AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Nå har jeg altså ikke tenkt å rømme, men hvordan dra ut på tur og leve livet, uten at folk kan spore deg opp og vet hvor du er? Ikke kan du bruke kortet ditt, da blir du jo sporet. Hva med tlf? Kan telefonselskapet ditt følge med på hvor du er , selv om du slår av innstillingene dine i google og på facebook? Så eneste måten er å kaste mobilen din og ta ut et stort pengebeløp før man reiser? Kan man spores når simkortet er ute av tlf? Er tlf din knyttet til deg og kan spores hvor enn du er? Synes hele samfunnet er lagt opp til at man ikke kan være noen plasser uten å bli overvåket Hva om jeg er pålogget på nettet på tlf? Vil dette også vises, at jeg er på nettet pga ip adressen? Osv.. Så da må jeg låne pc på bibliotek og cafeer for å ikke bli sporet? Er så lei av å bli overvåket hele livet... Anonymkode: 5e996...00b 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Betale med kontanter og klare seg uten telefon ihvertfall. Ikke kjøre bil og ikke ta offentlig transport som har videoovervåking.... biblioteket og andre steder har vel også en del overvåking, så egentlig er det veeeldig vanskelig😂 Anonymkode: d41b2...e40
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betale med kontanter og klare seg uten telefon ihvertfall. Ikke kjøre bil og ikke ta offentlig transport som har videoovervåking.... biblioteket og andre steder har vel også en del overvåking, så egentlig er det veeeldig vanskelig😂 Anonymkode: d41b2...e40 Har tlfselskapene sporing inne i tlf din ? Selv om du ikke har simkortet i `? Anonymkode: 5e996...00b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 Det hele beror jo på hvem du skal skjule deg for. Om du ikke har gjort noe galt og ingen melder seg savnet så har ikke telefonselskapene lov å spore deg opp. Om du ikke vil bli funnet av myndighetene eller noe, så trenger du trolig å bryte noen lover, bl.a med falsk identitet. Flyreiser kan spores og pass kan spores ved bruk, og det er grense for hvor mye kontanter man har lov til å ta med over grensene, så for å ta med nok til en lengre periode mp du bryte lover. Og på forumet her er det ikke lov å søke hjelp til lovbrudd eller å gi hjelp til lovbrudd. Anonymkode: 71990...822 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hele beror jo på hvem du skal skjule deg for. Om du ikke har gjort noe galt og ingen melder seg savnet så har ikke telefonselskapene lov å spore deg opp. Om du ikke vil bli funnet av myndighetene eller noe, så trenger du trolig å bryte noen lover, bl.a med falsk identitet. Flyreiser kan spores og pass kan spores ved bruk, og det er grense for hvor mye kontanter man har lov til å ta med over grensene, så for å ta med nok til en lengre periode mp du bryte lover. Og på forumet her er det ikke lov å søke hjelp til lovbrudd eller å gi hjelp til lovbrudd. Anonymkode: 71990...822 Selvsagt vil jeg ikke begå noen lovbrudd. Og selvsagt vil jeg bli meldt savnet og da blir jo kontoutskrifter og tlfsporing og gud vet hva åpnet opp. Så har funnet ut at det eneste man kan gjøre eer å ta ut et stort pengebeløp, hive tlf og ikke ha kontakt med internett Anonymkode: 5e996...00b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #6 Skrevet 15. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt vil jeg ikke begå noen lovbrudd. Og selvsagt vil jeg bli meldt savnet og da blir jo kontoutskrifter og tlfsporing og gud vet hva åpnet opp. Så har funnet ut at det eneste man kan gjøre eer å ta ut et stort pengebeløp, hive tlf og ikke ha kontakt med internett Anonymkode: 5e996...00b Ikke bare Internet, men du kan ikke passere landegrenser, åpne kontoer, booke hotellrom eller noe. Hoteller krever som regel kredittkort for å dekke seg. Samtidig kreves det bildelegitimasjon ved innsjekk. Alt vil bli tilgjengelig for politiet Norge så sant det foreligger avtaler med Interpol. Gjør heller slik at du ikke blir leita etter. Si fra at du forsvinner og hvor lenge du blir borte ca. Post det på SoMe. Lei av kjøret, jeg forsvinner i et halvt års tid. La meg være i fred. Ikke etterlat personlig liv i potensielle problemer, sørg for leie og avdrag, eventuelt barnebidrag og lignende. For å stikke av fra økonomiske plikter er et lovbrudd det også. Om du gjør dette åpent, så trenger du ikke være åpen om hvor du skal, du kan bruke eget pass og egen konto og dine venner og familie vil ikke få vite hvor du er. Anonymkode: 71990...822 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 Kast tlf. Ikke logg deg inn på noens data. Ring aldri familie og venner,selv med lånt tlf. Ha med deg mye kontanter. Hold deg vekk fra byer og plasser hvor det er cameraovervåking. Det har også bensinstasjoner,butikker, apotek, jernbane Du må legitimere deg på hoteller,så det er utelukjent. Også om du skal ta fly. Du kan ikke krysse grenser. Pass kan du ikke bruke Så mange muligheter har du ikke. Kjøp telt. Dra langt inni skogen. Ikke lenge du blir der Anonymkode: 676fe...6b7
Blodets rett Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 (endret) Eneste måten er vel egentlig å sette opp en ulovlig hytte ett eller annet sted i villmarka hvor det aldri kommer mennesker, for så å leve ulovlig av naturen rundt deg. Med andre ord er ikke liberalisme spesielt gøy. Endret 15. juli 2017 av Blodets rett
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #9 Skrevet 15. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har tlfselskapene sporing inne i tlf din ? Selv om du ikke har simkortet i `? Anonymkode: 5e996...00b Nei Anonymkode: 6395b...e96
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10 Skrevet 15. juli 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kast tlf. Ikke logg deg inn på noens data. Ring aldri familie og venner,selv med lånt tlf. Ha med deg mye kontanter. Hold deg vekk fra byer og plasser hvor det er cameraovervåking. Det har også bensinstasjoner,butikker, apotek, jernbane Du må legitimere deg på hoteller,så det er utelukjent. Også om du skal ta fly. Du kan ikke krysse grenser. Pass kan du ikke bruke Så mange muligheter har du ikke. Kjøp telt. Dra langt inni skogen. Ikke lenge du blir der Anonymkode: 676fe...6b7 Kan man ikke betale cash på hoteller? Anonymkode: 5e996...00b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #11 Skrevet 15. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei Anonymkode: 6395b...e96 Så ingen kan spore meg om simkortet er ute av tlf? 10 minutter siden, Blodets rett skrev: Eneste måten er vel egentlig å sette opp en ulovlig hytte ett eller annet i villmarka hvor det aldri kommer mennesker, for så å leve ulovlig av naturen rundt deg. Med andre ord er ikke liberalisme spesielt gøy. Ja har tenkt tanken på ei hytte på fjellet Anonymkode: 5e996...00b
Luckiness Skrevet 15. juli 2017 #12 Skrevet 15. juli 2017 Nå vet jeg ikke hvorfor du spør om dette. Om du bruker unnskyldning pga nysgjerrighet for å få svar, men egentlig tenker å "forsvinne". Så ønsker ikke å komme med tips til hvordan du kan klare det. Det bør forsåvidt ingen andre i denne tråden heller gjøre. Kanskje jeg er litt paranoid, men trådstarter kan ønske å forsvinne selv pga ulovligheter eller ønske at andre personer skal forsvinne slik trådstarter ikke blir tatt for noe...Hvis vi tenker tilbake på forsvinningssaker (hvor noe kriminelt har hendt andre personer) så er jo det skummelt å komme med tips til trådstarter. Vil trådstarter finne tips, så kan trådstarter heller google enn at folk skal bidra med informasjon her. