AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Del Skrevet 14. juli 2017 Overskriften høres kanskje litt rar ut.. Men det er sånn jeg føler det, og jeg er nå veldig redd for at det skal skje.. Litt bakgrunn om meg, Jeg ble kjent med bestevenninna mi i 2014, så vi har vært bestevenninner i 3 år ca. Hun er virkelig den eneste jeg kan gå til når jeg har det vondt, si hemmeligheter til, ha det virkelig gøy sammen med.. Har ikke det så gøy med noen andre enn med henne egentlig. Vi har så utrolig mange gode minner sammen! Hun har selv sagt til meg flere ganger at jeg er hennes bestevenn, at det bare er meg hun virkelig har det gøy med og at hun er veldig glad i meg, og jeg er jo veldig glad i henne også..Vi er begge i slutten av tenårene. Men nå for et halvt år tid siden ble hun veldig gode venner med en ny jente på våres alder. Hun presenterte meg for denne nye venninnen sin for et par uker siden.. Ved første møte virka denne jenta som en veldig snill og hyggelig jente, men nå som jeg har blitt bedre kjent med henne er hun bare utrolig plagsom! Når vi alle 3 er med hverandre for eksempel, så skal hun ALLTID avbryte meg når jeg snakker med bestevenninna mi.. Hun tar all plass. Hun er veldig hyperaktiv, snakker helt utrolig mye, avbryter (spesielt meg) når noen snakker.. ja, dere skjønner vel sikkert hva slags type personlighet jeg snakker om.. Bestevenninna mi sa til meg for noen uker siden at hun skulle til Bulgaria med faren, og sa at hun kunne ta med seg en venn på ferien. Jeg spurte om hvem hun hadde tenkt å ta med, så sa hun ''Deg selfølgelig!''. Jeg ble veldig glad av å høre det og så frem til ferien vår sammen. Men i går var meg, bestevenninna mi og hennes venninne hjemme hos meg, som sagt, denne jenta avbrøt meg hele tiden når jeg skulle snakke.. Jeg ble faktisk veldig irritert, men valgte å bare la det gå.. så det endte med at jeg ble den som snakket minst av oss for jeg fikk jo selvsagt ikke komme til for hun tok jo all plassen som vanlig.. Bestevenninna mi spurte meg hvorfor jeg ble så stille. Jeg ville egentlig si hvorfor men siden hun jenta var der kunne jeg jo ikke si det for det ville blitt sårende for henne. Plutselig sier denne jenta til bestevenninna mi ''Jeg gleder meg så sykt til at jeg kan være med deg til Bulgaria i sommer!'' , så sier bestevenninna mi ''Ja jeg og!''. Hjertet mitt stoppet da jeg hørte det.. Det var jo jeg som skulle være med henne på ferie! Og hun sa ikke noe ifra om at hun hadde valgt noen andre istedenfor..Måtte gå inn på doen en tur for jeg fikk faktisk tårer i øynene og jeg ble skikkelig skuffet.. Denne jenta skulle overnatte hos bestevenninna mi også, men spurte ikke meg om jeg ville overnatte? Jeg har også merket at når vi 3 er sammen, så fokuserer bestevenninna mi mer på hva denne jenta snakker om (selv om det er totalt uinteressant tema) Hun kan liksom begynne snakke skikkelig detaljert om mensen syklusen sin, og det er visst mer interessant en hva jeg skal si (jeg kan for eksempel begynne å spørre hva de andre skal gjøre til høsten, med studier og sånn..). Nå for litt siden gikk jeg inn på Facebooken til denne venninna hennes (hun har åpen profil), og da hadde hun lagt ut en bestevenn-quote mens hun overnattet hos min bestevenninne.. Må jo bety at denne jenta ser på min bestevenninne som hennes nå? Bestevenninna mi har verken likt eller svart på denne quoten men føler meg skikkelig kvalm og vet ikke hvorfor jeg føler det slik Er det jeg som overreagerer og som egentlig reagerer helt unødvendig her eller er det andre som har vært i samme situasjon?? Har det veldig vondt akkurat nå og går med en konstant indre sinne mot denne jenta som ''har tatt plassen min'' føler jeg og er veldig lei meg for tida.. Er jo normalt at en person får nye venner, men føler meg skikkelig usikker og er redd bestevenninna mi foretrekker henne framfor meg.. Vet det er helt teit men kan ikke noe for at jeg føler det slik. Jente 19 Anonymkode: 82946...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Del Skrevet 14. juli 2017 Jeg trur nok denne nye venninna er spennende nå, siden hun er ny. Jeg synes du absolutt skal spørre om hvordan det blir med ferien. Bare spør rett ut om hva som skjer, skal jeg være med eller blir det hun andre? Det er helt lov å spørre om, du må jo planlegge litt før denne ferien, hvis du skal være med. Du må sikkert planlegge litt hvis du blir hjemme også, da reiser du kanskje ett annet sted. En annen ting jeg vil si og som jeg reagere veldig på er hvordan unge jenter er ovenfor hverandre. Jeg jobber i ett stort firma med mange ansatte i alle aldersgrupper. Det jeg legger merke til er at unge jenter er sååååå glad for å se igjen en kollega, savnet henne sååååå mye osv. Timen før kan disse jentene ha baksnakket hverandre pga småting som feks "så du fargen hun hadde på den blusen forrige uke, den var fæl. Når disse jentene møtes igjen og denne "blusen" er på igjen, så skrytes den opp i skyene. Jeg har til og med hørt jenter baksnakke hverandre og si at hun, hun og hun skal ikke på festen neste helg, da kommer ikke jeg iallefall. Når festen er over, så er det bilder på face og andre steder og de er såååå glade i hverandre igjen. Jeg håper bestevenninna di ikke er en av disse jentene, men mitt inntrykk er at jeg dessverre ikke klarer å stole på ungjenter. De skryter av feks sveisen og klærne mine, men den neste timen så er det kanskje noe av det styggeste de har sett. Meningene deres snur seg etter vinden, veldig slitsomt. Jeg håper det går bra for dere og at vennskapet holder. Anonymkode: e2a79...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #3 Del Skrevet 14. juli 2017 Jeg er godt voksen og har opplevd en del i livet. Bare så du ikke trur jeg er en 20 åring selv. Jeg er 48 år og klarer å skille mellom bart og snørr. Anonymkode: e2a79...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå