AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Har begynt å trene yoga hjemme i stuen med videoer fra youtube. Jeg elsker det, men jeg får så vondt i nakke og skuldre. Er det noe jeg må regne med i begynnelsen og kommer til å gå over, eller bør jeg gjøre noe annet? Anonymkode: 9a3b7...367
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Da trener du for tunge øvelser for deg. Litt mindre belastning en periode. Prøv det Anonymkode: 9bbcb...970
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da trener du for tunge øvelser for deg. Litt mindre belastning en periode. Prøv det Anonymkode: 9bbcb...970 ja, det kan godt hende! får ta det penere i begynnelsen ts Anonymkode: 9a3b7...367
Luckiness Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 Jeg er ingen ekspert på yoga og har kun prøvd et par timer. Men da har instruktørene vært veldig tydelig på at man skal gjøre øvelsene riktig. Man skal ikke gjøre øvelsen tyngre eller fort kun fordi man ønsker å få "mer" trening ut av det eller fordi man tror man klarer det. Det er mye bedre trening når man gjør det riktig og til slutt vil man klare å gjøre mer avanserte øvelser/øke tyngden på øvelsen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 Ser du mye opp/fram når du står i omvendt v (downward facing dog)? Det gjorde jeg i starten, og jeg fikk en del vondt i nakken av det. Anonymkode: 8e880...219
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #6 Skrevet 15. juli 2017 Husk å ha nakken i en nøytral posisjon og skuldra vekk fra øra. Dette er noe av det første man skal fokusere på når man er ny med yoga. Anonymkode: 1019d...21f 4
PTAleks Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 Har lagt merke til at mange av yoga videoene på youtube er ganske så avanserte.. Det som funket best for meg når jeg skulle starte med yoga var å laste ned en app kalt Yoga Studio, veldig behagelig app der man kan velge mellom beginner, intermediate og advanced. Anbefales
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 TS her. Jeg har drevet med yoga før, dog er jeg ikke så trent nå som jeg var da. Strekker ikke så mye på nakken tror jeg. Men synes noen av øvelsene er harde. Jeg skal i alle fall ikke trene slik hver dag i begynnelsen. Og så er det lett å feilbelaste i begynnelsen. Skal ta til meg tips fra dere. Anonymkode: 9a3b7...367
grønnkål Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 Jeg slet også med å få vondt i skuldrene og nakken etter yoga. Tror nok de ble overbelastet etter noen runder med chaturanga, så nå senker jeg meg ikke helt ned og det hjelper meg mye. Det, og fokusere på andre områder når jeg kjenner det kommer igjen. Og senke skuldrene ellers
Gjest Froning Skrevet 16. juli 2017 #10 Skrevet 16. juli 2017 På 15.7.2017 den 11.38, AnonymBruker skrev: Har begynt å trene yoga hjemme i stuen med videoer fra youtube. Jeg elsker det, men jeg får så vondt i nakke og skuldre. Er det noe jeg må regne med i begynnelsen og kommer til å gå over, eller bør jeg gjøre noe annet? Anonymkode: 9a3b7...367 Du burde gå til klasse i starten. Enkelt å gjøre feil man ikke er klar over selv.. Uansett så er Yoga tungt og kroppen din er sansynligvis ikke spesielt vandt med denne typebelastning.. Det vil sannsynligvis gå seg til etterhvert, men i starten: Ikke push smertene for mye (vent til det er bedre før du fortsetter og se an).. Har du slitt med skuldre og nakke tidligere?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #11 Skrevet 16. juli 2017 2 timer siden, grønnkål skrev: Jeg slet også med å få vondt i skuldrene og nakken etter yoga. Tror nok de ble overbelastet etter noen runder med chaturanga, så nå senker jeg meg ikke helt ned og det hjelper meg mye. Det, og fokusere på andre områder når jeg kjenner det kommer igjen. Og senke skuldrene ellers Trente igjen i dag. Fokuserte på å senke skuldre og ikke gjøre alle øvelser fullt ut. Får se i morgen om jeg er bra i nakke og skuldre da. TS Anonymkode: 9a3b7...367
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #12 Skrevet 16. juli 2017 18 minutter siden, Froning skrev: Du burde gå til klasse i starten. Enkelt å gjøre feil man ikke er klar over selv.. Uansett så er Yoga tungt og kroppen din er sansynligvis ikke spesielt vandt med denne typebelastning.. Det vil sannsynligvis gå seg til etterhvert, men i starten: Ikke push smertene for mye (vent til det er bedre før du fortsetter og se an).. Har du slitt med skuldre og nakke tidligere? Jeg bor i ødemarken langt fra nærmeste yogaklasse. Ja, det er uvant belastning. Har mest styrke i beina av turer i fjell og terreng og løping. Ikke hatt problemer med slike vondter før. Ja det er tungt, men kjennes veldig bra til tross for skuldersmerter. TS Anonymkode: 9a3b7...367
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 Kanskje jeg burde trene litt styrke ved siden av? TS Anonymkode: 9a3b7...367
Gjest Froning Skrevet 17. juli 2017 #14 Skrevet 17. juli 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i ødemarken langt fra nærmeste yogaklasse. Ja, det er uvant belastning. Har mest styrke i beina av turer i fjell og terreng og løping. Ikke hatt problemer med slike vondter før. Ja det er tungt, men kjennes veldig bra til tross for skuldersmerter. TS Anonymkode: 9a3b7...367 Forresten: Jeg kan gi formeninger om skader på nettet på et generelt grunnlag, men er ikke nakkesmertene muskuleære så holder jeg meg unna. Er de muskulære er det eneste tipset jeg kan å dytte haka bakover for å holde nakken så nøytral som mulig. Det avspenner hvis du har overaktive muskler bak i nakken.. Det er uten tvil en sunn vane å legge inn for alle som trener.. Hvordan er kroppsholdningen din i vanlig? Tilter nakken forover og proterer skuldrene forover?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #15 Skrevet 17. juli 2017 8 timer siden, Froning skrev: Forresten: Jeg kan gi formeninger om skader på nettet på et generelt grunnlag, men er ikke nakkesmertene muskuleære så holder jeg meg unna. Er de muskulære er det eneste tipset jeg kan å dytte haka bakover for å holde nakken så nøytral som mulig. Det avspenner hvis du har overaktive muskler bak i nakken.. Det er uten tvil en sunn vane å legge inn for alle som trener.. Hvordan er kroppsholdningen din i vanlig? Tilter nakken forover og proterer skuldrene forover? Hæ? Anonymkode: 9a3b7...367
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #16 Skrevet 17. juli 2017 Ikke så vondt i nakken og skuldre i dag. Er mest støl og litt vanlig mørbanket som man må regne med når man begynner med øvelser kroppen ikke er vant med. Har lyst til å trene i dag også, men tror kanskje jeg skal holde meg til annenhver dag i begynnelsen. ts Anonymkode: 9a3b7...367
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #17 Skrevet 17. juli 2017 Hva slags yoga er det du gjør hjemme? Kanskje du skal forsøke å veksle mellom yinyoga og andre varianter, bare for å få myknet opp? Anonymkode: 31053...d1c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #18 Skrevet 17. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags yoga er det du gjør hjemme? Kanskje du skal forsøke å veksle mellom yinyoga og andre varianter, bare for å få myknet opp? Anonymkode: 31053...d1c Jeg følger diverse videoer på youtube. Jeg har ikke prøvd yinyoga, men takk for tips. jeg skal sjekke det ut. Anonymkode: 9a3b7...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå