Simbyxor Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 "Alle vet" at de er helt grusomt stygge når de vokser opp... Pistrete, skjeve og uryddige vekster som kan gjøre en hvilken som helst hage om til en ekkel redneck-bakgård. Det ser rett og slett ikke bra ut. Det ser ikke stygt ut heller, ordet for å beskrive hvor ille det ser ut har ikke blitt oppfunnet ennå. Men vet du hva som hjelper? Å klippe toppene av dem... Ja, riktig, og sørg for at alle toppene er nøyaktig like høye, gå gjerne med målebånd. Eller bind opp en snor så du har noe å klippe etter! Det hjelper faktisk! Frem til de er store og tette nok til å danne en skikkelig hekk. 3
Ruccula Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Øh ja? Seff.. Jeg beskjærer toppene på min hekk 2 ganger i året
Simbyxor Skrevet 15. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2017 8 minutter siden, Lavendela skrev: Man skal vel bare fjerne toppskuddene?😮 Klipp sånn du vil, di
Simbyxor Skrevet 15. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2017 10 minutter siden, Ruccula skrev: Øh ja? Seff.. Jeg beskjærer toppene på min hekk 2 ganger i året Det er du ganske alene om. 1
Ruccula Skrevet 15. juli 2017 #6 Skrevet 15. juli 2017 1 time siden, Simbyxor skrev: Det er du ganske alene om. Vel, den er mye penere når den er fyldig og jevn. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 Det er veldig sjelden jeg ser en thujahekk som ikke er klipt. Ellers så synes jeg thuja er kjedelig, det er jo overalt. Anonymkode: 7b5da...02a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 Det er ikke beskjæring som gjør at den ikke blir brun eller stygg. Tror de fleste klipper sine hekker Thua krever mye vann. De klarer ikke lagre vann. Dette pga rotsystemet. Vår hekk er 7 år. Den er grønn og frodig. Vi vanner mye. Også på vinteren. Når den ikke får vann blir den brun. Anonymkode: a7ad4...73e
Simbyxor Skrevet 15. juli 2017 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke beskjæring som gjør at den ikke blir brun eller stygg. Tror de fleste klipper sine hekker Thua krever mye vann. De klarer ikke lagre vann. Dette pga rotsystemet. Vår hekk er 7 år. Den er grønn og frodig. Vi vanner mye. Også på vinteren. Når den ikke får vann blir den brun. Anonymkode: a7ad4...73e Brun? Hvem sa noe om brun. Det er snakk om folk som planter Thuja og lar den gro akkurat som den vil.
Simbyxor Skrevet 15. juli 2017 Forfatter #10 Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, Ruccula skrev: Vel, den er mye penere når den er fyldig og jevn. Ja. Da ser den OK ut
Simbyxor Skrevet 15. juli 2017 Forfatter #11 Skrevet 15. juli 2017 I løpet av en kortere kjøretur har jeg hittil sett 29 stygge "thujahekker" 1
melatonin Skrevet 15. juli 2017 #12 Skrevet 15. juli 2017 Jeg synes en velfrisert brabant tujahekk er en pen anonym hekk som godt gjør nytten sin, nemlig å hindre innsyn. En hekk av bladtrær gjør ikke samme nytten på vinteren. Men enig i at en hver hekk bør pleies og se pen ut. Brabant ser bustete ut de første årene før de vokser inn i hverandre, men så blir den veldig fin etter en klipp. Den andre typen, den spisse synes jeg ikke er så fin som hekk. Jeg liker tuja, den er så enkel. 1
Gjest NotNaomi Skrevet 15. juli 2017 #13 Skrevet 15. juli 2017 14 timer siden, Simbyxor skrev: "Alle vet" at de er helt grusomt stygge når de vokser opp... Pistrete, skjeve og uryddige vekster som kan gjøre en hvilken som helst hage om til en ekkel redneck-bakgård. Det ser rett og slett ikke bra ut. Det ser ikke stygt ut heller, ordet for å beskrive hvor ille det ser ut har ikke blitt oppfunnet ennå. Men vet du hva som hjelper? Å klippe toppene av dem... Ja, riktig, og sørg for at alle toppene er nøyaktig like høye, gå gjerne med målebånd. Eller bind opp en snor så du har noe å klippe etter! Det hjelper faktisk! Frem til de er store og tette nok til å danne en skikkelig hekk. Så mange problemer dere kan ha. I denne verden så opptar thujahekker dere så mye. Jaja. La alt vokse og gro. Sier jeg. Ingenting i naturen er stygt. Om en ser med øyne som ser ser litt større på ting :-)
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #14 Skrevet 16. juli 2017 9 timer siden, NotNaomi skrev: Så mange problemer dere kan ha. I denne verden så opptar thujahekker dere så mye. Jaja. La alt vokse og gro. Sier jeg. Ingenting i naturen er stygt. Om en ser med øyne som ser ser litt større på ting :-) Nei, men så finnes det heller ingenting naturlig ved en glissen tujahekk. Spesielt ikke her i landet. Anonymkode: c1fb1...0f7 2
Froskeprinsessen Skrevet 18. juni 2018 #15 Skrevet 18. juni 2018 Bare husk å ikke klippen toppen av hekkern, før du har fått riktig høyde, ellers vokser den i bredden og ikke i høyden
Gjest HanenIFlokken Skrevet 18. juni 2018 #16 Skrevet 18. juni 2018 Det som er like viktig er å plante Tujaene med riktig avstand, ca 2 kilometer mellom plantene
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2018 #17 Skrevet 18. juni 2018 Tuja er plastbusker for massene. Ikke naturlig i vår flora i det hele tatt. Anonymkode: f6bf1...33f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå