Gå til innhold

Dere som skal ned i vekt, hva spiser dere av "sunn" snacks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere forslag til sunnere snacks som du slipper å ha dårlig samvittighet for å spise? Jeg synes at butikkene burde hatt et utvalg av bakevarer som er lavkarbo.

Anonymkode: c8120...18f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Popcorn (de nye småsulten posene med smak av ost inneholder 170 kcal), proteinbar, yoghurt, diverse bær og frukt er stort sett det det går i. Nøtter er heller ikke dumt, om man tåler det :)

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere forslag til sunnere snacks som du slipper å ha dårlig samvittighet for å spise? Jeg synes at butikkene burde hatt et utvalg av bakevarer som er lavkarbo.

Anonymkode: c8120...18f

Bakverk er laget på mel av forskjellige sorter, det er ikke noe lavkarbo med det. :P 

• Liker 2
Skrevet

Helt feil problemstilling, etter min mening. Snacks og mellommåltider, inndeling av matvarer i "sunt" og "usunt", og dårlig samvittighet for å spise, bidrar til overvekt, så å kvitte seg med den "ballasten"; vil hjelpe stort hvis du skal ned i vekt og vil bli der.

Mange lager helt unødvendig store problemer for seg selv. Bakevarer er mel, mel er stivelse, stivelse er karbohydrat. Noen andre alternativer: Finn noe annet å spise, spis mindre bakevarer, eller ikke spis lavkarbo.

• Liker 3
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, Pringle skrev:

Helt feil problemstilling, etter min mening. Snacks og mellommåltider, inndeling av matvarer i "sunt" og "usunt", og dårlig samvittighet for å spise, bidrar til overvekt, så å kvitte seg med den "ballasten"; vil hjelpe stort hvis du skal ned i vekt og vil bli der.

Mange lager helt unødvendig store problemer for seg selv. Bakevarer er mel, mel er stivelse, stivelse er karbohydrat. Noen andre alternativer: Finn noe annet å spise, spis mindre bakevarer, eller ikke spis lavkarbo.

..,oppfattet det som at det var tips til "noe annet" TS ønsket.. 

AnonymBruker
Skrevet

Tørket banan i skiver(sånne du får kjøpt ferdig på butikken), druer, jordbær, kokosboller(inneholder mye luft, og dermed også lite kcal), stekt eple med kanel på (smaker ganske likt som eplekake.)

Anonymkode: de85c...d11

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, debattanten skrev:

Bakverk er laget på mel av forskjellige sorter, det er ikke noe lavkarbo med det. :P 

Man kan bake lavkarbo.

Jeg baker ulike lavkarbokaker eller spiser grønnsaker med dip, nøtter ol.

Anonymkode: 15fb2...5d4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tørket banan i skiver(sånne du får kjøpt ferdig på butikken), druer, jordbær, kokosboller(inneholder mye luft, og dermed også lite kcal), stekt eple med kanel på (smaker ganske likt som eplekake.)

Hva er sunt med en kokosbolle?

• Liker 1
Skrevet

Edemame bønner (de med skall)! Elsker det!! Koker det opp i kanskje 15 min, så steker det på høy temperatur så de blir litt brune. Tar på sitron og litt flak salt og koser meg masssse!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å stekt eple er kjempegodt! Hvis du lager hulrom i den, men ikke skjær helt til bunnen, så kan du fylle det med mye forskjellig! Kanel er nevnt, rosiner, hakkede mandler nam nam 😋

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, minister-mio skrev:

Hva er sunt med en kokosbolle?

Nå stod det vel "sunn" og ikke sunn i overskriften. Kokosboller er ikke sunt,nei,men de er heller ikke så usunne, da de består av veldig mye luft. Du spiser altså mye mindre kcal enn det ser ut som. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg får lyst på noe søtt, spiser jeg to spiseskjeer med marshmallow fluff. Det er det vare 40 kalorier i, og det er så søtt og seigt og guffent at man ikke orker noe mer :P

Anonymkode: 13b44...d35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når jeg får lyst på noe søtt, spiser jeg to spiseskjeer med marshmallow fluff. Det er det vare 40 kalorier i, og det er så søtt og seigt og guffent at man ikke orker noe mer :P

Og siden jeg nå så noen pirke på kokkosbolle, så utdyper jeg litt; sunt er det ikke, men det hjelper når jeg skal ned i vekt og passer på kaloriinntaket. Det funker, uten at det blir masse kalorier. Så det er "sunt" i den forstand at det bidrar til at jeg holder meg på matta, og derfor går ned i vekt og blir sunnere :P

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke da bedre å spise protein fluff? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, ErikLarsen skrev:

Er det ikke da bedre å spise protein fluff? 

Sikkert, men jeg gjør som regel et poeng ut av å bruke så mange "alminelige" matvarer som mulig. Har tidligere slitt med mat, og da gikk jeg veldig opp i å bruke alskens slags erstatninger her og der, for mat var farlig. Så for meg personlig, nei. Har aldri hørt om protein fluff, og kommer ikke til å begynne å spise det. Kan godt hende det er mye bedre for andre. Nå delte jeg bare min egen erfaring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå stod det vel "sunn" og ikke sunn i overskriften. Kokosboller er ikke sunt,nei,men de er heller ikke så usunne, da de består av veldig mye luft. Du spiser altså mye mindre kcal enn det ser ut som. 

Det fins også Jeanette Roede kokosboller uten sukker, lavkarbo og lite kalorier.

Anonymkode: 15fb2...5d4

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert, men jeg gjør som regel et poeng ut av å bruke så mange "alminelige" matvarer som mulig. Har tidligere slitt med mat, og da gikk jeg veldig opp i å bruke alskens slags erstatninger her og der, for mat var farlig. Så for meg personlig, nei. Har aldri hørt om protein fluff, og kommer ikke til å begynne å spise det. Kan godt hende det er mye bedre for andre. Nå delte jeg bare min egen erfaring. 

Ja jeg nevnte det fordi det inneholder svært få kalorier. 

Anonymkode: 8012b...743

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg nevnte det fordi det inneholder svært få kalorier. 

Anonymkode: 8012b...743

Jeg har nok slingringsmon i kostholdet mitt til at jeg kan tillate meg 40 kalorier ekstra et par dager i uken, så er i grunn godt fornøyd med det. Men sikkert fint for andre hvis de har det veldig stramt :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kuttet ut snaks og spiser heller litt godteri på lørdag 

AnonymBruker
Skrevet

Synes frukt er veldig undervurdert som snacks. Vannmelon er jo kjempegodt nå om sommeren, det samme med jordbær og rosa epler. Popcorn var et godt tips hvis man ønsker noe salt, det skal jeg jammen ha snart.

Anonymkode: 4cfca...951

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...