Gå til innhold

Dere uten tv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kvitte meg med tv'en ettersom det bare blir bakgrunnsstøy med lite givende programmer. Ser i gj.snitt 4-5 timer tv i uka, men av og til står det bare på uten at jeg følger med.

Det er bare det at jeg av og til ønsker å se en film uten å måtte sitte med 13-tommer dataen.

Hvordan løser dere uten tv dette? Noen gode tips?

Anonymkode: cd20d...62a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har TV, ikke abonnement. Bruker Netflix osv ved behov, samt NRK nett-TV.

Anonymkode: 05d6f...03e

• Liker 5
Skrevet

Betalte 900 kr for å plombere tven, og caster fra pc. Slipper å betale NRK-lisens. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det går helt fint å se film på PCen. Mulig det er en vanesak? Har ikke hatt TV på over ti år. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Perelandra skrev:

Jeg synes det går helt fint å se film på PCen. Mulig det er en vanesak? Har ikke hatt TV på over ti år. 

Takk for svar. Jeg tror jeg hadde klart meg med bare pc også. Det er bare litt kjipt med besøk. Familien min er en skikkelig tv-lovin family og har alltid vært det:)

Skrevet

Har en plombert TV som utelukkende brukes til å se film og spille Xbox. Om det blir bakgrunnsstøy, kan du jo bare slå av? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Pysa skrev:

Betalte 900 kr for å plombere tven, og caster fra pc. Slipper å betale NRK-lisens. 

Jeg har sånn kabel-tv ordning via borettslag. Tror du man kan slippe unna lisens da så lenge man har kabel?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sånn kabel-tv ordning via borettslag. Tror du man kan slippe unna lisens da så lenge man har kabel?

Kabeltv er på vei ut. All kabelbruk blir stoppet fra september 2017. Da må dere over på digital. 

Anonymkode: 2a1ea...ab2

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg tror jeg hadde klart meg med bare pc også. Det er bare litt kjipt med besøk. Familien min er en skikkelig tv-lovin family og har alltid vært det:)

Hvis dere er flere som ser TV sammen, blir det annerledes. Da kan jeg forstå at en PC-skjerm blir litt liten. Selv bor jeg alene. Hvis jeg ser film sammen med noen hjemme, er det svært sjeldent mer enn én gjest om gangen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 65" TV, men ikke kabel-tv/parabol el.l. :) Frem til i fjor bodde jeg i studentbolig med Canal Digital kabel-tv, men jeg endte jo stort sett bare opp med å bruke TV'en som skjerm uansett, og det var svært få programmer jeg fulgte med på. Er heller ikke typen til å ha TV'en stående på i bakgrunnen - for da vil jeg heller skru den av!

Nå har jeg altså en smart-TV, som har NRK-appen, YouTube, Netflix, Sumo og Viaplay. Jeg har noen i nærmeste familie som velvillig deler brukeren sin på disse tjenestene, men om jeg så hadde betalt for både Netflix, Sumo og Viaplay ville det fortsatt vært rimeligere enn å kjøpe den enkleste/billigste pakken hos RiksTV (449,-). I tillegg kan jeg koble til PC'en eller DVD/Bluray.

Jeg ser fortsatt ganske lite på TV.

Anonymkode: 67724...c56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker pc :) Har hverken dvd spiller eller ekstra skjerm (har ekstra laptop), bruker netflix og nrk nett-tv :) 

Anonymkode: 84b2e...6c3

Skrevet

Når jeg bodde alene brukte jeg en 19" (pluss-minus) Mac. Eller PC skjerm om du vil. Da kan man se nett-TV også med gjester.

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, så lenge du kan ta inn NRK på fjernsynet slipper du ikke TV-lisensen. Det blir mer og mer vanlig med ekstrautstyr for å kunne ta inn kabeltvesignalene. Så skal du slippe NRK-lisensen må du kvitte deg med kabeltvboksen også, i tillegg til å plombere tv'en for å ta inn NRK. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å kvitte meg med tv'en ettersom det bare blir bakgrunnsstøy med lite givende programmer. Ser i gj.snitt 4-5 timer tv i uka, men av og til står det bare på uten at jeg følger med.

Det er bare det at jeg av og til ønsker å se en film uten å måtte sitte med 13-tommer dataen.

Ja, skru av fjernsynet, så blir det ikke noe bakgrunnsstøy.

Jeg skjønner egentlig ikke problemet ditt i det hele tatt. Har du ikke fjernkontroll?

Skrevet

Jeg har CromeCast plugget inn i tv, ser en del på NetFlix og YouTube.
Vanlig tv-titting har jeg ikke gjort på snart 6 mnd

Skrevet (endret)

Vi har ikke tv. Har lerret og projektor i stedet, i tillegg til hjemmekinoanlegg. Fantastisk lyd og 130" er ikke feil :) Ser stort sett bare serier, filmer og ulike dokumentarer fra ulike kilder.

Endret av Jolene
Skrevet

Vi har ikke tv. Deilig uten. Vi bruker datarn om vi ønsker å se film. Enkelt og greit 

• Liker 1
Skrevet

Vi kobler pc'en til tv vi. Med en kabel som koster 300 kr på Elkjøp

Skrevet

Har TV, men vurderer å kvitte meg med den. Ser nesten aldri på TV lengere  (hvert fall ikke på sommeren) men ser på Viaplay heller :)

AnonymBruker
Skrevet

Så kvitt deg med hele TV-apparatet da ve! 

Ønsker man å se norske TV-kanaler, så kan man gøre dette over internett.    

For eksempel TV2 Sumo eller D Play.             

Anonymkode: 8c9a4...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...