Gå til innhold

manipulativ mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri følt meg god nokk for min mor. For eksempel 5ere på skolen var ok, 6er var bra. Hun sa aldri at jeg ikke var god nokk, men heller at jeg ikke prøvde hardt nokk, fordi jeg hadde potensialet til å gjøre bedre, derfor var det ikke godt nokk.

når hun har en dårlig dag er det tydelig. Jeg kan se det i blikket hennes å vet hva som kommer. Jeg får kjeft, om jeg ikke legger meg langflat blir det hyling og kjefting. Om jeg leggwe meg langflat leter hun etter noe nytt til det ender i krangel. Når krangelen begynner å bli hetet begynner oppramsingen av alt det gale jeg har gjort tidligere og negative ting om meg.

i det jeg sier noe som "nå går du for langt, jeg blit lei meg", får angstanfall eller noen andre backer meg hoppet hun over i offerollen. "Uansett hva jeg sier er det galt""jeg er bare en veldig dårlig mor!" Så begynner hun å grine. 

hun vrir også om på ting og påstår at hun aldri har sagt å gjort ting, som jeg nekter å tro at hun ikke husker. Det kan være så færsk tom for 5 minutter siden. Er det noen som skjenner seg igjen i dette?

jeg har veldig mye sinne mot min mor, jeg er lei meg og såret. Men jeg er 21 år og ser på dette som min siste sjangs å fikse forholdet vårt slik jeg slipper å tenke tilbake på dette som voksen. Men jeg hvet ikke hvordan? De gangene jeg har prøvd å ta det opp kommer offerrollen med en gang... 

Anonymkode: 83c4b...04c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, selv om jeg ser at du har det verre enn jeg hadde det. Mitt eneste råd er å flytte hjemmefra og minske kontakten litt. Slik at dere møtes når du føler at du er sterk nok. For dette er ikke noe du kan rydde opp i. Du trenger avstand og å omgi deg med mennesker som gir energi og positive følelser i deg.

Anonymkode: c2be5...ae4

AnonymBruker
Skrevet

Tror det beste du kan gjøre er å fokusere på din egen fremtid og jobbe med deg selv slik følelsene og forholdet til moren din etterhvert vil prege deg mindre. Det er emosjonell mishandling hun driver med og så lenge hun ikke ser at hun har noe problem så vil hun ikke endre seg med det første eller andre. Det er ikke din oppgave å fikse forholdet mellom dere to og det er heller ikke din oppgave å fikse henne. Som anonym over skriver så er nok avstand stikkordet.

Anonymkode: 131eb...eff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...