smilepia Skrevet 7. januar 2005 #1 Skrevet 7. januar 2005 Lurer på hvor lang tid vi må beregne mellom vielsen og middag? (dette må jo stå på invitasjonene som snart skal være klare) Spurte på kirkekontoret, og de sa vielsene varer ca1 time. Litt usikker på om det var inkludert evt foto-/kysse-seanse på kirketrappa, men tror kanskje det... Vi skal fotograferes etter kirken, og så transporteres til festlokalet. Det ligger 30min kjøretur unna. når vielsen vår er 15.15, når kan vi beregne middagen da? Vi har foreløpig satt opp kl 1800, men jeg begynner å bli redd det er for tidlig. Sammtidig høres det veldig sent ut med 19. 18.30 er kanskje bedre? Og er det forresten tidspunktet for servering av middagen som står på invitasjonene, eller bare oppmøtetid (også er middagen evt litt senere)?? I så fall har vi jo litt mer slingringsmonn... Kan desverre ikke spørre fotografen vår akkurat nå om hvor lang tid vi burde beregne til fotograferingen, da han er nyoperert for kreft :-( Og da synes jeg ikke det passer seg at jeg ringer og maser om bryllupsbilder.
Maxine Grey Skrevet 7. januar 2005 #2 Skrevet 7. januar 2005 Planen var slik: Vielse kl 13 - middag kl. 16 ble ca. en halv time forsinket, fordi fotografering tok lengre tid enn beregnet.
Cathie Skrevet 7. januar 2005 #3 Skrevet 7. januar 2005 Vi har kjempelang tid mellom vielsen og middagen, men det har litt med at vi har vielse kl 13. og jeg syns det er litt vel tidlig å servere middag kl 15-16. Så vi satte middagen til 17, så får vi en pause i mellom sammen med forloverene våre også... Hos oss kan de som vil være på lokalet (skal ha vielsen samme sted som middagen og festen) og resten drar hjem i mellomtiden (alle bor i nærheten, max 20min å kjøre...)
TeddyToria Skrevet 8. januar 2005 #4 Skrevet 8. januar 2005 Vi kommer også til å ha et nokså langt opphold mellom vielse og middag... Pga. problemer fra kirkens siden, skal vi ha vielse allerede kl 12.30... Vielsen varer i 45 minutter, og så skal vi fotograferes. Tidspunktet er også valgt en halvtime tidligere enn normalt, fordi vi ønsker å fotograferes på kirketrappen, før neste brudepar med gjester strømmer på... Men vi har en del gjester som kommer langveisfra, slik at vi skal ha en buss som kjører sightseeing i 1 - 2 timer... Deretter skal vi ha mottakelse på festlokalene kl 16.30, med bordsetting ca kl 18! I og med at kirke og lokale også ligger et stykke fra hverandre, går det med litt tid også her, for vår del. Kl 18.30 er jo absolutt et fint tidspunkt!
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #5 Skrevet 8. januar 2005 Vielsen vår er kl 14.30, og vi beregner middagen kl 18.00 (tror jeg). Kommer til å servere noe lett for gjestene mens vi fotograferes... Meningen er at alle drar rett til lokalet og koser seg mens vi tar bilder. Når vi kommer kan vi ta det litt med ro før vi setter oss ved bordet.
Gjest gjest1 Skrevet 8. januar 2005 #6 Skrevet 8. januar 2005 Vielsen vår er kl 1500 og den varer ca 45 minutter. Det er kort vei til både fotograf og festlokalet og fotografen beregnet ca 1 time så jeg håper vi kan klare å være på festlokalet med god margin til kl 1800. Tidpunktet i innbydelsen er vel når folk skal innfinne seg ved festlokalet, ikke når middagen serveres....
Coria Skrevet 8. januar 2005 #7 Skrevet 8. januar 2005 Jeg vile bare opplyst om når folk burde være i lokalet, og ikke når middagen begynner. Da risikerer man jo at folk kommer litt sent.
Gjest Melk Skrevet 8. januar 2005 #8 Skrevet 8. januar 2005 Vi giftet oss 15.30, dro til fotograf 16.30, var ferdige der 17.45 og dro til stedet (15 min kjøring). Middag kl 18.30 passet helt perfekt, da hadde vi 25 min i forkant med champagne. Heller ikke så lenge for gjestene å vente.
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #9 Skrevet 8. januar 2005 Hei Vi hadde vielse kl 14, og middag kl 18. Tror vi ankom selskapslokalene ca kl 1730. Tror du bør utsette middagen ihvertfall en halvtime, ellers blir det bare mas for dere. Bedre at dere har litt god tid. :-)
smilepia Skrevet 11. januar 2005 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2005 Takk for mange gode svar. Tror kanskje vi blir å gå for 18.30 i invitasjonene. Også får vi fylle opp venntetiden for gjestene med sightseeing og litt venntemat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå