Gå til innhold

Merkelig oppførsel i kassa på matbutikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 20.7.2017 den 18.31, AnonymBruker skrev:

En ikke unaturlig kommentar til folk som lager kø i kassen bare på grunn av småpenger. Nesten irriterende å se nordmenn, som vanligvis spiser seg bælfeite av for mye god mat og god drikke, og som har nesten ubegrenset økonomi sammenlignet med resten av verden, klage på så små detaljer som dette. Til sammenlikning så lever store deler av verden i fattigdom, og det er sult og konflikter flere steder. Syntes ikke en tier eller to i tillegg er noe å ta på vei for. 

Anonymkode: d4781...831

Det var jo den ansatte som lagde kø pga dårlige rutiner i butikken. Først ved å slå inn feil pris, deretter ved å ikke ha returkortet tilgjengelig. Å prøve å guilttrippe kunden for dette er bare toppen av dårlig service-kransekaka. 

Anonymkode: a7d76...702

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 20.7.2017 den 17.59, Apis skrev:

Jeg hadde besøkt samme butikk og samme kassedame ved neste anledning og spurt om humøret var noe bedre i dag, takket for utmerket kundeservice eller noe

Lol? 

Anonymkode: 76322...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jobber selv i en lederstilling i matvarebutikk. Bare skriv en mail til butikksjef om hva som har skjedd. Ta det på en hyggelig tone slik som i innlegget. Det blir da også tatt mer seriøst. 

Eg ville likt om en av mine ansatte hadde sakt slikt til våre kunder. 

Og som flere skriver her anngående dårlige rutiner at nei det er faktisk ikke det. I de fleste kjeder så er det normalt at det på kveldstid er stengeansvarlig som holder på returkortet. Ellers på dagtid så er det butikksjef og ledere som har dette. Det er pga det er mye svinel og at returer skal være godkjent fra den som har ansvaret når det skjer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2017 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Men er jo helt feil at de ikke klarer å ordne de hersens prisene riktige i butikkene. Kjenner til den frustrasjonen når prisene er helt feil eller at de trykker inn for mye, halve prisen er mye og det blir mye penger hvis de trykker feil ofte. Man skal ikke ta dobbelt betalt for en vare...

Anonymkode: a6022...1a7

Jeg ber konsekvent om å få kvitteringen og sjekker den, har ikke tall på alle de gangene betjeningen har slått inn samme vare to ganger. Stor fortjeneste for butikkene når mange kunder ikke sjekker kvitteringen lenger.

Anonymkode: 06345...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frekt! Hadde definitivt ringt å snakket med butikksjefen. Jeg jobbet lenge i butikk og uansett hvor håpløse (og frekke) noen kunder var hadde det ikke falt meg inn å si noe sånt. Og dette var jo ikke din skyld i det hele tatt, personen i kassen skulle ha unnskyldt seg og tatt returen med et smil. Håper du fortsatt har kvitteringen så du kan oppgi navn på kassereren. 

Anonymkode: befc5...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2017 den 18.31, AnonymBruker skrev:

En ikke unaturlig kommentar til folk som lager kø i kassen bare på grunn av småpenger. Nesten irriterende å se nordmenn, som vanligvis spiser seg bælfeite av for mye god mat og god drikke, og som har nesten ubegrenset økonomi sammenlignet med resten av verden, klage på så små detaljer som dette. Til sammenlikning så lever store deler av verden i fattigdom, og det er sult og konflikter flere steder. Syntes ikke en tier eller to i tillegg er noe å ta på vei for. 

Anonymkode: d4781...831

Jo, det er en unaturlig kommentar! Jobber man i et service yrke så må man faktisk prøve å være blid og hyggelig uansett humør, spesielt når man selv er skyld i feilen som har skjedd. At en vare blir slått inn til feil pris er sånn som skjer, alle kan gjøre feil, men man kommer ikke med frekke kommentarer til kunden. Da bør man heller blir glad så man er mer oppmerksom neste gang. 

Anonymkode: befc5...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsvarer ikke oppførselen til vedkommende, men prøv å sitt i kassen på en daglivarebutikk en dag. Man blir ganske tykkhudet etterhvert. Jeg har blitt kalt "idiot" "sånne som deg..." blir sett ned på. "Øy ta å sett deg i kassa a!" Rydder jeg bort handlekurver hører jeg kunden som har ankommet kassen si høyt "her er det visst ingen som har lyst på betaling idag" når jeg kommer og beklager meg får jeg slengt "nå holdt jeg bare på å ta med meg varene å gå.." om det mot formodning skulle stå 3 handlekurver ved kassen så får jeg høre "her er det jo ikke mulig å komme til!" *mens de dytter kurvene bort* Jeg blir skjelt ut fordi panteautomaten er full og "at jeg må klare å se å få noen til å fikse den, har dårlig tid!!!!!!" Eller "HALLO?!? Kan du få noen til tippingen??" Meg: "har tilkalt noen, kommer så fort de er ledig" "ja håper ikke det tar hele dagen da!!" 

Dette er noen FÅ eksempler på hva vi får høre i løpet av en arbeidsdag. Det er så mye frekke, nedlatende mennesker som syntes det er helt greit å spy eder og galle på oss som jobber i daglivaren. Hvor kommer denne holdningen fra? Hva er det disse menneskene sliter med? Så om du ser en butikkmedarbeider litt sur og krass, kan dette være noe av grunnen. Humør smitter. Og når man knapt får et hei tilbake og blir brølt til på dagligbasis er det ikke så rart vi ikke alltid er suuuuuper blide, selvom vi jobber i et service yrke og SKAL smile og være super vennlig. Vi er bare mennesker vi å. Tenk på det neste gang dere handler, vanlig folkeskikk og høflighet er alt vi ber om.

Anonymkode: 6e553...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...