AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Har som overskriften sier en hund, og et familiemedlem eier faren til hunden min pluss ei tispe, så vi må omgås med hundene noen ganger. De siste par gangene så har faren til hunden min prøvd å gå skikkelig til angrep på min hund, og hunden min skriker til å blir kjempe redd. Det samme skjedde idag på tur (vi var flere hunder), så jeg automatisk trakk min hund vekk fra sin far, fordi jeg viste hva som ville skje. Men så kom de utfor å være i samme området og PANG! Hunden min begynte å skrike, mens jeg måtte skille de, deretter gjemte hunden min seg under bordet å rett ned med halen. Han satte klørna i bakken omtrent å ville ikke rikke seg. Dette har skjedd et par ganger, og jeg tror nok det er fordi det bor ei tispe sammen med faren til hunden min og han vil vise at han er sjef. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, føler at jeg ikke kan reise på besøk dit med hunden min, og at jeg nå må si nei til at de kan ha med seg han når de kommer på besøk. Tispa er ikke kranglete med min hund. Hva kan det være for noe? Hunden min ypper ikke opp til bråk.. Anonymkode: 87384...687
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 Han markerer revir. Ikke noe uvanlig i det. Din hund må få muligheten til å vise underdanighet, noe den ikke gjør om du skiller dem. Hunder som ikke er trent til å slåss for å drepe eller har blodlinjer som er avlet for hundevalp, vil kun slåss til den ene hunden viser underdanighet. Anonymkode: 76f02...874 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han markerer revir. Ikke noe uvanlig i det. Din hund må få muligheten til å vise underdanighet, noe den ikke gjør om du skiller dem. Hunder som ikke er trent til å slåss for å drepe eller har blodlinjer som er avlet for hundevalp, vil kun slåss til den ene hunden viser underdanighet. Anonymkode: 76f02...874 Det er da ikke greit at hunden går til fysisk angrep på min hund. Han kunne holdt på en stund om han ikke hadde blitt tatt på flekken, han gir tegn til å ville bite min hund kraftig. Det er ikke greit uansett. Anonymkode: 87384...687 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 Kan forøvrig påpeke at min hund er litt i underkant av 1 år. Anonymkode: 87384...687
Leo Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han markerer revir. Ikke noe uvanlig i det. Din hund må få muligheten til å vise underdanighet, noe den ikke gjør om du skiller dem. Hunder som ikke er trent til å slåss for å drepe eller har blodlinjer som er avlet for hundevalp, vil kun slåss til den ene hunden viser underdanighet. Anonymkode: 76f02...874 Det er rett og slett feil! Slosskamper mellom helt vanlige hunder kan også ende med at den ene dreper eller skader den andre alvorlig. Disse to hundene bør derfor enkelt og greit holdes fra hverandre. Alle hunder går ikke sammen, og kanskje spesielt ikke voksne hannhunder. Slik er det bare. 7
MissPierce Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 32 minutter siden, Leo skrev: Det er rett og slett feil! Slosskamper mellom helt vanlige hunder kan også ende med at den ene dreper eller skader den andre alvorlig. Disse to hundene bør derfor enkelt og greit holdes fra hverandre. Alle hunder går ikke sammen, og kanskje spesielt ikke voksne hannhunder. Slik er det bare. Vi hadde to tipser som var søstre fra samme kull, de ville endt opp med å skade hverandre skikkelig. Endte opp med at den ene måtte omplasseres. En hund som blir veldig redd, kan også få panikk. Sånn at den ikke underkaster seg, og vil da kunne bli stygt skadet. Har sett det fler ganger. En ting er at hunder får si ifra at ting ikke er greit til hverandre, men å fly på andre er ikke greit. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #7 Skrevet 14. juli 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han markerer revir. Ikke noe uvanlig i det. Din hund må få muligheten til å vise underdanighet, noe den ikke gjør om du skiller dem. Hunder som ikke er trent til å slåss for å drepe eller har blodlinjer som er avlet for hundevalp, vil kun slåss til den ene hunden viser underdanighet. Anonymkode: 76f02...874 Please... slutt å spre sånn gammel overtro og les seg litt opp. Anonymkode: 95ed8...a8e 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 Aldri i verden om dette hadde skjedd med kastrerte hunder. Her er det bare å holde hundene fra hverandre for evig tid . IKKE la de sloss "for å finne ut av sjefen ". Fins idioter som mener det. Det er nærmeste identisk med de som holder på med ulovlig hundekamper Anonymkode: 73a63...3ed
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #9 Skrevet 15. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han markerer revir. Ikke noe uvanlig i det. Din hund må få muligheten til å vise underdanighet, noe den ikke gjør om du skiller dem. Hunder som ikke er trent til å slåss for å drepe eller har blodlinjer som er avlet for hundevalp, vil kun slåss til den ene hunden viser underdanighet. Anonymkode: 76f02...874 Det er ekstremt feil og direkte ondskapsfullt at du oppfordrer til dette+ det åndssvake du sier om at hunder som er trent til å drepe/hundekamper. NEI DE FINS IKKE! Jeg har selv mye erfaring med pitbulls, american bulldog etc og vet alt om kriminelle jækler som mishandler hunder ved kamp. Det er grov kriminalitet og IKKE noe hundene selv liksom har i blodet. Anonymkode: 73a63...3ed
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10 Skrevet 15. juli 2017 Eieren av faren til hunden min mente de skulle få være "alene" sammen uten bånd i et avgrenset område. Men han har jo prøvd å gå til angrep når de går løse hjemme også, så det kan ikke ha noe med bånd å gjøre.. Faren til hunden min vil nok vise at han er sjef, og at den tispa i huset er hans. Håper det finnes et annet alternativ enn at de aldri mer kan møtes, for det er litt synd også. Anonymkode: 87384...687
Tabris Skrevet 15. juli 2017 #11 Skrevet 15. juli 2017 De bør ikke møtes. Det er ikke å forvente at alle hunder går overens, og det er heller ikke å forvente at en hund automatisk vil godta en annen hund (av samme kjønn) på besøk der han bor. Skal dere forsøke å ha dem sammen så kan dere prøve båndturer der hundene IKKE får møtes og hilse på hverandre, bare gå tur ved siden av hverandre. Men med tanke på at din hund har blitt angrepet og skremt av den andre flere ganger, så vil jeg heller anbefale at de ikke møtes mer - for begge hundenes del, men først og fremst din. 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #12 Skrevet 15. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Han markerer revir. Ikke noe uvanlig i det. Din hund må få muligheten til å vise underdanighet, noe den ikke gjør om du skiller dem. Hunder som ikke er trent til å slåss for å drepe eller har blodlinjer som er avlet for hundevalp, vil kun slåss til den ene hunden viser underdanighet. Anonymkode: 76f02...874 Hunder kan lære at det er feil å slåss. Innenfor hundeflokker er det ikke uvanlig for hunder å skille to hunder som krangler. Dette er sosial adferd som er nyttig i en flokk, da det kommer alle til gode at dyra ikke får infeksjoner av bittsår. Vold og slåssing i dyreriket er generelt en dårlig plan, da det er veldig risikkabelt. Små kutt kan få alvorlige infeksjoner og de kan dø av det. Det er en myte at slåssing og vold er så vanlig i dyreriket, de fleste driver med skremmekonkurranser der den ene gir seg, det er sjeldnere at det blir konfrontasjon Anonymkode: e30e2...c4c 4
Leo Skrevet 15. juli 2017 #13 Skrevet 15. juli 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Eieren av faren til hunden min mente de skulle få være "alene" sammen uten bånd i et avgrenset område. Men han har jo prøvd å gå til angrep når de går løse hjemme også, så det kan ikke ha noe med bånd å gjøre.. Faren til hunden min vil nok vise at han er sjef, og at den tispa i huset er hans. Håper det finnes et annet alternativ enn at de aldri mer kan møtes, for det er litt synd også. Anonymkode: 87384...687 Bånd kan absolutt forsterke adferden, men når hunder oppfører seg på denne måten så dreier det seg som regel om en ressurs de ønsker å forsvare/beskytte og i dette tilfellet er det, som du også skriver, sannsynligvis tispa. Skal konflikten bli borte og forholdet normaliseres må ressursen, altså tispa, ikke lenger være tilstedeværende. Så lenge hun er det tviler jeg dessverre på at konflikten opphører. Det kan også være snakk om rang og det er litt verre for da er det ikke lenger snakk om en ressurs som det er mulig å fjerne fysisk. Slik jeg ser det, og også har nevnt tidligere, er det nok dessverre ingen annen mulighet enn at disse to hundene holdes fra hverandre så lenge den ene bor sammen med tispa. At de sloss og må skilles er absolutt ikke bra og forholdet hundene i mellom blir bare verre for hver gang. Å holde på og skille dem hvis/når de sloss kan dessuten være svært farlig! Faktisk har jeg vært sykmeldt i nærmere ett år nå etter å nettopp ha prøvd å skille to hannhunder som sloss. Det kan du jo nevne for den andre eieren hvis h*n fremdeles synes det er en god idè å la dem møtes 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå