Gå til innhold

Brannfakkel...... masing om frieri.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg nok eldre enn de fleste her inne. Og jeg har vært gift i mange år.

Det jeg legger merke til her inne er at endel maser og hinter til kjæresten om at han skal fri. Og gjerne at frieriet skal være romantisk.

Er ikke dette veldig uromantisk? Og masete/klengete? 

Anonymkode: c8c68...95b

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to kamerater (de kjenner ikke hverandre dersom det skulle være relevant) som forteller hvordan dama regelrett krevde å bli fridd til. De elska dama og ville ikke at det skulle bli slutt, men at de angrer bittert når de ser tilbake på det fordi de mye heller ville ønsket at følelsen om giftemål skulle få tid til å komme på egenhånd, noe han ene mener den definitivt ville ha gjort og han andre er litt 50/50. Jeg synes det høres så trist ut når damer trenger den bekreftelsen et papir og en ring gir i stedet for å la mannen ta den tiden han trenger og nyte forholdet uavhengig av statusen. 

Anonymkode: d4832...06e

• Liker 3
Skrevet

Absolutt. Hvis damene absolutt vil gifte seg, får jo de fri til kjæresten da

• Liker 6
Skrevet

Jo. Det virker slitsomt og krampaktig.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man skal gifte seg så er det bedre å gjøre det tidlig i forholdet ellers er det ikke noe vits etter min mening.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg legger merke til her inne er at endel maser og hinter til kjæresten om at han skal fri. Og gjerne at frieriet skal være romantisk.

Når det blir mas om frieri og hvordan det skal skje, så er det veldig uromantisk, masete og klengete. Det gir ingen menn lysten til å fri. Å fri skal komme uten forvarsel tenker jeg. Det må ikke være for eksempel som kona forestiller seg det på en topp restaurant, med god vin og 3 retter middag, der mannen reiser seg opp og ned på kne for å fri. og hun spiller overrasket. Hun har garantert ant hva som var til å skje på forhånd. 

Om jeg får meg kjæreste og den kjæresten frir en kveld vi sitter i sofaen og ser film, så er det helt greit. Mannen skal fri på den måten som føles behagelig for han. Om dama ikke liker det, så sier det litt om prioriteringene hennes. Tanken som teller. Og man kan uansett garantere at mannen har mannet seg opp, vært spent og ikke visst hvordan dette skulle gjennomføres etc. Det å bli fridd til er fantastisk, uansett måte det blir gjort på. Mannen vil tilbringe livet med en :) <3 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Minlillesky skrev:

Når det blir mas om frieri og hvordan det skal skje, så er det veldig uromantisk, masete og klengete. Det gir ingen menn lysten til å fri. Å fri skal komme uten forvarsel tenker jeg. Det må ikke være for eksempel som kona forestiller seg det på en topp restaurant, med god vin og 3 retter middag, der mannen reiser seg opp og ned på kne for å fri. og hun spiller overrasket. Hun har garantert ant hva som var til å skje på forhånd. 

Om jeg får meg kjæreste og den kjæresten frir en kveld vi sitter i sofaen og ser film, så er det helt greit. Mannen skal fri på den måten som føles behagelig for han. Om dama ikke liker det, så sier det litt om prioriteringene hennes. Tanken som teller. Og man kan uansett garantere at mannen har mannet seg opp, vært spent og ikke visst hvordan dette skulle gjennomføres etc. Det å bli fridd til er fantastisk, uansett måte det blir gjort på. Mannen vil tilbringe livet med en :) <3 

Ja et frieri gjelder jo for et helt liv så det burde være bra.

Anonymkode: 41e72...5c1

Skrevet

Å bestille et romantisk frieri, blir på en måte litt, jeg vet ikke, som å kjøpe gave til seg selv og så skulle bli overrasket og rørt når den dukker opp?

• Liker 7
Skrevet

Synes ikke noe om det selv. Vi snakket om bryllup og slikt før mannen fridde, men frieriet kom av egen interesse. Hadde aldri giddi og mast meg til noe sånt

• Liker 1
Skrevet
På 14.7.2017 den 16.49, AnonymBruker skrev:

Jo, men hvorfor bryr du som allerede er gift om det at andre og så vil gifte seg?`

Skrevet

Jeg synes det er spesielt at dere gir uttrykk for å mene at er frieri og et ekteskap er en gave mannen er snill og gir dere - noe dere forventer at dama skal sitte stille og vente på. Hvorfor skal mannen ha enerett på å bestemme når dette skal skje? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er enig, er forøvrig på andre siden og mannen kommer med stikk om giftermål. Han oppnår bare det motsatte, jeg mister lysten fordi han legger et press på. 

Anonymkode: 66181...269

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at mas er dumt, men samtidig så er det greit å snakke sammen, og må være greit å kunne fortelle partneren sin hva man ønsker. Feks om man vil være gift før barn, om man ønsker romantisk frieri og stort bryllup eller lite utenlandsbryllup.

At noen, både kvinner og menn kan ta en sånn samtale for mas, kan jo tenkes. Men uten at man sier det høyt så kan man aldri forvente å få oppfylt en drøm. 

Anonymkode: 69669...685

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS skriver at hun har vært gift i mange år. Da var det kanskje mer vanlig at folk giftet seg før de etablerte seg med barn osv.? For situasjonen for veldig mange i dag er at man flytter sammen (må jo teste hvordan det er å bo sammen før man gifter seg), så går årene og kvinnene nærmer seg 30 år og innser at hun ikke har mange fruktbare år igjen dersom hun ønsker seg flere barn. Så blir de gravide, fortsatt ugift. Så får de flere barn og har vært sammen i kanskje et tiår, og fortsatt har ikke mannen "tatt den tiden han trenger". Så hvor mye tid skal man egentlig gi mannen, før man tar saken i egne hender, evt. "maser"? 

Selv er jeg i situasjonen over, og gidder ikke mase. Ergo blir jeg nok aldri gift. 

Selv forstår jeg de som "maser" godt. Mannens biologiske klokke tikker jo ikke på samme måten som kvinnens. Han har all verdens tid til å både gifte seg og få barn. 

Anonymkode: 891b5...7e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2017 den 12.24, AnonymBruker skrev:

TS skriver at hun har vært gift i mange år. Da var det kanskje mer vanlig at folk giftet seg før de etablerte seg med barn osv.? For situasjonen for veldig mange i dag er at man flytter sammen (må jo teste hvordan det er å bo sammen før man gifter seg), så går årene og kvinnene nærmer seg 30 år og innser at hun ikke har mange fruktbare år igjen dersom hun ønsker seg flere barn. Så blir de gravide, fortsatt ugift. Så får de flere barn og har vært sammen i kanskje et tiår, og fortsatt har ikke mannen "tatt den tiden han trenger". Så hvor mye tid skal man egentlig gi mannen, før man tar saken i egne hender, evt. "maser"? 

Selv er jeg i situasjonen over, og gidder ikke mase. Ergo blir jeg nok aldri gift. 

Selv forstår jeg de som "maser" godt. Mannens biologiske klokke tikker jo ikke på samme måten som kvinnens. Han har all verdens tid til å både gifte seg og få barn. 

Ta her.... vi var samboere, og hadde bodd sammen i 6 år. Hadde også et barn på 4 år. 

AnonymBruker
Skrevet
På 17.7.2017 den 13.46, O.G. skrev:

Jo, men hvorfor bryr du som allerede er gift om det at andre og så vil gifte seg?`

Vet du, det er bare en observasjon. Synes det er litt "amerikanske" tilstander.  Flere og flere "tradisjoner" som blir kopiert. Kun en observasjon.

Hilsen TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mas er tragisk ja... Men la oss ikke stikke under en stol at enkelte menn får jo aldri ut fingern, og man må hinte litt. 

Jeg begynte å hinte om at jeg var klar for det steget da vi hadde vært sammen i 5 år. Han fridde av seg selv noen mnd senere. Vi giftet oss året etter i et helt fantastisk bryllup og har nå vært gift i 3 år

Anonymkode: 2f2b4...729

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mas er tragisk ja... Men la oss ikke stikke under en stol at enkelte menn får jo aldri ut fingern, og man må hinte litt. 

Jeg begynte å hinte om at jeg var klar for det steget da vi hadde vært sammen i 5 år. Han fridde av seg selv noen mnd senere. Vi giftet oss året etter i et helt fantastisk bryllup og har nå vært gift i 3 år

Anonymkode: 2f2b4...729

Eller frir selv......

Skrevet

Enig! Hadde min mann drevet og mast om at vi skulle gifte oss, så hadde jeg stilt spørsmål om hvorfor dette skulle være så viktig. 

Var samboere i 4 år før vi giftet oss.  Giftet oss fordi det betydde noe for svigerforeldrene.  Nå har vi vært sammen i 45 år.  Tror vi blir sammen livet ut.  Jeg tror at kjærlighet og omtanke er i de små ting i det daglige.   Å legge arbeid i å lage god mat til oss når det er helg, tenne lysene på bordet.  Når han har kjøpt reker, bare fordi han vet at jeg elsker det. 

Hva er et vakkert bryllup, èn dag i livet, mot hverdager?  Kun en klisje!!

AnonymBruker
Skrevet
På 18.7.2017 den 12.24, AnonymBruker skrev:

Det er da et aktivt valg å få barn før man gifter seg. Er man allerede etablert og ugift, vil jeg anta at ekteskap ikke er så enormt viktig - og det vil de fleste menn i den situasjonen. 

Anonymkode: 3cb90...55a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...