AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Ja, da har jeg kommet i en skikkelig klemme! Jeg er ganske sikker på at hun jeg har hatt en affære med er gravid med mitt barn. Men hun nekter plent, og sier at jeg har ingenting jeg kan gjøre heller for å kreve dna test, pga pater-est regelen. En tredjeperson kan ikke komme å kreve dna test når kvinnen er gift. Har lest litt, og tror det stemmer det hun sier. Men er det mitt barn, vil jeg jo ha kontakt med det!! Anonymkode: ce49d...a9a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Glemte spørsmålet... hva kan jeg gjøre?? Tenker på å kontakte mannen hennes! Anonymkode: ce49d...a9a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 Si fra til mannen, det er det beste for barnet. Anonymkode: 15c55...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 Selvfølgelig kan du kreve dna test selv om hun er gravid. Det er jo bare å true med å si ifra til mannen hennes så gir deg nok en dna test. Anonymkode: 1fa69...c20 13
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 Du krever DNA test, vist hun nekter forteller du mannen hennes alt.
nordlending Skrevet 15. juli 2017 #6 Skrevet 15. juli 2017 Pater est-regelen gjelder uavhengig av om den barnets mor er gift med er biologisk far til barnet. Alle alternativer for fastsettelse av far etter barneloven gjelder når far ikke er kjent, eller det er uvisst hvem som er far til barnet. I utgangspunktet er det derfor ikke noe du kan gjøre, etter loven. Når det er sagt er det jo ingen som kan hindre deg i å snakke med mannen hennes. Regelen gjelder ikke lenger om de f.eks. er separerte (og hvem vet hvordan han vil reagere?).
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 Det finnes unntak for denne regelen også. Men gå til media. Hehe. Forside på VG. Får ikke vite om han er faren til barnet. Anonymkode: 52099...978 1
Gjest Solstråletårer Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 Er du veldig veldig sikker. Hadde alle fall ventet til barnet er født.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #9 Skrevet 15. juli 2017 Man kan ikke ta noen DNA-test av foster. Eller mulig at man kan, men det gjøres ikke. Så uansett må du vente til barnet er født. Is i magen! Anonymkode: b292e...35f 4
Rotemor Skrevet 15. juli 2017 #10 Skrevet 15. juli 2017 (endret) Hadde sagt det til mannen. Han kan sørge for DNA-test av seg selv (eller barnet altså, når dagen kommer...) Endret 15. juli 2017 av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #11 Skrevet 15. juli 2017 Brems nå litt! Hva om barnet ikke er TS sitt? Barnets beste er det du bør ha i tankene TS, og det er IKKE å løpe til mors ektemann å sladre at du har hatt deg med henne. Anonymkode: 64ae5...ea8 16
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juli 2017 #12 Skrevet 15. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes unntak for denne regelen også. Men gå til media. Hehe. Forside på VG. Får ikke vite om han er faren til barnet. Anonymkode: 52099...978 Tror du undervurderer journalister her. Herregud. Hva slags inntrykk har du av Vg egentlig?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #13 Skrevet 15. juli 2017 Du krever DNA test, det kan du- dersom det er ditt DNA i barnet er du far viss du vil .. kos deg når du ser at mors giftermål ikke ga automatikk i farskapet Anonymkode: 32a38...c62
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #14 Skrevet 15. juli 2017 Tror du virkelig at du var den eneste hennes liv? Du bør vente til barnet er født. Å løpe til mannen og sladre i ettertid, det er sannsynlig at ektemann kan være far. Du går på henne etter barnet er født. Krev DNA eller så forteller du ektemann om dette. Eller..om du ser for deg at du virkelig er barnets far,men ektemann velger å bli i ekteskapet.? Hvordan tror du det blir? Ser du for deg at du skal være den som henter/bringer barn der? Delta i bursdager,dåp og konfirmasjon sammen med han? Hva vil du si til barnet når det er større? Tror du skal roe kraftig ned her nå. Tenk deg om. La tiden gå. Anonymkode: bfb20...e1c 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #15 Skrevet 15. juli 2017 Syns du skal roe ned litt, for det første. Det er som andre har nevnt ikke vanlig å DNA teste barn før de er født, så vil uansett ikke bli aktuelt før det. Hvis det er ditt barn, er det i alles beste interesse, din egen inkludert, at du ikke går rundt og lager helvete akkurat nå. Det gagner ingen å stelle i stand potensielt samlivsbrudd og masse drama mens denne kvinnen er gravid. Dere er to voksne mennesker som har gjort noe skikkelig teit her. Utroskap og affærer er noe søppel. Men nå er det en totalt uskyldig part innvolvert her som må prioriteres før alle dere andres egoer. Hvis du løper av gårde og sladrer til mannen hennes, blir det en jævlig ugunstig situasjon å skulle føde et barn inn i uansett hva utfallet er. Og om du nå sier det til mannen hennes, og det viser seg at det ikke er ditt allikevel, så blir det voldsomt mye rabalder som ingen trenger på toppen av en fødsel og tøff småbarnstid. Hun får ta støyten overfor mannen sin en annen gang, men det gagner ingen å skulle bla opp om dette nå ved mindre det er helt nødvendig. Hun har driti seg ut, hun har oppført seg som en tulling. Du har vært behjelpelig. Men straff nå ikke dette barnet for det. Ro ned, snakk med henne, løs det på en så diskrét og ålreit måte som mulig, for BARNETS skyld. Anonymkode: 04c1b...a44 12
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #16 Skrevet 15. juli 2017 5 timer siden, Blair Waldorf skrev: Du krever DNA test, vist hun nekter forteller du mannen hennes alt. Ja, det er jo sympatisk å true seg til å få viljen sin Anonymkode: 1103e...84e 3
Fru Uperfekt Skrevet 15. juli 2017 #17 Skrevet 15. juli 2017 4 timer siden, nordlending skrev: Pater est-regelen gjelder uavhengig av om den barnets mor er gift med er biologisk far til barnet. Alle alternativer for fastsettelse av far etter barneloven gjelder når far ikke er kjent, eller det er uvisst hvem som er far til barnet. I utgangspunktet er det derfor ikke noe du kan gjøre, etter loven. Når det er sagt er det jo ingen som kan hindre deg i å snakke med mannen hennes. Regelen gjelder ikke lenger om de f.eks. er separerte (og hvem vet hvordan han vil reagere?). Jo regelen gjelder og om de er separert, det er først ved en fødsel mer enn 9 mnd etter skilsmisse regel ikke gjelder 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #18 Skrevet 15. juli 2017 Prat med mannen. Anonymkode: d6804...2e9
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. juli 2017 #19 Skrevet 15. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo sympatisk å true seg til å få viljen sin Anonymkode: 1103e...84e Utro mennesker, fortjener ikke sympati.
Gjest O.G. Skrevet 15. juli 2017 #20 Skrevet 15. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, da har jeg kommet i en skikkelig klemme! Jeg er ganske sikker på at hun jeg har hatt en affære med er gravid med mitt barn. Men hun nekter plent, og sier at jeg har ingenting jeg kan gjøre heller for å kreve dna test, pga pater-est regelen. En tredjeperson kan ikke komme å kreve dna test når kvinnen er gift. Har lest litt, og tror det stemmer det hun sier. Men er det mitt barn, vil jeg jo ha kontakt med det!! Anonymkode: ce49d...a9a Gi blanke i blande deg opp i det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå