AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Jeg angrer på jeg ikke klaget til butikksjefen på Kiwi. Eller overreagerer jeg? Skulle kjøpe meg et par kurver med jordbær hvor jeg så en av kurvene hadde et par vassne bær, så jeg skiftet ut disse med noen bedre. Fikk da en overhøvling av en ansatt der som sa jeg skulle slutte å flytte over bær slik. At de var lei av kjerringer som meg, som drev å plukket på bærene. Greit nok, kunne skjønt det om jeg overfylte en kurv med bær. Men her fjernet jeg bare to dårlige bær med to friske som kanskje var noen få gram større. Har butikkansatte lov til å oppføre seg slik??? Anonymkode: e6f3c...c9b
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 Det er ikke lov å pelle i jordbærkurvene. Skjønner den ansatte veldig godt. Tenk hvis alle skulle gjort det? Da får du jaggu heller dra å plukke dine egne bær. Anonymkode: 188cc...49d 43
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 Selvsagt er det ikke greit å drive å plukke på bærne og bytte bær. Til og med barn skjønner det Anonymkode: 25487...7b1 28
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 Hva tenker du om andre gjør slikt da. At folk har plukket bært ut av en kurv du skal kjøpe? Er det greit? Selv syns jeg det er en uting at folk har for vane å bytte om eller fylle på med bær. Anonymkode: 554da...a26 12
Titania Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 Hadde du byttet hele kurven og fått kjeft - DA hadde det vært innafor å klage. Men å bytte bær er ikke greit, nei 10
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg angrer på jeg ikke klaget til butikksjefen på Kiwi. Eller overreagerer jeg? Skulle kjøpe meg et par kurver med jordbær hvor jeg så en av kurvene hadde et par vassne bær, så jeg skiftet ut disse med noen bedre. Fikk da en overhøvling av en ansatt der som sa jeg skulle slutte å flytte over bær slik. At de var lei av kjerringer som meg, som drev å plukket på bærene. Greit nok, kunne skjønt det om jeg overfylte en kurv med bær. Men her fjernet jeg bare to dårlige bær med to friske som kanskje var noen få gram større. Har butikkansatte lov til å oppføre seg slik??? Anonymkode: e6f3c...c9b https://www.ba.no/nyheter/jordbar/forbrukersporsmal/butikksjefer-om-jordbar-bytting-ikke-greit/s/5-8-614550 Fikk du en god ide etter å ha lest denne, kanskje? Anonymkode: 6d691...767 11
Lady Skrevet 14. juli 2017 #7 Skrevet 14. juli 2017 Jeg skjønner dere begge. Jeg bruker alltid lang tid på å finne kurver med flest mulig friske jordbær selv. Jeg tørr ikke å bytte ut bær, men jeg har alltid veldig lyst. Syns ikke det er riktig at jeg skal betale fullpris for en kurv med noen dårlige jordbær, men samtidig er det ikke greit å plukke i jordbærkurvene...
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #8 Skrevet 14. juli 2017 Den ansatte burde sagt det på en ordentlig måte men det er helt innafor å reagere på at folk bytter ut enkeltbær. Men tror egentlig du overdriver litt når du skriver hvordan den ansatte reagerte. Anonymkode: effaa...026 6
QQbaby Skrevet 14. juli 2017 #9 Skrevet 14. juli 2017 Nei æsj. Tenk hvor kvalmt det hadde vært om alle drev å klådde ned i maten som andre skal kjøpe. Noe så ufyselig. Forstår den ansatte godt! 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #10 Skrevet 14. juli 2017 Finner man en kurv med dårlige bær så ta den med til kassen, be den ansatte bytte de med friske bær, så får de ta en kurv på svinn, som de bruker på å bytte ut dårlige. Anonymkode: b487a...796 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #11 Skrevet 14. juli 2017 På kiwi hjelper det ikke å klage. Hvem som helst kan bli "sjef" der. Sa ifra om noen salater for 2 dager siden. Sånne i plast. Mugg og masse veske. Dro innom i dag etter jobb. Ligger der ennå Anonymkode: c142c...d75 3
Highhopes Skrevet 14. juli 2017 #12 Skrevet 14. juli 2017 Nei, du burde ikke ha klaget til butikksjefen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #13 Skrevet 14. juli 2017 Trodde du virkelig det var greit å holde på sånn, TS? Er du 14 år, eller har du bodd under en stein hele livet? Anonymkode: 3a167...f5b 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #14 Skrevet 14. juli 2017 Ikke greit å drive og bytte ut bærene. Heller ikke greit dersom den ansatte faktisk sa "kjerringer som deg". De skal si fra på en ordentlig måte. Du kan klage på ordvalget til den ansatte, men budskapet var helt på sin plass og ikke noe du kan ta videre. Anonymkode: e1ab6...b23 5
Måbarefåsiat... Skrevet 14. juli 2017 #15 Skrevet 14. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Finner man en kurv med dårlige bær så ta den med til kassen, be den ansatte bytte de med friske bær, så får de ta en kurv på svinn, som de bruker på å bytte ut dårlige. Anonymkode: b487a...796 Sånn skal det gjøres. Når du bytter bær, så ender kanskje jeg opp med kurven med dårlige bær, det vil jeg ikke ha. Derfor skal de ansatte gjøre dette. 2
Høna79 Skrevet 14. juli 2017 #16 Skrevet 14. juli 2017 Hæh?? Har aldri hørt om jordbærbytting engang... Hvis jeg ikke finner en kurv som frister, lar jeg ganske enkelt være å kjøpe jordbær. Jordbærbytting altså - tenk at det er en greie! 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #17 Skrevet 14. juli 2017 Man skal ikke pelle på jordbærene! Der jeg jobbet pakket vi inn kurvene i plast. Det var alltid noen som prøvde seg på å plukke oppi et par ekstra bær (eller 10). Anonymkode: 5926d...2da 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #18 Skrevet 14. juli 2017 Ta heller en kurv som ser fin ut! Æsj... mange butikker har lukkede jordbærkurver heldigvis! Man plukker jo ikke på smågodt heller! Anonymkode: 68275...16b 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #19 Skrevet 15. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta heller en kurv som ser fin ut! Æsj... mange butikker har lukkede jordbærkurver heldigvis! Man plukker jo ikke på smågodt heller! Anonymkode: 68275...16b Jobber i dagligvare, det er daglig VOKSNE mennesket som stjeler smågodt, moreller, jordbær og dadler.. ligger daddelsteiner og jordbærtopper OVERALT i butikken. Anonymkode: 1a34b...34e 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #20 Skrevet 15. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber i dagligvare, det er daglig VOKSNE mennesket som stjeler smågodt, moreller, jordbær og dadler.. ligger daddelsteiner og jordbærtopper OVERALT i butikken. Anonymkode: 1a34b...34e Har sett det så mange ganger, på nærbutikken min. Spesielt eldre damer.. De heller en kurv med jordbær over i en annen for å få dobbelt så mye, står å småspiser av smågodtet (eller prøvesmaker som en sa) og plukker druer! Er helt utrolig! Anonymkode: 04e1d...8f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå