Gå til innhold

Hvordan er det for en snart 2 åring å flytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga samlivsbrudd må jeg flytte til noe litt billigere. Har funnet et par aktuelle leiligheter til meg og min snart 2 åring. Leilighetene er mer sentralt og nærmere barnehagen hun skal begynne i til høsten, enklere og billigere for meg å hente og levere i bhg. Så til spm mitt:

1. Hun har vært hjemme med meg til nå, og skal for aller første gang begynne i bhg i midten av august. Da er hun nesten 2 år. Bare det blir jo en ny hverdag for henne, men jeg tror det skal gå bra. Hun elsker å leke med andre barn.

2. Jeg tenker litt på om det blir for mye for henne at vi flytter og begynner i bhg omtrent samtidig? At det blir en helt ny hverdag? Eller går det bra så lenge hun er med meg og får møte pappaen sin omtrent like ofte som normalt? Bekymrer jeg meg unødig?

3. Det er lite sannsynlig at jeg finner meg en leilighet til den prisen jeg har råd til, med to soverom. Så jeg ser etter leiligheter med ett soverom og tenker at 2åringen min får rommet, så får jeg bare ha en seng der eller evt en sovesofa i stua. Dette er bare til jeg får bedre råd og mulighet til å kjøpe noe etter hvert.

Anonymkode: 9108f...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To åringer takler flytting fint. De er mest opptatt av de nærmeste rundt seg.

Barnehage start er nok en mye større omveltning enn selve flyttingen. Men for de fleste går dette med barnehage fint. 

Ikke bekymre deg for mye om dette. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å starte i barnehagen vil nok være større forandring for henne enn å flytte. 

Og når det kommer til soverom så kan du jo dele rom med henne? Jeg må flytte til 2-roms leilighet med 2 barn grunnet samlivsbrudd, og skal dele rom med 2-åringen slik at eldste (8) får sitt eget rom. Jeg vet at det er kun for en periode inntil jeg får råd til noe større. 

Anonymkode: 7f2b2...409

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å starte i barnehagen vil nok være større forandring for henne enn å flytte. 

Og når det kommer til soverom så kan du jo dele rom med henne? Jeg må flytte til 2-roms leilighet med 2 barn grunnet samlivsbrudd, og skal dele rom med 2-åringen slik at eldste (8) får sitt eget rom. Jeg vet at det er kun for en periode inntil jeg får råd til noe større. 

Anonymkode: 7f2b2...409

Tusen takk for svar :) ja, tenker å ha en seng inne der ihverfall. Men at det blir hennes rom med leker og alt sånt. Kommer litt an på størrelsen på soverommet å...

Men godt å høre at det er bhg som vil være den største forandringen.. Da kan jeg flytte når det passer meg uten dårlig samvittighet :)

Anonymkode: 9108f...79d

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen mulighet til å feks flytte et par uker før bhgstart? Blir veldig mye på en gang for en toåring!

Anonymkode: 13332...85d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet med min sønn da han var 2,5 år, det tror jeg ikke han ofret en tanke. Når det gjelder soverom går det helt fint for dere å dele soverom i mange år ennå.

Anonymkode: 95d1a...9ef

Skrevet

Flytting pleier ikke å være noe problem for en normalt utviklet og trygg 2-åring. Bhgstart er en mye større forandring.

Tipset mitt ang. flytting er å involvere barnet der du kan, selge og kjøpe møbler o.l. Det var veldig positivt for min 2-åring, å få være med å velge, hente og skru sammen ting. Barnet er nå 3 år, og vi bor i en 2-roms. Deler seng, da soverommet er lite. Jeg har en sovesofa på stuen, men bruker den ikke, sengen er mer enn bred nok til oss to. Skulle selvsagt helst ha hatt en seng hver, men det er nå ikke plass til det, så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...