Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil dele litt erfaringer rundt økonomi og administrasjon? Er utrolig usikker på hva jeg vil studere, og har tenkt en del fram og tilbake på øk.ad ettersom det er en ganske bred utdannelse..innser jo at jeg mest sannsynlig MÅ ha master da

Men jeg vet liksom ikke om det er rett..jeg har jo aldri prøvd å jobbet med økonomi på den måten, ei heller har jeg hatt det som fag på vgs, så det er litt vanskelig å si om interessen er der eller ikke..kan ikke si at jeg er veldig interessert i tall og excel, men dette er kanskje noe som vokser på en? Har heller aldri vært spesielt flink i matte, men jeg klarer meg liksom..tror jeg skulle klart å komme meg gjennom økonomistudiet med en del arbeid, men er bare så redd for å velge feil..

Føler at mye av grunnen til at jeg lener meg mot økonomi er fordi jeg føler meg litt presset opp mot et hjørne..jeg må ta et valg, og som økonom med master er man vel ganske fleksibel ift. hvilke arbeidsoppgaver man kan ha, hvor i landet man kan jobbe, osv..

Vil gjerne jobbe med mennesker og har derfor også vurdert lærer og sosionom, men det er vanskelig å bestemme seg..noen som kan dele litt erfaringer og opplevelser rundt økonomistudiet?

Anonymkode: eec6e...cf5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke så flink i matte jeg heller, hadde vel 5 fra ungdomsskole og 4 fra vgs. 

Men slet mye med matematikk og statistikk fagene, endte opp med E i de faktisk. Fikk ellers jevnt over gode karakterer i de andre fagene. Der jeg studerte var det endel valgemner i studiet så da valgte jeg ut fra interesse og det var ikke typiske mattefag. 

Vil nok si at det er absolutt en stor fordel med en interesse for tall og matte, men det er en del jobbing uansett. 

Anonymkode: ca7ff...813

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var ikke så flink i matte jeg heller, hadde vel 5 fra ungdomsskole og 4 fra vgs. 

Men slet mye med matematikk og statistikk fagene, endte opp med E i de faktisk. Fikk ellers jevnt over gode karakterer i de andre fagene. Der jeg studerte var det endel valgemner i studiet så da valgte jeg ut fra interesse og det var ikke typiske mattefag. 

Vil nok si at det er absolutt en stor fordel med en interesse for tall og matte, men det er en del jobbing uansett. 

Fikk du en grei jobb etterpå?

Anonymkode: 0f66a...b6c

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du en grei jobb etterpå?

Anonymkode: 0f66a...b6c

Ikke med en gang. Jobbet på en kundeservice i et år før jeg fikk en relevant jobb. Jeg tok bare bachelor da, driver nå å bygger på med master på deltid. 

Etter jeg hadde hatt den første relevante jobben i et par år søkte jeg på ny jobb igjen og opplevde det da som mye lettere å få jobb. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...