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #13 Skrevet 15. juli 2017 2 minutter siden, Luckiness skrev: Nå vet jeg ikke hvorfor du spør om dette. Om du bruker unnskyldning pga nysgjerrighet for å få svar, men egentlig tenker å "forsvinne". Så ønsker ikke å komme med tips til hvordan du kan klare det. Det bør forsåvidt ingen andre i denne tråden heller gjøre. Kanskje jeg er litt paranoid, men trådstarter kan ønske å forsvinne selv pga ulovligheter eller ønske at andre personer skal forsvinne slik trådstarter ikke blir tatt for noe...Hvis vi tenker tilbake på forsvinningssaker (hvor noe kriminelt har hendt andre personer) så er jo det skummelt å komme med tips til trådstarter. Vil trådstarter finne tips, så kan trådstarter heller google enn at folk skal bidra med informasjon her. Jeg er ei normal oppegående dame som bare tenker på dette. Har unger og et normalt liv her uten noe kriminell bakgrunn. Bare har tenkt på dette med å leve off grid. Friheten av å vite at du kan gjøre ting uten å bli sporet, ikke ulovlige ting altså! Jeg kommer nok ikke til å gjøre dette, bare drømmer om det hehe. Så du kan slappe helt av. Må da være lov å spørre om dette uten at folk tror det ligger noe kriminelt bak Anonymkode: 5e996...00b 9
Luckiness Skrevet 15. juli 2017 #14 Skrevet 15. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei normal oppegående dame som bare tenker på dette. Har unger og et normalt liv her uten noe kriminell bakgrunn. Bare har tenkt på dette med å leve off grid. Friheten av å vite at du kan gjøre ting uten å bli sporet, ikke ulovlige ting altså! Jeg kommer nok ikke til å gjøre dette, bare drømmer om det hehe. Så du kan slappe helt av. Må da være lov å spørre om dette uten at folk tror det ligger noe kriminelt bak Anonymkode: 5e996...00b Det er helt greit Men ingen her kan vite hva som stemmer og ikke, selv om du sikkert bare er en helt uskyldig og nysgjerrig dame! Tips her kan jo også dessverre rekke ut til personer som ikke bør få greie på tips. Men forsåvidt så finner man jo alltids ut av ting, uten å måtte gå innom kvinneguiden og denne tråden for å få tips om forsvinning 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #15 Skrevet 15. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man ikke betale cash på hoteller? Anonymkode: 5e996...00b Joda. Men du må oppgi legitimasjon selv om du betaler i tikronere. Anonymkode: 71990...822 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #16 Skrevet 15. juli 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda. Men du må oppgi legitimasjon selv om du betaler i tikronere. Anonymkode: 71990...822 På herberger og sånt også `? Anonymkode: 5e996...00b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #17 Skrevet 15. juli 2017 22 minutter siden, Luckiness skrev: Det er helt greit Men ingen her kan vite hva som stemmer og ikke, selv om du sikkert bare er en helt uskyldig og nysgjerrig dame! Tips her kan jo også dessverre rekke ut til personer som ikke bør få greie på tips. Men forsåvidt så finner man jo alltids ut av ting, uten å måtte gå innom kvinneguiden og denne tråden for å få tips om forsvinning Altså jeg lurer på dette, uten at du skal begynne å spekulere i om jeg er kriminell! jeg tenker jeg må få spørre om ting her på kg uten å bli mistenkt for det ene eller det andre :O Anonymkode: 5e996...00b 4
ajarRun Skrevet 15. juli 2017 #18 Skrevet 15. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har tlfselskapene sporing inne i tlf din ? Selv om du ikke har simkortet i `? Anonymkode: 5e996...00b Moderne biler kan bli sporet av produsent, eller av GPSen. I tillegg til trafikkamera, bomringer og statens vegvesen sine kamera. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #19 Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt vil jeg ikke begå noen lovbrudd. Og selvsagt vil jeg bli meldt savnet og da blir jo kontoutskrifter og tlfsporing og gud vet hva åpnet opp. Så har funnet ut at det eneste man kan gjøre eer å ta ut et stort pengebeløp, hive tlf og ikke ha kontakt med internett Anonymkode: 5e996...00b Hcis du ikke blir meldt savnet av noen, så behøver du vel ikke bekymre deg for at politiet kommer til å spore mobiltelefonen din eller dine konto-uttak fra banken? Anonymkode: fe1e3...25d
Apis Skrevet 15. juli 2017 #20 Skrevet 15. juli 2017 Ser mer for meg at en må ut i villmarka feks Alaska og leve av jakt, fiske og dyrke vekster for selvberging
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå