Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #21 Del Skrevet 8. januar 2005 Å, jeg vet hva jeg vil. Jeg vil ikke ha smokk. Om det fører til en flaske mer eller ikke. Smokk er bare plagsomt. Føler jeg har fått mange gode råd her, men at jeg virker usikker kan vel hende. Hva jeg spør om her og hva jeg faktisk kommer til å gjøre er opp til meg. Greit nok er det ikke naturlig å være sulten om natten, men fra babystadiet får de fleste nattmat. Når er det natulig å vokse fra dette? Ved en bestemt aldersgruppe? Barnet er like stort som sin over ett år gamle kusine. Mulig han vokser fort og faktisk blir sulten av det. Det virker som du ikke tror meg når jeg sier han er sulten, noe han faktisk er. derfor ser jeg på det som ett problem å nekte han mat. Jeg nekter ikke mat til en sulten unge. Den siste flasken er nok en kosetrøsteflaske. Den kom plutselig tidlig på kvelden. i titiden. De to andre er vel i fire tiden og i seks syv tiden på natten/morgenen. Han spiser kvelds klokken 6 ca. Alle råd mottas med takk, men hver snill og tro meg når jeg sier han er sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2005 #22 Del Skrevet 8. januar 2005 Et måltid mellom seks og syv vil jeg kalle frokost. Hadde jeg vært dere hadde jeg drøyd kveldsmåltidet til litt senere - så vil måltidet ved firetiden forskyves og vips - ingen nattmåltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #23 Del Skrevet 8. januar 2005 Ja, hadde vært greit, men han sovner klokken kvart over 6. Frokost og frokost, han sovner med en gang og spiser skikkelig frokost i 8 9 tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #24 Del Skrevet 8. januar 2005 Har ingen gode svar. Men min gutt på 4 mnd har sovet hele natta siden har var to mnd. Det er så deilig! Så jeg kan ikke tro at gutten din virkelig trenger nattmat. Men nå har det visst blitt en vane for han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #25 Del Skrevet 8. januar 2005 Helsesøster sa ingenting på det når vi var på kontroll i desember og da gikk jeg ut fra at det var normalt. Tydeligvis ikke. Får prøve å slutte da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2005 #26 Del Skrevet 8. januar 2005 Ja' date=' hadde vært greit, men han sovner klokken kvart over 6. Frokost og frokost, han sovner med en gang og spiser skikkelig frokost i 8 9 tiden.[/quote'] Kjære Dry. Ting går an og justere....... trekke ut i tid.. korte inn søvn på dagen... hvis en vil endre på noe og en ikke skal sitte i den situasjonen du drar frem her med å ende opp med 3 flasker om natta som du sier. Jeg mener ikke og være ufin...... men hvis du vil endre på dette og ikke la deg kjøre av tillagte vaner så må du selv gjøre noe for å få det til. Det kan koste litt skriking og bli litt slitsomt. Men bestemmer du deg for å ta tak i dette så må du altså tåle det. Igjen - jeg mener ikke å være ufin - men det virker som om du drifter med på noe du ikke har kontroll over og heller ikke tør og ta kontroll over for å få det slik at natt er natt og dag er dag. Så hvis du virkelig vil gjøre noe med det så må du bestemme deg og si "at slik gjør jeg det" og hvis du ønsker og fortsette så kan du ha mange unnskyldninger for ikke å gjennomføre noe men da koster det deg disse nettene som du tok opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #27 Del Skrevet 8. januar 2005 Har da aldri sagt du er ufin. Ok, så jeg finner opp undskyldninger? Jaja, jeg ser vel bare problemene litt klarere siden de er her i mitt eget hjem. Natt er natt og dag er dag. Ikke vært noe problem fra starten av. Det eneste problemet er nattmaten. Jeg trodde det var vanlig i og med at helsesøster ikke reagerte på det. Men i følge deg har jeg vist begitt meg ut på noe jeg ikke har kontroll over. Greit nok. Nå begynner vi med vann på den første flaska om kvelden for å se om det hjelper. Og så får han fortsatt MME på flaske i tre fire tiden. Å begynne med smokk igjen er ikke aktuelt. Å spørre om noe på nett er ikke det samme som å ikke ha kontroll over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 8. januar 2005 #28 Del Skrevet 8. januar 2005 Dry, prøv deg frem. Kort ned på sovingen på dagtid, ikke sove etter 14 hjelper hos noen. Stå opp når han våkner midt på natta. Gi ham smokken tilbake og fjern den rundt 1 1/2-2 års alderen, da er suttebehovet borte og de er ikke så fokusert på smokken som en eiendel. Etter 2 år, blir det ofte et skikkelig kav å få fjernet den. Barn er forskjellige noen trenger mat om natta, noen gjør ikke. Noen skriker i 3-4 netter når man endrer rutiner andre skriker i 1-3 uker (tro meg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #29 Del Skrevet 8. januar 2005 Å gi han smokken er ikke aktuelt da det ikke ser ut til å bry han nevneverdig. Han trenger den ikke på dagtid og sovner også fint uten den. Er den ene ekstra flasken på natten som er forskjellen. Samt at han faktisk sover roligere nå som han ikke kaver så mye etter smokken. Dersom det faktisk er ett problem at han spiser om natten skal jeg ta det opp med helsesøster. Trodde faktisk ikke det var det. Så feil kan man ta. Takker for alle gode råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #30 Del Skrevet 8. januar 2005 Har da aldri sagt du er ufin. Ok, så jeg finner opp undskyldninger? Jaja, jeg ser vel bare problemene litt klarere siden de er her i mitt eget hjem. Natt er natt og dag er dag. Ikke vært noe problem fra starten av. Det eneste problemet er nattmaten. Jeg trodde det var vanlig i og med at helsesøster ikke reagerte på det. Men i følge deg har jeg vist begitt meg ut på noe jeg ikke har kontroll over. Greit nok. Nå begynner vi med vann på den første flaska om kvelden for å se om det hjelper. Og så får han fortsatt MME på flaske i tre fire tiden. Å begynne med smokk igjen er ikke aktuelt. Å spørre om noe på nett er ikke det samme som å ikke ha kontroll over. Jeg mente ikke at du ikke har kontroll over situasjonen. Men at du ikke tar kontroll over det du kom inn her med av problem - flaske 3 -4 ganger om natta. Du bestemmer selv om du vil ha det slik, er det jeg prøver og si. Hvis du ikke vil ha det slik - så må du ta konsekvensen av det og gjennomføre noe og ikke drifte med på hva du tror ungen har av behov. Dette kan gjøres ved å korte inn på soving om dagen osv. Smokken har du gjennomført - den er borte - det er jo flott. Men du har altså fått et flaske problem ved at flaskeantallet har økt når smokken forsvant.... DER mener jeg at du har tatt en "shortcut" for egen del (lettest) i forbindelse med fjerning av smokken og derav sitter du med ett nytt problem. Ønsker du og å være oppe så mange ganger om natta så kan ingen si at du ikke skal være det. Men ønsker du å fjerne dette så må du gå inn for det og ikke finne unnskyldninger for hvorfor det er slik - men rett og slett ta en innsats på området. Neida - du har ikke sagt jeg ufin - men jeg var/er direkte i min tale og ville ikke du skulle bli fornærmet av det men ta det for de ordene det var uten å bli fornærmet. Feks og ta kontroll og holde kontroll eller drifte med Poenget er at du må gjøre som du vil - men er det et problem med disse flaskene - så er det også opp til deg og handle og ikke og ikke forstå seg i ihjel og ikke gjøre noe Helsesøstre, skal du tenke på, de kommer med en mal - hvis du ønsker og gjøre alt "normalt" og ikke finne ut av ting selv - så stoler du hundre prosent på dem. Hvis du mener du har kontroll over situasjonen med ditt barn og kjenner det best og vet hva som er best - så stol på deg selv. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #31 Del Skrevet 8. januar 2005 Nå prøver vi med vann å ser hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #32 Del Skrevet 8. januar 2005 Flasker om natta er bare en uvane - vil ha kos, på samme måte som min baby vil ha pupp om natta. Går fint an venne av med nattmat på en så stor baby - om man selv ønsker å sove hele natta. Skriking i to-tre netter må man da regne med. Jeg er nå av den oppfatning at en 8 måneder gammel baby som er sulten ikke nøyer seg med bare MME - så pass store virkelig sultne babyer trenger nok mer kost enn en flakse MME. Så uansett hvor stor guttungen er, så tror jeg nok ikke at det er sulten som vekker han... Men om foreldrene ikke anser det som problematisk med nattmat - så er det jo bare å fortsette. Men som sagt, jeg synes det høres rart ut at guttungen vokser så fort og er så stor at han er skrubbsulten om natta og bare MÅ ha mat. Det er veldig vanlig at babyer vil ha nattmat, ja gjerne til de er over 1 år. Men det er fordi de vil kose seg, tror nå jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå