Gå til innhold

11-åring passe 1-åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det OK at 11-åringen passer 1-åringen når mor/far er borte en halvtime/time tilgjengelig på Tlf?

Anonymkode: 3de9a...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på 11åringen. Og hvor vilter ettåringen er. Og relasjon.

Må du spørre, vet du kanskje at svaret er nei?...

AnonymBruker
Skrevet

Er hun moden burde det vel gå fint. 

Jeg passet to 1-åringer (mine småsøstre) flere ganger da jeg var på den alderen. Gikk helt fint. 

Anonymkode: fb881...984

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på  11-åringen, avstanden, tid på døgnet, hvor man bor etc.

At 11-åringen passer en halvtime i 19-20 tida mens ettåringen sover og forelder er en tur hos naboen over gata og henter noe er greit nok. 

At 11-åringen passer en våken ettåring mens foreldre er og handler i butikken 1 mil unna er noe annet.

Anonymkode: 14aea...9ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig moden og reflektert 11åring som noen ganger ser etter sin lillesøster. Men jeg hadde ikke latt han passe en 1åring. Selv om han er kjempeflink med, og glad i barn, så synes jeg ansvaret blir for stort. 

Anonymkode: 6cb19...f78

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det OK at 11-åringen passer 1-åringen når mor/far er borte en halvtime/time tilgjengelig på Tlf?

Anonymkode: 3de9a...f30

Ja, dersom 11-åringen er vant til å ta seg av den lille. 

Jeg passet nyfødt søsken da jeg var åtte, alene hjemme i mange timer. (Takk Gud for at ingenting skjedde).

Anonymkode: ca5d1...712

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi satt barnevakt for 5-åringer da vi var 10år, men tror ikke jeg ville tillatt det i dag selv med egne barn, heller ikke at en 11-åring passer en 1-åring. En 1-åring kan sette noe i halsen, velte noe over seg osv, og jeg tror ikke en 11-åring ville visst hva man gjør da, skal heller ikke måtte ha ansvarer hvis noe går galt. 

Anonymkode: 40ac3...6c0

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Det er ikke greit! Finnes helt sikkert 11-åringer som takler det bra, men mye som kan hende på en halvtime!! Hva om 1-åringen setter noe i halsen f.eks? Kan en 11-åring takle en slik situasjon? 

Anonymkode: 9c897...744

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvis hun/han triller tur og sitter i sandkassa med ettåringen for eksempel, null problem. Jeg var trillepike for en ettåring da jeg var ti. Jeg var ikke barnevakt på kveldstid, ansvarlig for noe bleieskift eller mat eller noe, men trillet tur og lekte med ham mens foreldrene gjorde annet/husarbeid og drakk kaffe. Veldig koselig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, hadde heller ikke latt en 13 eller 15 åring gjøre det. Lar kun voksne passe barna mine.

Anonymkode: f1708...acd

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det, hadde heller ikke latt en 13 eller 15 åring gjøre det. Lar kun voksne passe barna mine.

Anonymkode: f1708...acd

Hadde du ikke latt barnet ditt på 15 passe på søster/bror halvtime-time?

Anonymkode: c8d47...7a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...