AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 For meg er det nesten utenkelig at noen kan motstå å gå etter det man føler man både er skapt for eller det man har lyst til. Det er spenning i lyster. Men fornuften kan ha sikrere utfall. Men mye mindre givende og mest sannsynlig blir man ikke like lykkelig. Hva hadde du valgt? Anonymkode: cee11...c32
wintergirl Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Fornuften. Lysten kan gi spenning der og da, men ulykke på sikt. Liker det trygt
Smascha Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 På 15.7.2017 den 19.58, AnonymBruker skrev: For meg er det nesten utenkelig at noen kan motstå å gå etter det man føler man både er skapt for eller det man har lyst til. Det er spenning i lyster. Men fornuften kan ha sikrere utfall. Men mye mindre givende og mest sannsynlig blir man ikke like lykkelig. Hva hadde du valgt? Anonymkode: cee11...c32 Nja, verken lysten eller fornuften er noko garantist for lukka. Etter mitt syn er det ett fett kva ein velger, sidan valget uansett er eit sjansespel.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 Vel, fra egen erfaring ser jeg at det går an å si ha talk begge deler. Jeg har f.eks haiket endel i inn og utland, og gjør det fordi jeg har hatt lyst til det. Det er spennende og givende. Det ansees kanskje ikke så fornuftig i seg selv å haike med fremmede og kanskje sove hos fremmede, -men der ute på veien så tar jeg til stadighet valg ved å høre på fornuften og magefølelsen, en må det for å holde seg selv trygg, -og for meg har kombinasjonen av spenning gjort med fornuft ført til at jeg har hatt mange fantastiske opplevelser som haiker. En venn av meg sykler i fjellet og driver med downhill, men han sørger for å ha riktig sykkel til riktig bruk, og han bruker beskyttelses utstyr. Spenningen blir større fordi han fornuftig nok har beskyttet seg mot de mest typiske skadene og slipper dermed å vekymre seg så mye, han kan nyte øyeblikket mer. Ja takk begge deler!! Anonymkode: 806b4...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå