Gå til innhold

Hvorfor ser kvinnfolk som stemmer SV og Rødt, så kjedelige ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan tilføye at jeg selv stemmer på disse partiene. Likevel er det ikke til å unngå å få med seg at mange av kvinnene som stemmer på disse partiene, ser ganske kjedelige ut. Da snakker jeg om klesstil, sminke og hår. Posete klær som kunne tilhørt en gammel tante, og ukledelig sminke og hår. Reagerer litt på dette da det er kvinner som gjerne har et godt utgangspunkt når det gjelder utseende, men istedenfor å fremheve det, gjør de seg "mindre attraktiv". Selvsagt er ikke utseende det viktigste i livet, men det har vel heller aldri ført til noen ulemper for noen, å ha et greit utseende. 

Anonymkode: 98665...adf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du helt sikker på at du stemmer på disse partiene?

Jeg kan ikke si at jeg har observert det samme. 

Anonymkode: c1a2d...dfd

• Liker 4
Skrevet

At en sminke- og motedame stemmer på Sosialistisk Venstreparti og Rødt sier kanskje det meste om hvilken demografi disse partiene egentlig representerer?

AnonymBruker
Skrevet

Klart det fører til ulemper å ha et bra utseende! 

Det er bare ikke lov å klage over det, for da er man innbilsk eller har kledd seg for lite. Derfor kler man heller på seg mer og holder tåta.

Anonymkode: 4e805...e40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de er mot skjønnhetstyranniet.

Anonymkode: a95f6...185

• Liker 6
Skrevet (endret)

VALG_2013_NETTAVISEN_Politikk_Siv_Jensen

Kvinner: kritisert om de kler seg kjedelig, kritisert om de kler seg spenstig. 

Endret av Superbruker5
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt motsatt jeg. Mitt inntrykk er at veldig mange av de hippe, kule og kulturbevisste damene stemmer venstresida, leser Klassekampen Bokmagasinet og denslags. Det er de mer kjedelige blazer-kledde økonomidamene som stemmer Høyre.

Anonymkode: 15ad4...d20

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt motsatt jeg. Mitt inntrykk er at veldig mange av de hippe, kule og kulturbevisste damene stemmer venstresida, leser Klassekampen Bokmagasinet og denslags. Det er de mer kjedelige blazer-kledde økonomidamene som stemmer Høyre.

Anonymkode: 15ad4...d20

Da bekrefter du jo det trådstarter skriver. Hipp, kul og kulturbevisst er jo ikke nødvendigvis pent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Superbruker5 skrev:

VALG_2013_NETTAVISEN_Politikk_Siv_Jensen

Kvinner: kritisert om de kler seg kjedelige, kritisert om de kler seg spenstig. 

Den var kul.

Anonymkode: 7e9a2...827

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den var kul.

Anonymkode: 7e9a2...827

Nei den er stygg. Men den ser ut som en kjole "for folk flest". Neppe tilfeldig valg for anledningen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bekrefter du jo det trådstarter skriver. Hipp, kul og kulturbevisst er jo ikke nødvendigvis pent.

kjedelig blazer-kledd er heller ikke nødvendigvis pent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poncho, tresmykker, løst hengende skulderlangt hår eller lengre, litt for store slitte jeans , sterke meninger med sint fremførelse, menn er noen fælinger, fransk liten bil, off.ansatt .

Jepp. Vi snakker om SV , rødt ,mpg.:fnise:

Anonymkode: 56ffd...82b

AnonymBruker
Skrevet

Det meste i denne tråden høres ut som god gammeldags lufting av inkompetanse og fordommer :ler:

Anonymkode: a0f0f...193

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poncho, tresmykker, løst hengende skulderlangt hår eller lengre, litt for store slitte jeans , sterke meninger med sint fremførelse, menn er noen fælinger, fransk liten bil, off.ansatt .

Nei, det du snakker om er en stil, en type bohem/hippie/radikal stil. Har faktisk lite med hvilket parti man stemmer. De kuleste damene jeg kjenner stemmer SV, Rødt og MDG - og de har ikke på noen måte den stilen du beskriver. 

Det som er virkelig kjedelig er jo en del av de streite høyre-damene.. Pene, slanke, velkledde, rene i klærne... Men kjedelige, mener jeg da.

Anonymkode: 3dc30...a64

• Liker 2
Gjest Bruker115236
Skrevet

Jeg kunne fint stemt sv hadde det ikke vært for innvandringspolitikken. Og jeg kjenner ikke meg igjen i beskrivelsen. Kan fint gå i sexy kjoler på byen, og kle meg "moteriktig".

Gjest Råkkenråll
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en masse politikere i alle disse partiene- og jeg har faktisk tilgode å se en poncho, store slitte jeans eller tresmykke. Skulderlangt hår har de fleste kvinner i alle aldre.

Det går heller mer i sort pencilskjørt/sort tettsittende T-skjorte og rød leppestift egentlig på de "typiske SVdamene" i Oslo- om man kan peke ut en stil som går mer igjen enn andre.

Og jeg vil tro jeg er på flere partimøter/sammenhenger enn flertallet på KG. MDGdamene er mer glade i grønne kjoler. Lite ponchoer der og, om noen.

Fransk bil? De tar helst kollektiv, igrunnen. Mye trikk, buss og tog.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer SV, og kjenner mange som stemmer SV. Og vi har da alle forskjellig stil. Jeg har langt brunt hår, bruker alltid kjoler, og aldri posete kjoler. Sminke bruker jeg ikke, da jeg tåler nesten ikke noe. Men jeg er relativt mørk, så synes jeg er pen uten sminke. Ikke kjører jeg bil, bruker offentlig transport.

Anonymkode: 60eb0...81b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor  ser kvinner som stemmer H og Frp så snerpete ut? 

Anonymkode: 78e79...c7d

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er motsatt. Kvinner på venstresiden kler seg mer utfordrende. Kristin Halvorsen, tidligere mangeårig leder i SV, ble i sin tid kritisert for sine korte skjørt på Stortinget. Venstresosialister ser på det som "kvinnefrigjøring" å utfordre tradisjonene og kle seg litt horete.

AnonymBruker
Skrevet

Gi oss bilder

Anonymkode: d47a1...b70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...