AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 (endret) Har trent med vekter og styrke i et par 4-5 mnd nå, men har ikke hatt noen faste rutiner. Har rett og slett bare gjort det jeg har følt for, og har ikke hatt noen forventninger til endring. Var egentlig bare for å se hvordan jeg likte det. Har nå fått trening inn i rutinene, og vil starte ordentlig. Målet mitt er å bygge muskler i ben og rumpe, men å opprettholde en slank øvre del. Vet at jeg må ligge i et kalorioverskudd for å bygge muskler, og i et kaloriunderskudd for å gå ned i vekt/fettprosent. Mitt spørsmål er; hva burde jeg starte med? 58 kg - så er normalvektig, men ikke slank eller fit heller. Jeg vet at jeg vil gå opp i fettprosent om jeg går i kalorioverskudd, og lurer derfor på om jeg kanskje burde fokusere på å gå litt ned først, slik at mengden fett jeg ender opp med til slutt er mindre? Spiser mer eller mindre plantebasert, veldig masse frukt og grønt. Spiser kyllingfilet og laksefilet innimellom, da. Anonymkode: b7f91...20a Jeg har endret innlegget i henhold til reglene om høyde og vekt. Les festet innlegg.sofie777, mod Endret 15. juli 2017 av sofie777
nordicfox Skrevet 15. juli 2017 #2 Skrevet 15. juli 2017 (endret) . Endret 15. juli 2017 av nordicfox
PTAleks Skrevet 15. juli 2017 #3 Skrevet 15. juli 2017 Slik det høres ut for meg - så ville jeg først og fremst startet med å få inn gode rutiner på kostholdet, sikret at du får i deg riktig mengde proteiner, karbohydrater og fett. Det du kan gjøre er å ligge ca. på vedlikeholdskalorier, og kombinere litt utholdenhetstrening sammen med et effektivt styrketreningsprogram som gir deg god fremgang. Det er fullt mulig å gå opp i muskelmasse samtidig som du går ned i fettprosent, så lenge du blir sterkere! Håper det var til hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå