AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Del Skrevet 14. juli 2017 i dag fant jeg en pakke i postkassa. Lurte veldig på hva det var for noe. Så leser jeg at jeg har takket ja til et tilbud om Omega 3. Jeg er ikke interessert i å kjøpe Omega 3 på nett og i hvertfall ikke gjennom telefonsalg. Kan dette være svindel? At de lurer folk på denne måten? De har et kundekontor, men det er vel ikke åpent i helgene? Ordrebekreftelsen er full av skrivefeil. Hvem står egentlig bak dette? Erfaringer med Mylando? Anonymkode: 51df7...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Del Skrevet 14. juli 2017 Du bør uansett sende epost og ikke ringe så du kan dokumentere at du har sagt at du ikke har bestilt og ikke vil ha flere. Opprett gjerne en egen Gmail-adresse du kan bruke til tvilsomme selskaper, for de kommer sikkert til å legge deg på spamlister. Anonymkode: 2a655...440 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #3 Del Skrevet 14. juli 2017 Spennende. Bare hiv den i søpla, og la det seile i sin egen sjø. Du skal ikke trenge å bevise noe som helst. De må bevise at du, med vilje og viten, har bestilt eller takket ja til dette produktet. Takk og lov for Norges forbrukerrettigheter. (Som altfor få dessverre kjenner til). Anonymkode: 545d2...389 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #4 Del Skrevet 14. juli 2017 Er disse Omega-kapslene trygge, eller kan det kan det være tvilsomme ingredienser i dem? Anonymkode: 51df7...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #5 Del Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: i dag fant jeg en pakke i postkassa. Lurte veldig på hva det var for noe. Så leser jeg at jeg har takket ja til et tilbud om Omega 3. Jeg er ikke interessert i å kjøpe Omega 3 på nett og i hvertfall ikke gjennom telefonsalg. Kan dette være svindel? At de lurer folk på denne måten? De har et kundekontor, men det er vel ikke åpent i helgene? Ordrebekreftelsen er full av skrivefeil. Hvem står egentlig bak dette? Erfaringer med Mylando? Anonymkode: 51df7...792 Du har klikket på noe eller noen har bestilt i ditt navn. Har vært flere saker på dette på tv, i avsier ol. Gjennom årene. Får du først en boks så kommer du omtrent aldri ut av dette. Har de fått kontonummeret ditt, så er det eneste som nytter å bytte konto og stenge den kontoen/kortet knyttet til denne "elendigheten". Vær og klar over at de sender fakturaer til inkasso.....dersom dette er samme varianten som jeg har lest og hørt om før. Anonymkode: 4cc5b...ea3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #6 Del Skrevet 14. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er disse Omega-kapslene trygge, eller kan det kan det være tvilsomme ingredienser i dem? Anonymkode: 51df7...792 Det er LCD og pulverisert hasjisj i dem. Så vær forsiktig. Anonymkode: b53eb...d2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Del Skrevet 15. juli 2017 Fulgte det med angrerettskjema? Ikke send de tilbake uten pakke med sporing Du sender mail,der du ber om å få sendt ferdigfrankert retur. Du vil få inkasso. Da har du noe å vise. Intel da...sett deg ned og slapp av Anonymkode: 66bcd...4d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #8 Del Skrevet 15. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fulgte det med angrerettskjema? Ikke send de tilbake uten pakke med sporing Du sender mail,der du ber om å få sendt ferdigfrankert retur. Du vil få inkasso. Da har du noe å vise. Intel da...sett deg ned og slapp av Anonymkode: 66bcd...4d8 Hun sender IKKE mail, da får de i tillegg bekreftelse på 1. At hun har mottatt produktet, 2. Epostadressen hennes og fortsetter å spamme den ned. Anonymkode: 4cc5b...ea3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #9 Del Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fulgte det med angrerettskjema? Ikke send de tilbake uten pakke med sporing Du sender mail,der du ber om å få sendt ferdigfrankert retur. Du vil få inkasso. Da har du noe å vise. Intel da...sett deg ned og slapp av Anonymkode: 66bcd...4d8 Jeg ville ha gjort dette. Da vil du ha dokumentasjon på at du har sendt tilbake produktet og at du har informert dem om at du ikke ønsker dette abonnementet. Dersom du da får inkasso bestrider du kravet og det er mye lettere å komme seg ut av. Du vil også få inkasso om du bare ignorerer det, og da må man også bestride kravet for at det ikke skal løpe løpsk. Man kommer seg nok ut av det til slutt, men ofte så er slike bedrifter mer vanskelige og tar større sjanser for å få deg til å betale når det ikke er noen form for skriftlig kommunikasjon. Anonymkode: f1305...1c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10 Del Skrevet 15. juli 2017 Kontakt forbrukerrådet, du ts. Der har de erfaring med denne typen saker. Anonymkode: 4cc5b...ea3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #11 Del Skrevet 15. juli 2017 Drit i alle de tåpelige svarene her. Har du ikke bestilt dette, så skal du ikke løfte en finger. Verken i forhold til å sende produktet tilbake, eller å avbestille. Om de sender til inkasso? Samma faen, si til inkassofirmaet at du bestrider kravet, da kan de ikke gå videre. Om de tar deg til forbrukertvistutvalget? Samme faen, da ligger bevisbyrden på deres skuldre. De må altså bevise at du har bestilt eller takket ja til produktet. MAO, beste du kan gjøre er å gi faen i hele saken, inntil andre juridiske instanser begynner blande seg. Vil si du får jævlig mange dumme råd her inne, av folk som (dessverre) ikke kjenner sine forbrukerrettigheter. Anonymkode: 545d2...389 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #12 Del Skrevet 15. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i alle de tåpelige svarene her. Har du ikke bestilt dette, så skal du ikke løfte en finger. Verken i forhold til å sende produktet tilbake, eller å avbestille. Om de sender til inkasso? Samma faen, si til inkassofirmaet at du bestrider kravet, da kan de ikke gå videre. Om de tar deg til forbrukertvistutvalget? Samme faen, da ligger bevisbyrden på deres skuldre. De må altså bevise at du har bestilt eller takket ja til produktet. MAO, beste du kan gjøre er å gi faen i hele saken, inntil andre juridiske instanser begynner blande seg. Vil si du får jævlig mange dumme råd her inne, av folk som (dessverre) ikke kjenner sine forbrukerrettigheter. Anonymkode: 545d2...389 Det er temmelig dumt å oppfordre TS til å beholde en gratispakke som er et ledd i et abonnement. Anonymkode: f1305...1c6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #13 Del Skrevet 15. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i alle de tåpelige svarene her. Har du ikke bestilt dette, så skal du ikke løfte en finger. Verken i forhold til å sende produktet tilbake, eller å avbestille. Om de sender til inkasso? Samma faen, si til inkassofirmaet at du bestrider kravet, da kan de ikke gå videre. Om de tar deg til forbrukertvistutvalget? Samme faen, da ligger bevisbyrden på deres skuldre. De må altså bevise at du har bestilt eller takket ja til produktet. MAO, beste du kan gjøre er å gi faen i hele saken, inntil andre juridiske instanser begynner blande seg. Vil si du får jævlig mange dumme råd her inne, av folk som (dessverre) ikke kjenner sine forbrukerrettigheter. Anonymkode: 545d2...389 Nei, her viser de til en "samtale" og "muntlig avtale". Dette er helt typisk for svindlerforsøk da en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig avtale. Når man da har ignorert dette brevet som er ordrebekreftelsen og beholdt gratispakken har man ikke de beste kortene å spille med. Anonymkode: 971b6...55d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #14 Del Skrevet 15. juli 2017 Vet ikke hva som er klokt å gjøre. Skrev en epost : Hei!Jeg mottok i dag omega3, som jeg ikke har bestilt. Jeg ønsker derfor ikke abonnere på dette.Kan du/dere avregistere meg?Hilsen x x Anonymkode: 51df7...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #15 Del Skrevet 15. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, her viser de til en "samtale" og "muntlig avtale". Dette er helt typisk for svindlerforsøk da en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig avtale. Når man da har ignorert dette brevet som er ordrebekreftelsen og beholdt gratispakken har man ikke de beste kortene å spille med. Anonymkode: 971b6...55d Ok, herved hevder jeg at du for en uke siden lovte meg 1 million kroner . DA MÅ DU FAENMEG SE Å BETALE!! MUNTLIG AVTALE ER LIKE GYLDIG SOM SKRIFTLIG. Selvfølgelig kan man ignorere brevet. Med mindre de sitter på opptak av en tlf-samtale, der vedkommende faktisk takker ja eller lignende, så lar jo dette seg ikke bevise. Anonymkode: 545d2...389 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #16 Del Skrevet 15. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er temmelig dumt å oppfordre TS til å beholde en gratispakke som er et ledd i et abonnement. Anonymkode: f1305...1c6 Hvorfor er det dumt - NÅR TS ALDRI HAR INNGÅTT EN AVTALE? Så hvis jeg sender deg en vare av en viss verdi, som du aldri har bedt om, er det altså DITT ansvar å sende denne tilbake til meg? For noe sludder og pølsevev. Anonymkode: 545d2...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #17 Del Skrevet 15. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, herved hevder jeg at du for en uke siden lovte meg 1 million kroner . DA MÅ DU FAENMEG SE Å BETALE!! MUNTLIG AVTALE ER LIKE GYLDIG SOM SKRIFTLIG. Selvfølgelig kan man ignorere brevet. Med mindre de sitter på opptak av en tlf-samtale, der vedkommende faktisk takker ja eller lignende, så lar jo dette seg ikke bevise. Anonymkode: 545d2...389 Yikes. TS har heldigvis ikke hørt på deg. Du bør få litt innsikt i hvordan svindelforsøk foregår. En muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig avtale, og det er bedrifter som prøver å svindle folk hver dag på denne måten. Når TS har fått ordrebekreftelse i etterkant og fått en gratispakke som begynnelsen av et abonnement bør man selvsagt gjøre noe med det. Det er altså så enkelt å sende en e-post om at man ikke har opprettet et slikt abonnement og at man ikke ønsker det, for da har man mer enn nok dokumentasjon når man bestrider kravet og prosessen blir plutselig mye lettere. Anonymkode: f1305...1c6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #18 Del Skrevet 15. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva som er klokt å gjøre. Skrev en epost : Hei!Jeg mottok i dag omega3, som jeg ikke har bestilt. Jeg ønsker derfor ikke abonnere på dette.Kan du/dere avregistere meg?Hilsen x x Anonymkode: 51df7...792 Juridisk, vet du hva du her har vedkjent deg? Jo, du vedgår at du "abonerer på dette". I tillegg spør du om de kan avregistrere. Jo, dette går nok bra, for selger. Anonymkode: 4cc5b...ea3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #19 Del Skrevet 15. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det dumt - NÅR TS ALDRI HAR INNGÅTT EN AVTALE? Så hvis jeg sender deg en vare av en viss verdi, som du aldri har bedt om, er det altså DITT ansvar å sende denne tilbake til meg? For noe sludder og pølsevev. Anonymkode: 545d2...389 Eh, ja. Dersom en bedrift feilaktig sender deg en pakke som egentlig skulle ha vært sendt til noen andre gir man beskjed og ber om en forhåndsbetalt returlapp. Man har faktisk ikke lov til å beholde den dersom man ikke har betalt for premissene. Anonymkode: f1305...1c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #20 Del Skrevet 15. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Juridisk, vet du hva du her har vedkjent deg? Jo, du vedgår at du "abonerer på dette". I tillegg spør du om de kan avregistrere. Jo, dette går nok bra, for selger. Anonymkode: 4cc5b...ea3 TS skriver jo at dette aldri har blitt bestilt og at man derfor ikke ønsker å ha dette abonnementet. Heldigvis vil juridiske instanser se på konteksten i setningen og ikke dra frem enkelte leddsetninger for å være vanskelig. Du høres ut som en selger. Anonymkode: f1305...1c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå