AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Jeg har kun hatt med meg cliniderm solkrem (light and mattifying) til syden og hver gang jeg påfører den (bortsett fra når jeg tar veldig liten mengde på) så får jeg en rød flekk på hver side av kinnen akkurat der jeg fra før av har eksem og sensitiv hud. Jeg får kun der og ikke på hake eller i panne og det klør ikke. Rødheten går bort etter max tre kvarter og jeg skjønner ikke helt at jeg plutselig reagerer på cliniderm. Min samboer mener det er fordi jeg klapper og jobber litt for å få den inn i huden og at når man er sensitiv fra før så skaper man en "reaksjon". Noen som har solkrem allergi og kan beskrive hvordan huden blir da? Anonymkode: 4c6c0...8ee
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 https://www.forbrukerradet.no/test/no-testkategori/solkremtesten-2017/ Den solkremne kommer godt ut av Forbrukerårdets test. Og skulle du være allergisk så får du ikke så lokal reaksjon bar ett sted på kroppen der solkremen er brukt. Det er høyst uvanlig. Anonymkode: 93db9...31c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 Ja, det er det jeg selv tenker. Det er jo kun på de stedene på kinnet jeg har eksem reaksjonene kommer. Og det går som sagt vekk etter toppen 45 minutter. Takk for svar. Anonymkode: 4c6c0...8ee
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 En annen sak, er at du bør bruke eksemspøremidlene dine først og så etter 10 - 20 minutter smøre med solkrem, på samme måte som du "dobbelsmører" med eksemmidlene dine og fuktighetskrem. Regner med du har vært på smøreskole og fått opplæring i riktig behandling av eksmet ditt? Anonymkode: 93db9...31c 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 Nei, det har jeg ikke. Jeg har seboreisk eksem og atopisk hud. I tillegg er den fet. Så jeg er helt avhengig av en lett solkrem slik at det ikke koker på huden. Tror ikke jeg reagerer på den. Tror det er mer en reaksjon på at jeg må jobbe litt for å få den inn i huden. Anonymkode: 4c6c0...8ee
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det har jeg ikke. Jeg har seboreisk eksem og atopisk hud. I tillegg er den fet. Så jeg er helt avhengig av en lett solkrem slik at det ikke koker på huden. Tror ikke jeg reagerer på den. Tror det er mer en reaksjon på at jeg må jobbe litt for å få den inn i huden. Anonymkode: 4c6c0...8ee Om du svarer nei på smøreskole eller noe annet forstår jeg ikke. Har du ikke vært på smøreskole eller fått annen opplæring i hvordan du skal bruke "smøremidler" til eksemen din så be hudlegen din om hjelp. Å smøre deg riktig med riktige produkter kan utgjøre en stor forskjell både for eksemen og hverdagen din. Anonymkode: 93db9...31c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #7 Skrevet 16. juli 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du svarer nei på smøreskole eller noe annet forstår jeg ikke. Har du ikke vært på smøreskole eller fått annen opplæring i hvordan du skal bruke "smøremidler" til eksemen din så be hudlegen din om hjelp. Å smøre deg riktig med riktige produkter kan utgjøre en stor forskjell både for eksemen og hverdagen din. Anonymkode: 93db9...31c Kanskje dumt spørsmål, men hvordan funker smøreskole? Dagskurs? Hvem holder disse? Prøvde å google, men fikk bare treff på Swix og langrenn. Anonymkode: cbdbf...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 Neiet var ment til at jeg ikke har vært på smøreskole. Jeg har fått "opplæring" av hudlegen i hvordan jeg skal bruke medisinske kremer så jeg tror ikke det er der problemet ligger. Men nå har jeg sett at jeg blir rød når jeg renser huden og så jeg tror ikke dette har noe med allergi å gjøre som jeg først trodde. Huden er tydeligvis sensitiv som gjør at den reagerer på hvis jeg klapper på den. Takk for svar alle. Anonymkode: 4c6c0...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå