Gå til innhold

Ang ferie, forventninger. Oppgitt over noen folk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var i en aktivitetspark i går og møtte på noen bekjente, vi snakket litt løst og fast, da de spurte- Ja, skal dere noe i ferien da? Vi skal faktisk til Kreta neste uke, men jeg merket likevel at spørsmålet irriterte meg litt. For vi var jo DER, i en park hvor ungene storkoste seg, hadde det egentlig ikke vært nok? Har det liksom blitt sånn at uansett hva en gjør så teller ingenting annet enn utenlandsferie? Vi er ikke utenlands hvert år, men de årene vi ikke er det, finner på mye annen morro. Blir litt oppgitt over folk. Hva er andres tanker om dette feriehysteriet? 

Anonymkode: c3a96...772

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å spørre hva man skal i ferien ser jeg på som helt vanlig small talk. 

Anonymkode: ca68d...ee0

• Liker 19
Gjest puttee
Skrevet

Slapp av da, og slutt å overanalysere. Det er jo et helt normalt og naturlig spørsmål. Hvis man ikke skal noe spesielt, så sier man jo bare det. Personen som spurte mente vel ikke noe vondt med det. Jeg har spurt mange hva de skal i ferien, og for å være helt ærlig så bryr jeg meg fint lite om de sier de skal være hjemme eller dra til USA.

AnonymBruker
Skrevet

Ferie er bare mas. Jeg hadde lett tatt  uker i sofaen. Men nei, folk MÅ mase på meg. Jeg har farta rundt og er dødsliten nå :( Tror de fleste barn syns fornøyelsesparker etc er topp. Ikke heng deg opp i det, hun spurte sikkert bare som sånn small talk.. 

Anonymkode: c2bbe...482

• Liker 3
Skrevet

Personen du traff prøvde nok bare å finne no å prate om, gjelder å ikke overanalysere og fortolke ting ihjel.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo naturlig å anta at man skal finne på noe under mer enn 1 av barnas feriedager, selv om det ikke trenger bety eksotiske ferier i utlandet. Så ingenting galt med et sånt spørsmål. 

Anonymkode: ca68d...ee0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt naturlig spørsmål. Du legger altfor mye i det. Dette blir å lage problemer ut av ingenting tenker nå jeg. 

Anonymkode: 7db7f...624

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var i en aktivitetspark i går og møtte på noen bekjente, vi snakket litt løst og fast, da de spurte- Ja, skal dere noe i ferien da? Vi skal faktisk til Kreta neste uke, men jeg merket likevel at spørsmålet irriterte meg litt. For vi var jo DER, i en park hvor ungene storkoste seg, hadde det egentlig ikke vært nok? Har det liksom blitt sånn at uansett hva en gjør så teller ingenting annet enn utenlandsferie? Vi er ikke utenlands hvert år, men de årene vi ikke er det, finner på mye annen morro. Blir litt oppgitt over folk. Hva er andres tanker om dette feriehysteriet? 

Anonymkode: c3a96...772

Man er jo allerede i park med familien - som om det er underforstått "vorspiel til safari i Afrika".

🙄

Anonymkode: 94be8...fe1

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, puttee skrev:

Slapp av da, og slutt å overanalysere. Det er jo et helt normalt og naturlig spørsmål. Hvis man ikke skal noe spesielt, så sier man jo bare det. Personen som spurte mente vel ikke noe vondt med det. Jeg har spurt mange hva de skal i ferien, og for å være helt ærlig så bryr jeg meg fint lite om de sier de skal være hjemme eller dra til USA.

"Hva de skal i ferien"?

For et teit spørsmål.

TS, du kan jo bare svare:

"da skal jeg ha fri og ferie"! 

Anonymkode: 94be8...fe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...