AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Jeg jobber i skobutikk og opplevde i dag noe jeg ble litt fortvilet over. En kunde hadde kjøpt et par sko (vet ikke når, men skoen er tydelig brukt) og deretter levert de inn til oss igjen før å få de blokket ut (utvide dem). Dette er noe vi gjør gratis og det er ikke noe som nødvendigvis alltid fungerer, men det er som regel verdt forsøket. Kunden opplyses om dette og om at dette gjøres på eget ansvar (det var ikke jeg som mottok skoene den gang, men jeg regner med at butikksjef har fulgt rutinene). I dag, da jeg er på jobb kommer kunden tilbake med skoene for å fortelle at de fortsatt er trange og at hun ikke kan bruke dem pga dette. Hun lurer videre på hva vi kan gjøre med dette. Jeg svarer at det desverre ikke er så mye mer vi kan gjøre, at blokking ikke alltid fungerer og at det dessverre ikke er grunnlag for reklamasjon når skoen er for trang. Den er jo på ingen måte ødelagt og har ingen produksjonsfeil. I tillegg er skoen synlig brukt og kan dermed ikke byttes/returneres heller. Feilen her er jo at kundens fot og skoen passform ikke passer overens! Kunden blir videre illsint og sier hun vil gå videre med saken, for de mener noe annet andre steder (hvor vet jeg ikke). Før jeg rakk å si stort mer var hun vekk. Jeg kunne jo bedt henne legge igjen navn og tlfnr slik at sjefen min kunne tatt en endelig avgjørelse på saken, men det rakk jeg som sagt ikke før hun var forduftet i raseri. Hva menes om saken her? Har kunden virkelig rett? Anonymkode: 83aa2...f28
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 Nei, selvsagt ikke, og det vet du og. Det er typisk folk som ikke får vilja si å hyle ut om at de skal "ta det videre". Hørt den selv, for å si det sånn. Aldri opplevd at noen faktisk tar det videre. For de vet innerst inne at de har feil. Anonymkode: b8a5a...764 10
Trolltunge Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 Jeg fikk for noen år siden jobb jeg, mye på bakgrunn av mitt svar på om kunden alltid har rett. "Nei!" svarte jeg klart og tydelig, og to par øyebryn hevet seg overrasket, før jeg fortsatte "Kunden har alltid rett til å ha en mening, og den skal man møte med respekt og saklighet, også når man må forklare kunden at han eller hun tar feil. Og også dersom kunden er urimelig og usaklig. " Det står jeg for ennå. Nei, kunden hadde nok ikke rett i dette tilfellet. Det hadde vært noe annet om skoen ikke var synlig brukt. Jeg har forøvrig mange sko i skapet som viste seg å være for vonde å gå med etter noen forsøk. Det tar jeg på min kappe. Jeg oppdaget det ikke i tide til å kunne bytte. 5
fjærestein Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 Uff. Mye sinte folk der ute. Sinne gir ikke folk rett. De bare tar litt mye plass. Som de ikke har rett på oftest. Børst det av deg du, så godt du kan. Og du har rett, så klart 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #5 Skrevet 15. juli 2017 Takk for svar dere:) Jeg har en tendens til å ta sånne hendelser veldig personlig, men jeg VET jo at det ikke har noenting med meg å gjøre. Heldigvis hadde jeg en annen kunde like før denne sinte som var superfornøyd og takket SÅ mye for kjempegod service. Og det er mange fleer av sistnevnte, så da tenker jeg at man får la flertallet tale for seg og gå videre med hevet hode;) Anonymkode: 83aa2...f28 2
Puny Skrevet 15. juli 2017 #6 Skrevet 15. juli 2017 at "kunden alltid har rett" betyr jo ikke bokstavelig talt at de har rett i sin mening, men at men gjør klokt i å gi kunden rett i klager for å beholde en fornøyd kunde. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 Er mange kjipe kunder der ute. Selv måtte jeg gå til psykolog etter å ha jobbet i bank for jeg fikk så mye dritt Fikk høre daglig at jeg var stygg, hore, drittkjerring, jeg burde bare dø osv. Pga dette hater jeg menn og har fått angst for menn, Var alltid mannlige kunder som var slemme. Hvis menn snakker til meg begynner jeg å gråte. Så takk til de bank-kundene som har ødelagt livet mitt, jeg har et kjipt liv nå med masse angst. Anonymkode: a4ece...aa4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #8 Skrevet 15. juli 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mange kjipe kunder der ute. Selv måtte jeg gå til psykolog etter å ha jobbet i bank for jeg fikk så mye dritt Fikk høre daglig at jeg var stygg, hore, drittkjerring, jeg burde bare dø osv. Pga dette hater jeg menn og har fått angst for menn, Var alltid mannlige kunder som var slemme. Hvis menn snakker til meg begynner jeg å gråte. Så takk til de bank-kundene som har ødelagt livet mitt, jeg har et kjipt liv nå med masse angst. Anonymkode: a4ece...aa4 I all verden. Og dette måtte du til psykolog for? Prøv å jobb som parkeringsvakt. Man er faktisk nødt til å riste det av seg. Anonymkode: 07387...0f4 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #9 Skrevet 15. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I all verden. Og dette måtte du til psykolog for? Prøv å jobb som parkeringsvakt. Man er faktisk nødt til å riste det av seg. Anonymkode: 07387...0f4 Hvis du fikk daglige drapstrusler og konstant høre at du var stygg og burde dø så hadde du ikke brydd deg? I tillegg til å bli banka opp av en kunde etter jobb? Du syns jeg fortjente det? Jeg HATER menn pga dette. Får lyst å slå når jeg ser menn. Det var en kunde og 4 venner av han som banka meg. De lo da de gjorde det. Kun fordi de fikk avslag på lån. Anonymkode: a4ece...aa4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10 Skrevet 15. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du fikk daglige drapstrusler og konstant høre at du var stygg og burde dø så hadde du ikke brydd deg? I tillegg til å bli banka opp av en kunde etter jobb? Du syns jeg fortjente det? Jeg HATER menn pga dette. Får lyst å slå når jeg ser menn. Det var en kunde og 4 venner av han som banka meg. De lo da de gjorde det. Kun fordi de fikk avslag på lån. Anonymkode: a4ece...aa4 Jeg fikk det da jeg jobbet som parkeringsvakt, og da jeg jobbet på bolig for utviklingshemmede. Man kan ikke la jobben gå innpå seg på den måten. Ingen har sagt at du fortjener det, men man må ta dette med de rette instanser på jobben, ikke sette seg ned å "ta det til seg." Dette er tydeligvis syke personer, det har ikke noe med deg eller menn å gjøre. Anonymkode: 07387...0f4 2
QQbaby Skrevet 15. juli 2017 #11 Skrevet 15. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du fikk daglige drapstrusler og konstant høre at du var stygg og burde dø så hadde du ikke brydd deg? I tillegg til å bli banka opp av en kunde etter jobb? Du syns jeg fortjente det? Jeg HATER menn pga dette. Får lyst å slå når jeg ser menn. Det var en kunde og 4 venner av han som banka meg. De lo da de gjorde det. Kun fordi de fikk avslag på lån. Anonymkode: a4ece...aa4 Dette blir for dumt. Hva skjer med at så mange kvinner ikke tåler noe som helst. Er selv kvinne, men ville aldri fornedret meg til å gå til psykolog kun fordi noen griser var litt stygge i kjeften.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #12 Skrevet 15. juli 2017 5 minutter siden, QQbaby skrev: Dette blir for dumt. Hva skjer med at så mange kvinner ikke tåler noe som helst. Er selv kvinne, men ville aldri fornedret meg til å gå til psykolog kun fordi noen griser var litt stygge i kjeften. Ok, så å bli banket opp av kunder er noe som er helt ok for deg og andre. Skjønner. Da er det bare å gyve løs på kassedama om man er misfornøyd, for sånt må man regne med. 5 menn banker en dame og ler av det, helt ok! Jeg syns man bør ha strengere reaksjoner på den type oppførsel uansett. Mener man skal strekke seg LANGT for å hjelpe kunder, det har jeg alltid gjort selv. Men man skal ikke akseptere drapstrusler eller vold mener jeg da, selv om andre her mener det er greit. Anonymkode: a4ece...aa4
QQbaby Skrevet 15. juli 2017 #13 Skrevet 15. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, så å bli banket opp av kunder er noe som er helt ok for deg og andre. Skjønner. Da er det bare å gyve løs på kassedama om man er misfornøyd, for sånt må man regne med. 5 menn banker en dame og ler av det, helt ok! Jeg syns man bør ha strengere reaksjoner på den type oppførsel uansett. Mener man skal strekke seg LANGT for å hjelpe kunder, det har jeg alltid gjort selv. Men man skal ikke akseptere drapstrusler eller vold mener jeg da, selv om andre her mener det er greit. Anonymkode: a4ece...aa4 Går det så langt så er vel det en ganske god indikasjon på at du er ufyslig med kundene. Kanskje heller jobbe litt med seg selv så slikt ikke skjer.
blabla- Skrevet 15. juli 2017 #14 Skrevet 15. juli 2017 5 minutter siden, QQbaby skrev: Dette blir for dumt. Hva skjer med at så mange kvinner ikke tåler noe som helst. Er selv kvinne, men ville aldri fornedret meg til å gå til psykolog kun fordi noen griser var litt stygge i kjeften. Hva får du ut av å skrive noe sånt? Hva er poenget? At fordi du synes det er fornedrende å oppsøke psykolog pga jobbsituasjon så burde alle andre la være også? Hun skriver at hun fikk juling, hvor mye skal man måtte tåle før det er lov til å oppsøke hjelp da, mener du?:p 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #15 Skrevet 15. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, så å bli banket opp av kunder er noe som er helt ok for deg og andre. Skjønner. Da er det bare å gyve løs på kassedama om man er misfornøyd, for sånt må man regne med. 5 menn banker en dame og ler av det, helt ok! Jeg syns man bør ha strengere reaksjoner på den type oppførsel uansett. Mener man skal strekke seg LANGT for å hjelpe kunder, det har jeg alltid gjort selv. Men man skal ikke akseptere drapstrusler eller vold mener jeg da, selv om andre her mener det er greit. Anonymkode: a4ece...aa4 Selvsagt er det ikke det, men å gå helt i kjelleren og bli psykisk syk av å få dritt slengt til seg på jobb er jo heller ingen god løsning. Hvorfor tok du det ikke opp med arbeidsplassen? Hvorfor sluttet du ikke i jobben? Hvorfor anmeldte du ikke? Vi er mange i yrker hvor dette skjer på daglig basis, men du ser ut til å takle det så dårlig at du burde jobbe et annet sted. Anonymkode: 4bc5e...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #16 Skrevet 15. juli 2017 8 timer siden, QQbaby skrev: Går det så langt så er vel det en ganske god indikasjon på at du er ufyslig med kundene. Kanskje heller jobbe litt med seg selv så slikt ikke skjer. Eh, absolutt ikke. Du aner ikke hva du snakker om. Derimot virker du ganske så ufyselig. Jeg strakk meg LANGT for kundene jeg hadde. Sluttet i jobben etter jeg ble banket opp, nå er det mine tidligere kolleger som får samme behandling med å bli kalt hore osv daglig. De har anmeldt mye til politiet, og sagt fra til tillitsvalgt, men det blir ikke bedring. Jeg anmeldte de som banket meg opp og fikk i tillegg voldsoffer-erstatning. Jeg har tidligere kolleger som er meget tålmodige med såkalt vanskelige kunder, men ingen skal tåle stygge ord eller vold. Selv kunne jeg aldri skreket til noen i en butikk etc om jeg skulle klage på noe. Mitt eksempel er ganske ekstremt, jeg tror ikke de fleste folk oppfører seg sånn. Men kreds til alle dere som må jobbe med kunder daglig, dere er flinke Anonymkode: a4ece...aa4
The Kitten Skrevet 15. juli 2017 #17 Skrevet 15. juli 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, så å bli banket opp av kunder er noe som er helt ok for deg og andre. Skjønner. Da er det bare å gyve løs på kassedama om man er misfornøyd, for sånt må man regne med. 5 menn banker en dame og ler av det, helt ok! Jeg syns man bør ha strengere reaksjoner på den type oppførsel uansett. Mener man skal strekke seg LANGT for å hjelpe kunder, det har jeg alltid gjort selv. Men man skal ikke akseptere drapstrusler eller vold mener jeg da, selv om andre her mener det er greit. Anonymkode: a4ece...aa4 Selvsagt skal man ikke akseptere det, men du kan ikke ta slikt personlig. Jeg har selv fått mye dritt slengt til meg på jobb. Lærte meg raskt å si i fra at slikt var ikke greit. En gang ble jeg angrepet av en kunde, og da ble jeg rasende. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå