Gå til innhold

Hvordan bli kjent med andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er ikke lett å prate om-Har faktisk prøvd hos en venninne, som jeg tenkte var en bestevenninne, i ettertid, så merkes det at vi ikke var så nære ,ettersom en slik alvorlig(i mine øye) samtale ikke ble verken fulgt opp etter” godtatt”.

Hun bare avfeide det med et" Vet ikke jeg, pleier bare å ringe deg eller *insett navnet til en annen venninne."

Uten egentlig å gå noe særlig dypere.

Kom ut med dette:

Synes det er vanskelig å bli kjent med andre mennesker. Du skal jo ta kontakt og vise at du er interessert i å prate med andre.

Har gjort dette, og får INGEN respons. Har faktisk også fått høre at jeg er masete, når alt jeg prøver å være er å være full av initisativ og interesse.

Dette har skjedd to ganger, med to forskjellige jenter. Over et kortere tidsperspektiv(ca 3 mnd)

Innrømmer at selvfølgelig er dette sårt, at det er en avisning som er tøff, og at det kanskje sitter i-Men slutter ikke å ta initiativ fordet. Er kanskje blitt brent og litt skremt, men vet at folk er forskjellige og at noen vil ha mer kontakt enn andre.

Hadde noe kontakt med en ny venninne gjennom det at vi studerte samen Vi pleide å lese sammen. Hun hadde også en annen venninne å lese sammen med, og selvfølgelig skal du få lov til å ha andre venninner. Tenkte ikke noe mer over dette.

Etter hvert, sluttet denne venninnen å ta kontakt.

Nåværende situasjon:

Hun svarer nå ikke på meldinger, snaper eller at hun får tapte anrop. Hun har sagt at hun har det vanskelig for tiden, og vet du hva, det samme er det egentlig her. Hvorfor da vil hun ikke svare??

Personlig, men ikke privat,ingen forklaring på hvorfor-Igjen kommer det en indirekte avvisning-Såkalt ghosting

(Bare ikke i rettning av dating tolking)

Føler at hun har brukt meg, bare fordi hun trengte en studievenninne for å ikke bli ensom under studier. Etter det, har hun jo bare rett sluttet å respondere-Uten å forklare hvorfor engang. Mulig vi hadde to forskjellige synspunkter fra hva vi ville ha ut av dette; Men er vel egentlig ganske rett frem av dette, at vennskap er ønskelig. Derfor  er noe som skurrer, når du blir behandlet på en slik måte. Eller hva tenker dere?

Har tatt kontakt med tre jenter i klassen under studiene før sommeren. Var ellers også super aktiv i timene,under for kollokvie samling og for å prate generelt.

En av disse viste interesse, og vi har fremdeles kontakt. Vet at mye handler om kjemi også altså, men de andre vil jo ikke engang prøve!

De to andre svarer jo aldri, og gir det dermed ingen mulighet for å lykkes og se om der er noe der.

Hun ene som faktisk viser like mye interesse, sier også at ingen var noe særlig sosiale,så dette kan jo ikke være en fremmed tanke.

Er egentlig litt redd for å bruke opp denne nye venninnen, og lurer ofte på hva og hvordan hun ser på meg, når det er så mye kontakt-Bare håper hun har samme interesse av å finne på ting,me nblri nervøs når det blir masse meldinger liksom-Men øsnker jo å finne på noe. Er singel og 29 år, så kjenner på dette i tillegg.

Lurer på: Hvor mange venninner er det egentlig vanlig å ha? Hvor enkelt er det å bli kjent med andre mennesker, synes dere??

Har inntrykk av at det er et slags glasstak som ikke blir sett, noe som ikke forstås.

Du går etterhvert ini en psiral hvor du tenker at det er et eller annet ved meg som er så rart, at folk bare skygger unna.

Lite hyggelig tanke, men veldig reel, og utrolig ubehagelig.

Lurer på hvor vanlig dette er?

Hva gjør dere for å få nye kontakter?

Hvor enkelt synes dere dette er?

Hva tenker dere rundt de som tar kontakt og oppfordrer til å bli kjent, når dere ikke svarer? Hva ligger bak dette?

Ble et langt innlegg,og trenger å lufte tanker, siden dette er så tabu å prate om ellers, vet ikke hvor ellers du kan gå med slike følelser. Psykolog koster mange penger,og har lange vetelister.

Kan vel ikke være alene om å ha slike følelser,oppfattninger og opplevelser eller?

Noen som kjenner seg igjen?

Tips og råd?

Anonymkode: 99bbc...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kommer litt an på hvor ofte du kontakter dem. Mange har nok å gjøre i hverdagen, har nok venner og familie. Det er ikke lett å bli kjent med nye. Det er noe som tar tid. Om man kontakter dem annenhver måned kanskje, invitere dem med på ett eller annet. Men hadde jeg fått daglige SMS eller snap så hadde jeg rygget litt.

Anonymkode: 2aa90...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok-Tenkte på snap som en kort enkel og grei måte å bare ha sporadisk kontakt på og er at ikke alle er der. Greia er bare at alle de tre jentene er i same livssituasjon, hun ene. er singel, mens hun andre har kjæreste-Men likevel, hvor mye tid kan du KUN værem ed kjæresten liksom?? 

Med null respons,så menes det ingen svar i det hele tatt liksom, på ting hvor spm er av typen hva gjør du for tiden?

Hva er hemmeligheten bak å bli bedre kjent liksom, virker til å være sy sykt vanskerlig.

Trener endel, og har litt kontakt med en jente sånnsett, og heller ikke der har det vært noe særlig respons, selv om "skravla" har gått..

Forstår at det tar tid, men det er jo ingenting å gå videre på,hvis du aldri får svar...

Hva skal du gjøre da liksom??

Hvis du fortsetter, så blir det jo en haug av ubesvarte meldinger, da føler du deg ihvertfall som en sosial taper,for å si det som det er..

Fint å høre hva folk tenker,for lurer på hvordan andre har det og hva de gjør for å bli kjent med andre. Er jo helt tyderlig at det finnes folk som ikke har dette problemet,så det er vel et slags glasstak

Trener og er en relativt nyskjerrrig jente, og har en grei klesstil(ivhertfall ifølge meg selv) så ser ikke hva som er greia

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tviler ikke på at du er ei kjempejente. Men alt har med kjemi å gjøre, felles interesser etc.

Jeg har mistet mange venner fordi man har vokst fra hverandre, flyttet osv.

Og jeg vet hvor vanskelig det er å få nye.

Når jeg har vært i forhold har ikke behovet for masse venninner vært så stort, for når arbeidsdagen har vært over så har det vært deilig å komme hjem til typen, slappe av med ham. Og helgene har stort sett gått med til turer eller familiemiddager.

Var jo ute med venner også, brukte ikke all tid på typen, men det ble ikke så ofte. Nå som jeg er singel kjeder jeg meg jo selvsagt litt mer. Men de fleste er opptatt med sine ting, har sine venner og familie.

Hva med å finne deg en kjæreste? Da får du nye personer i hans omgangskrets å bli kjent med?

Jeg har møtt venninner av venninner, og hatt en god tone med dem. Og vi avtaler å møtes utenom, men det blir sjeldent noe av. For igjen, folk har nok med sitt.

Noen føler kanskje at det blir for intenst, for masete. Noen har ikke tid nå, og tenker de skal kontakte deg senere, og så går tiden.

Finne deg en hobby utenom trening? Møte nye folk der?

Snap svarer jeg sjeldent på, og folk svarer sjeldent tilbake. Det er ikke alltid det er noe å svare på.

Anonymkode: 2aa90...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, har tenkt på dette med hobbyer..Kjenner på det at i en alder  av 29, så er du så gammel, det er vanskelig å starte på noe. Vet ikke helt hva det skulle vært. Så føles det litt gjennomsiktig og taper aktig,selv om det kansje ikke er det, å måtte bruke hobbyer,fordi du ikke klarer å lykkes på den sosiale arenaen-Men har hørt at du engetlig bør være med i flere år,før du i det hee tatt blir lagt merke til, og at slikt er vanskelig og sjeldent at  vennskap skjer på den måten i Norge.

Intrykket er bare at alle har det så gøy med snap historier insagram facebook- Vet at dette ikke er livet,  og at du ser bare det andre vil at du skal se-Liikevel,det er jo noe som skjer..

Det er bare det at responsen og initsiativet ikke er der liksom, det at det overhodet ikke blir noe svar. Og hvem er disse folka som hele tiden har så mye å gjøre da?? 

Inntrykket er at det er et slags glasstak,hvor det bare en enkelte som når opp, aner ikke hva de kriteriene er og at det er disse kriteriene som gjør at noen personer blir kontaktet mer enn andre.

Når det kommer til venner av venner: Skulle vel generelt hatt mer venner, men pleier ikke å møte venner av venner. Vi pleier egnetlig bare å møtes sammen etter avtale liksom. Har ikke så mye til felles med vennene av venner som er blitt møtt, desverre..

Hvor mange venner er det egentlig normalt å ha??

Har lurt litt på dette i det siste..

Hva tenkes rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres bitter sur og irrirert ut-Er egnetlig mer nyskjerrig åpen og vil virkelig lære og knekke denne koden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

ANg. det å finne kjæreste- Vet ikke hvordan erfaringene dine er- Her er det ikke så mye å si egnetlig. Nettdating er ikke akutelt, det blir bare rart. Venninnene mine er faktisk ikke bare opptatte, de er gifte og forlovet- Ingen av de vil dra ut. Har en singel venninne, men hun har stoffskiftesykdom, og kan aldri noenting-Rett og slett på grunn av helsa.

SIer det ikke for å være slem, bare for å være brutalt ærlig. Da blir du jo automatisk ekskludert..

Derfor er det viktig å knekke disse sosiale kodene-Folk må vel ha et ønske om å utvide sosiale sirkler, eller? At kun EN stk person er interessert liksom..Dessuten flytter hun til utlandet snart. Hun må jo såklart leve sitt liv, og fullføre hennes planer og mål. Er sykt glad for at det finnes enkelte der ute,som faktisk er "våke" og "på"

Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

* ALtså ekskludert når det kommer til å finne på ting, når du har stoffskiftesykdom og ikke orker-hun bor ikke i samme by engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...