LizbethOsnes Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Jeg starter på utdannelsen som Barne- og ungdomsarbeider gjennom NKI Nettstudier om ikke lenge, og lurer derfor på om noen her har tatt den samme veien? Jeg aner mildt sagt ikke hva jeg går til, så tips og litt forklaring på hvordan ting foregår tas imot med stor takk.
Nikketutta Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, LizbethOsnes skrev: Jeg starter på utdannelsen som Barne- og ungdomsarbeider gjennom NKI Nettstudier om ikke lenge, og lurer derfor på om noen her har tatt den samme veien? Jeg aner mildt sagt ikke hva jeg går til, så tips og litt forklaring på hvordan ting foregår tas imot med stor takk. Jeg tok vg1 og vg2 gjennom NKI nettstudier. Du får bøker som du trenger, samtidig får du en innlogging til en nettside hvor de forskjellige oppgavene dine ligger. Disse bør du fullføre før du går opp til eksamen (men det er ikke noe krav). På hver oppgave du får, står det hvilket pensum du skal lese. Er noe uklart så er det bare å sende mail til dine "kontaktlærere" på NKI. Alt er bare selvstudie, så håper du er flink og dedikert til å arbeidet aleine. Det jeg kan anbefale deg er å lage en plan over når du skal lese og når du skal ha levert inn de forskjellige oppgavene - da er det lettere å tenke at du må sette deg ned for å studere fordi du da har noen tidsfrister du må forholde deg til Du må også huske å melde deg opp til eksamen i god tid!! Masse lykke til!!
LizbethOsnes Skrevet 16. juli 2017 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2017 På 15.7.2017 den 0.52, Nikkan skrev: Jeg tok vg1 og vg2 gjennom NKI nettstudier. Du får bøker som du trenger, samtidig får du en innlogging til en nettside hvor de forskjellige oppgavene dine ligger. Disse bør du fullføre før du går opp til eksamen (men det er ikke noe krav). På hver oppgave du får, står det hvilket pensum du skal lese. Er noe uklart så er det bare å sende mail til dine "kontaktlærere" på NKI. Alt er bare selvstudie, så håper du er flink og dedikert til å arbeidet aleine. Det jeg kan anbefale deg er å lage en plan over når du skal lese og når du skal ha levert inn de forskjellige oppgavene - da er det lettere å tenke at du må sette deg ned for å studere fordi du da har noen tidsfrister du må forholde deg til Du må også huske å melde deg opp til eksamen i god tid!! Masse lykke til!! Tusen takk for gode tips! :-) Vet du om jeg må ta alle eksamenene på rappen? Eller om jeg kan ta 5 eksamener nå til vinteren allerede, og de neste 5 til våren? Og kan jeg selv bestemme hvilke eksamener jeg skal ta først, eventuelt?
ErikLarsen Skrevet 16. juli 2017 #4 Skrevet 16. juli 2017 Jeg har gått hos både Sonans og NKI for å ta opp vgs- fag men NKI sin nettløsning er den jeg liker best.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #5 Skrevet 16. juli 2017 Er det ikke bare å kjøpe seg ei bok a? Anonymkode: 9c5cb...dec
Nikketutta Skrevet 16. juli 2017 #6 Skrevet 16. juli 2017 1 time siden, LizbethOsnes skrev: Tusen takk for gode tips! :-) Vet du om jeg må ta alle eksamenene på rappen? Eller om jeg kan ta 5 eksamener nå til vinteren allerede, og de neste 5 til våren? Og kan jeg selv bestemme hvilke eksamener jeg skal ta først, eventuelt? Jeg valgte og konsentrere meg om noen fag første halvår og resten neste halvår. Så det tror jeg faktisk du kan bestemme selv, var sånn når jeg meldte meg opp hvertfall 😊😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå