AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Hei. Har to barn på 1 år og 2 år. Etter som vi pakker bort små klær og de vokser så merker jeg at lysten på en til melder seg. Om vi begynner og prøve og blir gravid relativt fort vil yngste vere 2 år og eldste 3,5 år ca når neste kommer... noen tanker om det? For tett eller Ok? Vet jo det blir travelt men ønsker å høre erfaringer Anonymkode: 8ecf1...d88
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Det er sikkert greit for noen...dog ellers med tanke fremover i verden med jobb og lignende så holder det sikkert. Anonymkode: d13bf...399 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 Er 19 mnd mellom en og to, og så to og et halvt år mellom to og tre. Helt supert. Jeg var heldig og hadde mye hjelp av svigermor da jeg var dårlig under svangerskapene. Sistemann har skapt mer "trøbbel". Ville ikke sove og bare henge i puppen. Fikk hjelp av en som drev med akupunktur, da minsten var fire mnd. Hadde fem seks behandlinger og etter det sov han. Anonymkode: 6f938...fb4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 For noen går det sikkert fint, men personlig hadde jeg ønsket å gi de første litt tid med mor og far alene før enda er nytt svangerskap og en ny baby kom Anonymkode: 959ea...080 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert greit for noen...dog ellers med tanke fremover i verden med jobb og lignende så holder det sikkert. Anonymkode: d13bf...399 Spørs hvor mye far kan bidra. Det blir "lite tid på fanget til mor" (=får kort periode som liten) for eldstemann om han/hun får enda et søsken så kjapt. Ville ventet noen år. Var selv eldst av tre søsken på 3,5 år, far som jobbet mye, barndom preget av lite fysisk nærhet for det i første og en god del søskensjalusi. Selv om min mor var hjemme de første ti årene. Anonymkode: 02125...2f7
marsiglia Skrevet 15. juli 2017 #6 Skrevet 15. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørs hvor mye far kan bidra. Det blir "lite tid på fanget til mor" (=får kort periode som liten) for eldstemann om han/hun får enda et søsken så kjapt. Ville ventet noen år. Var selv eldst av tre søsken på 3,5 år, far som jobbet mye, barndom preget av lite fysisk nærhet for det i første og en god del søskensjalusi. Selv om min mor var hjemme de første ti årene. Anonymkode: 02125...2f7 Var dette kun på grunn av liten aldersforskjell er fordi foreldrene dine var lite tilstedeværende? Tror du det hadde blitt betre med f.eks 4 år mellom hver? Var søsken sjalusien mest på grunn av aldersforskjell eller kan personligheten på de forskjellige barna ha gjort større utslag? Jeg spør fordi jeg og min mann vil helst ha alle barna tett. Men jeg lurer på mye av det TS spør om og min mann jobber periodevis mye.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 Dersom dere er unge, og bare vil ha tre barn, så hadde jeg ventet. Da har du bedre oversikt over barnas behov, og de eldste barna blir mer involvert i babyen. Og så kan du glede deg til nummer tre litt lenger har dere alderen i mot dere og skal ha tre, så må du nesten bare gi gass og få det gjort. Jeg er ingen tilhenger av å få barn for å få det gjort... ei heller å få mange barn fordi babyer er søte Anonymkode: 8d84b...bd9
Strawberrygirl Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 Jeg er gravid med tredje nå. Når den er født vil eldste være 3,5år og yngste være 2 år og noen måneder. Noen sier det er galskap, men vi ønsket tre relativt tette. vi er også "litt opp i åra".
Arkana Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 Det vil det jo være delte meninger om. Selv synes jeg det høres helt fint ut. Her var eldste 4 år og lillebror 2 da den siste kom. Vi ønsket tette barn og det var helt perfekt for oss.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #10 Skrevet 16. juli 2017 Nei. Firdi mor får mindre pensjon, dårligere karrieremuligheter og blir straffet i arbeidslivet - selv om far får leke likestilling utad og svinger seg med barnevognen og kaffe i andre hånden - så straffes mor: hun må gjøre mesteparten i hjemmet, på soverommet, med barna og ute i arbeidslivet: da blir hun sliten. SV kan ikke regulere bort slike forskjeller: naivt. Anonymkode: f52e0...419
Gjest NotNaomi Skrevet 16. juli 2017 #11 Skrevet 16. juli 2017 Det eneste jeg tenker at en må være obs på at med en liten baby,så kan forventningene til den eldste bli for store. Samtidig som en på passe på at mellomste ikke "faller mellom to stoler".
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #12 Skrevet 16. juli 2017 Takk for mange gode svar! På 15.7.2017 den 19.06, AnonymBruker skrev: Spørs hvor mye far kan bidra. Det blir "lite tid på fanget til mor" (=får kort periode som liten) for eldstemann om han/hun får enda et søsken så kjapt. Ville ventet noen år. Var selv eldst av tre søsken på 3,5 år, far som jobbet mye, barndom preget av lite fysisk nærhet for det i første og en god del søskensjalusi. Selv om min mor var hjemme de første ti årene. Anonymkode: 02125...2f7 Far kan bidra ganske mye, han har en jobb som gjør at han er hjemme i 4 uker av gangen og har helt fri, så er han borte i 2 uker men da har jeg helt fri og er hjemme vi ønsker vell oss i utgangspunktet en stor familie, vi er begge fra familier med mange søsken og ser verdien av å være mange. TS Anonymkode: 8ecf1...d88
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 7 timer siden, Strawberrygirl skrev: Jeg er gravid med tredje nå. Når den er født vil eldste være 3,5år og yngste være 2 år og noen måneder. Noen sier det er galskap, men vi ønsket tre relativt tette. vi er også "litt opp i åra". Gratulerer med tredjemann på vei! Da har du ca den aldersforskjellen det eventuelt vil bli om vi får en til snart. Går dine i barnehagen eller har du minste hjemme? Hvordan er det å gå gravid med to så små? TS Anonymkode: 8ecf1...d88
Strawberrygirl Skrevet 16. juli 2017 #14 Skrevet 16. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer med tredjemann på vei! Da har du ca den aldersforskjellen det eventuelt vil bli om vi får en til snart. Går dine i barnehagen eller har du minste hjemme? Hvordan er det å gå gravid med to så små? TS Anonymkode: 8ecf1...d88 Takk 😊 begge går i barnehage, og jeg jobber foreløpig 100%. Hittil har det gått greit ( er bare i 12. Uke), men er veeeeldig sliten på kveldene og i helgene. Helgene er nesten værst, for da er det full rulle hele dagen. I ukedagene får jeg litt roligere dager på grunn av jobb (kontorjobb). Samboer har trådd til litt ekstra nå, og det er virkelig nødvendig, ellers hadde jeg nok gått på veggen. Får litt dårlig samvittighet for at jeg er litt mindre med barna enn jeg pleier, men det må de jo nesten venne seg til i og med at det kommer en til etter hvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå