AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Del Skrevet 15. juli 2017 Jeg skal kjøpe både bil og hus i løpet av høsten. Har det noe å si hva jeg kjøper først? Er det vanskeligere å få det boliglånet jeg vil ha hvis jeg akkurat har tatt billån? Er det bedre å kjøpe bolig først, og ta opp billån etterpå? Eller spiller det liten rolle? Anonymkode: ef24f...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Del Skrevet 15. juli 2017 Ta opp stort nok huslån til å bake inn bilen også. Anonymkode: 64f4f...f6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #3 Del Skrevet 15. juli 2017 Jeg kjøpte bolig og bil samtidig, bakte billånet inn i huslån. Det fungerte best for meg. Anonymkode: 99be2...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #4 Del Skrevet 16. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta opp stort nok huslån til å bake inn bilen også. Anonymkode: 64f4f...f6f Det går ikke nå lenger, tror jeg. Du kan ikke bare ta opp mer lån enn du trenger og bruke det til hva som helst. Du må betale 15% av boligverdien med egenkapital uansett, så hvis du bare har 15% egenkapital, kan du ikke låne mer. Hvis du har mer enn 15% egenkapital, så kan du like så godt betale bilen ut fra egenkapitalen. Anonymkode: e5acd...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Del Skrevet 16. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke nå lenger, tror jeg. Du kan ikke bare ta opp mer lån enn du trenger og bruke det til hva som helst. Du må betale 15% av boligverdien med egenkapital uansett, så hvis du bare har 15% egenkapital, kan du ikke låne mer. Hvis du har mer enn 15% egenkapital, så kan du like så godt betale bilen ut fra egenkapitalen. Anonymkode: e5acd...3b3 Nettopp. Og skal du betale et billån i 20 til 30 år altså like lenge som du betaler på et boliglån? Hva blir bilens totalkostnader da? Anonymkode: 29a59...75f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Del Skrevet 16. juli 2017 Bil reduserer låneevne, så det er ting å vurdere. Det beste er som regel å bake billån inn i boliglån, men samtidig betale ekstra på billånet. Vi har regnet ut hvor mye kostnaden blir over 5 år, og betaler 5000 ekstra på boliglånet i fem år. Da får vi 2% rente. Anonymkode: 70823...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå