AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #1 Skrevet 15. juli 2017 Vi har et ullteppe på gulvet i stua som begynner å bli rimelig klart for en god rengjøring. Siden som har ligget opp har en helt annen farge enn siden som har ligget ned mot gulvet... grøss. Teppet er vel 140x200cm, så det kommer til å bli for tungt til å slenge i vaskemaskinen. Det var heller ikke spesielt dyrt, så det vil nok koste mer å rense det hos et renseri enn det det kostet opprinnelig. Jeg vil helst unngå å leie tepperenser også, for det blir et skikkelig tiltak å frakte. Jeg synes jeg har hørt noen snakke om at det finnes et slags skum man kan spraye på for så å støvsuge bort? Er det noe jeg har drømt, eller finnes det? Og fungerer det? Hvis noen vet hva det heter, rop ut! Har noen ellers andre tips tas de i mot med stor takk! Vi har eventuelt tilgang til hageslange, hvis det hadde vært en løsning. Jeg har forøvrig prøvd å skrubbe det med grønnsåpe, men fordi det er ull blir det ikke spesielt pent der det skrubbes. Jeg synes heller ikke det hadde en spesielt stor effekt. Jeg har ikke lyst til å kaste det heller, for jeg klarer ikke finne et nytt teppe jeg har lyst på. Hjælp! Anonymkode: db567...e8c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 Har du badekar, og kan legge det i vann i 30 graders vann med milo, og vaske det lett for hånd og skylle det etterpå? Heng det til tørk ute. Anonymkode: 069c3...30f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 Har du ikke badekar, bruk et annet kar eller beholder (kanskje i et oppblåsbart svømmebasseng om du har?). Anonymkode: 069c3...30f
Arabella Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 Det finnes rensemidler for tepper. Spør i en fargehandel. Der kan du få råd om så mangt.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 Har du en avfukter tilgjengelig, så kunne du hengt teppet til tørk på bad/ vaskerom etter vask, og slå på luftavfukteren, og da vil teppet tørke fortere. Anonymkode: 069c3...30f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #6 Skrevet 15. juli 2017 Takk for tips! Vi har verken badebasseng, badekar eller ellers noe annet som kan være stort nok, så her må vi tenke kreativt. Skal uansett prøve å få lagt det i vann med Milo en stund Anonymkode: db567...e8c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 Jeg puttet det i vaskemaskinen jeg.. samme størrelse tror jeg. Men har 11 kg maskin da . Det gikk fint! Anonymkode: 38a3c...ac3
QQbaby Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 Har man penger så kan man kjøpe et nytt teppe, tenk på det?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #9 Skrevet 15. juli 2017 1 minutt siden, Arabella skrev: Det finnes rensemidler for tepper. Spør i en fargehandel. Der kan du få råd om så mangt. Det skal jeg gjøre, takk! Akkurat nå, QQbaby skrev: Har man penger så kan man kjøpe et nytt teppe, tenk på det? Man kan gjøre mye med penger, men skal jeg investere i et teppe vil jeg ha noe jeg liker. Det har jeg ikke funnet enda. Og så er jeg forøvrig også stor fan av å bruke det man har når det egentlig er helt ålreit. Bruk og kast er ikke helt min stil. Anonymkode: db567...e8c 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10 Skrevet 15. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Vi har verken badebasseng, badekar eller ellers noe annet som kan være stort nok, så her må vi tenke kreativt. Skal uansett prøve å få lagt det i vann med Milo en stund Anonymkode: db567...e8c Du kan evt blande ut milo i lunkent vann og dynke teppet med det utendørs og la det virke en god stund (på terasse el.l.) og deretter spyle det. Men tepperens fungerer nok enda bedre. Anonymkode: 069c3...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå