Gå til innhold

Galt å forvente en med OK økonomi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ingen rik mann, men vil helst finne en som har kontroll på økonomien og som ikke sliter med dårlig råd. Jeg har tidligere vært sammen med menn som tjener dårlig og snylter på meg. Jeg mener at i et forhold burde man kunne ta hver sin del. Når det da blir til at en tar og tar så blir det for meg enormt turn off. Jeg vil heller bo for meg selv enn å bo sammen med en som blir en utgift for merg. Jeg har opplevd å få dårligere råd som samboer enn enslig. 

Noen med samme erfaringer? 

Anonymkode: 8691a...d29

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har samme forventninger. Faktisk ville jeg være svært nølende til å bli sammen med noen som tjener mindre enn meg. Helt uaktuelt å få måtte "forsørge" en fyr. Siden jeg ikke er ung lenger (35), så forventer jeg også at han er godt etablert, har fin bolig/leilighet og en noenlunde ok bil. 

Veldig overflatisk for mange sikkert, men jeg syns at god økonomi gjør livet både enklere og bedre. 

Anonymkode: cf3cc...12a

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel normalt selv om menn på kg hisser seg opp. Jeg vil også ha en mann som kan unne seg de samme tingene som meg økonomisk og har oversikt over utgifter vs inntekter. 

Anonymkode: 2319c...b4c

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har samme forventninger. Faktisk ville jeg være svært nølende til å bli sammen med noen som tjener mindre enn meg. Helt uaktuelt å få måtte "forsørge" en fyr. Siden jeg ikke er ung lenger (35), så forventer jeg også at han er godt etablert, har fin bolig/leilighet og en noenlunde ok bil. 

Veldig overflatisk for mange sikkert, men jeg syns at god økonomi gjør livet både enklere og bedre. 

i et forhold står man sammen, alt mulig kan skje og det er ikke noe garanti for god økonomi videre selv om det er slik idag. Bare dumpe hverandre da om motgangen kommer, personlighet teller jo mye mer en dette her. Er enig i at man må ha noenlunde orden på livet sitt om det skal fungere i et forhold, iallefall tilpasse seg slik virkeligheten er. Dere har jo uansett ikke tenkt til å ha to boliger i et forhold over tid ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ingen rik mann, men vil helst finne en som har kontroll på økonomien og som ikke sliter med dårlig råd. Jeg har tidligere vært sammen med menn som tjener dårlig og snylter på meg. Jeg mener at i et forhold burde man kunne ta hver sin del. Når det da blir til at en tar og tar så blir det for meg enormt turn off. Jeg vil heller bo for meg selv enn å bo sammen med en som blir en utgift for merg. Jeg har opplevd å få dårligere råd som samboer enn enslig. 

Syntes overhodet ikke det er galt å forvente. Det viser vel bare at du vet hva du er ute etter å kan la vær å finne deg en med laber økonomi.. ser ikke problemet.. men dersom du blir sammen med en med crappy økonomi å så begynner å kreve bør du kanskje "date" lenger å feie av banen det du ikke vil ha??! Hehe det finnes sikkert også de som ikke bryr seg,, "sugarmamas" som syntes pikk og utseende er viktigst..

Anonymkode: 8de0d...6a2

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal mannen forvente det samme av deg?

Anonymkode: 795cf...55c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

i et forhold står man sammen, alt mulig kan skje og det er ikke noe garanti for god økonomi videre selv om det er slik idag. Bare dumpe hverandre da om motgangen kommer, personlighet teller jo mye mer en dette her. Er enig i at man må ha noenlunde orden på livet sitt om det skal fungere i et forhold, iallefall tilpasse seg slik virkeligheten er. Dere har jo uansett ikke tenkt til å ha to boliger i et forhold over tid ?

Om man er 35+ og bor likedan jeg gjorde som 20åring så sier det mye om prioriteringer, inntekt og/eller evne til å disponere penger. 

Om min mann blir syk/ufør e.l er noe helt annet. Hadde så klart ikke forlatt mannen jeg elsker pga det. Det er noe helt annet enn å bli sammen med noen med lav inntekt i utgangspunktet. 

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis jeg selger privatbilen min vil du ikke være sammen med meg? :/

Har firmabil da, men den er ikke en OK bil (jævla volvo).

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Vi skal kanskje ha en bolig ja. Men trenger da kanskje dobbelt så stor plass, med mine og dine barn.. For meg er det uaktuelt å gå ned i boligstandard. Bor jeg i en 3mill bolig nå, bør vi kunne ha råd til en 5-6mill bolig sammen. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om min mann blir syk/ufør e.l er noe helt annet. Hadde så klart ikke forlatt mannen jeg elsker pga det. Det er noe helt annet enn å bli sammen med noen med lav inntekt i utgangspunktet. 

Lav inntekt? Joda men er verdens beste partner, trofast,ærlig og snill, gjør alt for deg og en som står ved din side uansett, så velger du han bort fordi han ikke har god nok bil, eller ikke har en flott leilighet? Joda, fungerer sikkert for noen, men de vet da ikke  hva de faktisk kan gå glipp av. Penger er jo det viktigste her i verden for mange. Ikke rart man da påfører seg selv mye sorg er min mening. Jeg har idag veldig god råd, har ikke alltid vært slik. En ting vet jeg når jeg leter etter en ny kvinne, jeg skal ikke fortelle henne om pengene mine de første månedene :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Så hvis jeg selger privatbilen min vil du ikke være sammen med meg? :/

Haha. En volvo kan da være ok.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal kanskje ha en bolig ja. Men trenger da kanskje dobbelt så stor plass, med mine og dine barn.. For meg er det uaktuelt å gå ned i boligstandard. Bor jeg i en 3mill bolig nå, bør vi kunne ha råd til en 5-6mill bolig sammen. 

Ja om dette er det som gjør deg lykkelig ! Kjør på, da er det jo bare å finne seg en som har akkurat dette. Men om du får så mye lykke ut av det i hverdagen er vel en litt annen sak.

• Liker 2
Gjest Parkeringsvakt
Skrevet

Kommer helt an på hva man prioriterer. Mannen min har relativt lav inntekt, men for meg er intellektuell kapasitet, omsorg og innsikt høyest på lista. Økonomi kommer ganske langt nede. For min del er fattigdom sammen med de riktige menneskene mer verdt enn et liv med tomme, rike mennesker. Jeg vet at jeg alltid kan stole på mannen min, at vi er et team og kan være åpne med hverandre. Jeg har alltid søkt til de menneskene som er annerledes og interessante, heller enn de som har mye penger. For meg er det mer meningsfult og givende. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha. En volvo kan da være ok.

Pedalene er tunge, regnsensoren suger, håndbrekket er ikke elektrisk, svingradiusen suger, osv osv. Mercedesen min slår volvoen på alt. Kan ikke skjønne at noen vil eie en slik bil. Helt OK å sitte i da, og grei plass i bagarsjerommet.

I tillegg er rattet laget av dildoer som driver å vibrerer hver gang man velger å kjøre oppå linjene (jeg vet da for faen hvordan jeg vil plassere meg). Skjermene er fulle av idiotisk tull (når jeg skal kjøre vil jeg jo se parkeringssensorene ikke noe jævla volvologo), spesielt når den gneller som et helvette fordi det er en løvetann i nærheten av bilen.

Betjeningsinrettningene er idiotiske, og informasjonen man trenger er gjemt bort. De har brukt masse penger på å lydisolere dritten men viftene høres ut som en astmatisk støvsuger.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, amativeReflection skrev:

ha ha ha, det første du må gjøre når du finner en ny dame er å få en ny bil :)  Dette blir dyrt.

Skrevet
Akkurat nå, Parkeringsvakt skrev:

Kommer helt an på hva man prioriterer. Mannen min har relativt lav inntekt, men for meg er intellektuell kapasitet, omsorg og innsikt høyest på lista. Økonomi kommer ganske langt nede. For min del er fattigdom sammen med de riktige menneskene mer verdt enn et liv med tomme, rike mennesker. Jeg vet at jeg alltid kan stole på mannen min, at vi er et team og kan være åpne med hverandre. Jeg har alltid søkt til de menneskene som er annerledes og interessante, heller enn de som har mye penger. For meg er det mer meningsfult og givende. 

Jeg tenker at hvor høy inntekten er ikke spiller noen rolle. Jeg vil ha noen med ORDEN i økonomien. Det vil si noen som ikke lever over evne, og som ikke havner i økonomisk uføre hvis de får en uforutsett regning.

Jeg ville ikke subsidiert en høyere levestandard hos en partner da, men jeg er villig til å sette bort alle pengene over et visst nivå slik at vi har like mye å rutte med (putte det i fond eller sparing eller noe).

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

ha ha ha, det første du må gjøre når du finner en ny dame er å få en ny bil :)  Dette blir dyrt.

Tror du en motorsykkel holder?

Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Tror du en motorsykkel holder?

Neppe, skreppa vil fryse og da må hun ha pels, eller masse pelser :) 

Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Jeg tenker at hvor høy inntekten er ikke spiller noen rolle. Jeg vil ha noen med ORDEN i økonomien. Det vil si noen som ikke lever over evne, og som ikke havner i økonomisk uføre hvis de får en uforutsett regning.

:Nikke: Nemlig! Det er to forskjellige ting.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bil er jo svindyrt, jeg forstår ikke hvordan folk har råd til det. Jeg kunne hatt råd om jeg droppet mine glamorøse opphold i Karibien, men det nekter jeg. Har ingen steder å kjøre heller, tar t-banen.

Anonymkode: 01cc5...dae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...