Gå til innhold

Jeans fra Bik Bok, hvorfor er de veldige små i størrelsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk aldri handlet jeans fra Bik Bok før, så i går ville prøve da. Jeg bruker størrelse S/M i bukser men størrelse M var alt for liten. Hadde problemer med å få den over rumpa og fikk ikke kneppet den. Jeg har ikke gått opp noe vekt heller. Jeg måtte kjøpe en i L.

Hvorfor er jeansene så små i størrelsen? Har de alltid vært det eller?

Anonymkode: e3979...c5f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har de alltid vært, var i hvertfall slik for 20 år siden, også. Skal love deg at å prøve jeans på BikBok på den tiden var en khempetrigger for anoreaksiaen når motivasjonen var litt lav (dvs når hodet begynte å bli litt mindre sykt pga terapi).

Anonymkode: 69f6f...b50

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi denne klesbutikken har unge jenter som målgruppe, og mange av disse er mindre enn vanlige, voksne kvinner. 

Prøv å snu det litt. Tror du det er gøy for unge jenter å ikke finne noe som ikke sitter skikkelig? Det er vel bedre at de finner noe som passer enn at du skal slippe å gå opp i størrelse. 

Anonymkode: 52a44...baf

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Målgruppen er jo veldig unge jenter. 

Anonymkode: 59845...f90

• Liker 6
Skrevet (endret)

Bik Bok er små i størrelsen, men Lindex og KappAhl er store. H&M og Cubus er middels. Det gjenspeiler igjen hvem som er målgruppen til butikkjeden. 

Endret av Perelandra
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte den minste størrelsen de hadde i shorts, men var så stor at den ikke var brukende for meg. Så jeg synes ikke størrelsene er så fryktelig små.

Anonymkode: d6d2b...184

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de er helt normale.

Anonymkode: 446a5...275

• Liker 4
Gjest Belle âme
Skrevet

SMÅ?! Passer XS fint på Bik bok. Ginatricot(?) er mykje mindre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja de har alltid vært veldig små i størrelsen, aner ikke hvordan de er nå da. Jeg tror aldri jeg kom inn i mindre enn large da jeg var en størrelse s/m på HM for en 15-20 år siden.

Anonymkode: 9b387...573

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker størrelse S i alle buksene jeg kjøper, inkludert på bikbok. Synes ikke de er særlig små, kanskje litt trangere, men nå er målgruppen yngre jenter. Er du en kvinne med litt former er det forståelig at du kanskje må opp en størrelse eller to.

Anonymkode: 3cee5...ac7

• Liker 1
Skrevet

Syns de er akkurat som andre butikker jeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er forskjellige merker på jeansene der, de du snakker om(antar jeg), er ikke små i str, de har bedriten passform. Bruker xs på bik bok og S på cubus. Buksene på cubus har generelt dårlig passform hvis man ikke velger dyrest.

Anonymkode: 0cce1...503

Skrevet

Jeg har egentlig helt motsatt erfaring. Jeg er formfull og pleier å slite med å finne bukser. På hm må jeg fort opp i 40 eller 42, men på Bikbok bruker jeg nå S. Tidligere brukte jeg M, og de var så stretchy at jeg klarte å gå opp 10 kilo. Buksene passet jo like godt, og det har vært hva jeg har pleid å se vektoppgang på før. Skulle aldri trodd at jeg klarte å komme meg inn i ei bukse i S.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å snu det litt. Tror du det er gøy for unge jenter å ikke finne noe som ikke sitter skikkelig? Det er vel bedre at de finner noe som passer enn at du skal slippe å gå opp i størrelse. 

Var kun et spørsmål og er lov å lure på ting. Typisk KG

Anonymkode: 4f2ce...6d4

• Liker 1
Skrevet

Synes alt på Bik Bok er smått..

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Solivagant skrev:

Synes alt på Bik Bok er smått..

Seriøst? Jeg syns ikke det. Noen av genserne i størrelse medium svømmer jeg i, og jeg er vanlig i kroppen.

Hvor står det at de har unge jenter som målgruppe?

Anonymkode: c6706...202

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 14.7.2017 den 20.30, Persephone skrev:

Jeg har egentlig helt motsatt erfaring. Jeg er formfull og pleier å slite med å finne bukser. På hm må jeg fort opp i 40 eller 42, men på Bikbok bruker jeg nå S. Tidligere brukte jeg M, og de var så stretchy at jeg klarte å gå opp 10 kilo. Buksene passet jo like godt, og det har vært hva jeg har pleid å se vektoppgang på før. Skulle aldri trodd at jeg klarte å komme meg inn i ei bukse i S.

Så rart

Jeg er overvektig, har ingen problemer med å finne bukser/klær HM, KappAhl, Cubus og alle slike butikker. BikBok kan jeg bare glemme, finner aldri noe som passer der. Verken bukser eller andre klær. Har virkelig gitt de et forsøk når de har klesplagg jeg har hatt skikkelig lyst på, men måtte bare glemme det

Anonymkode: 25769...c09

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker xs i overdel og s i bukse i de aller fleste butikker men de to bikbok buksene jeg har i s er for store - henger litt i rumpa og rundt knærne og siger - så de blir ikke brukt.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Jeg syns ikke det. Noen av genserne i størrelse medium svømmer jeg i, og jeg er vanlig i kroppen.

Hvor står det at de har unge jenter som målgruppe?

Anonymkode: c6706...202

Det sier vel egentlig seg selv. Når det er sagt er det dette som Bik Bok selv fremmer på diverse kjøpesentersider: 

"Vi ønsker å være førstevalget til alle unge jenter. Vår målgruppe er jenter i alderen 14-25+"

http://www.bergenstorsenter.no/butikker-og-virksomheter/bik-bok/

"Bik Bok skal være førstevalget til unge jenter mellom 14 og 28 år, hvor kjernemålgruppen er 17 – 22 år."

http://www.vestkanten.no/butikker-og-virksomheter/bikbok/ 

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så rart

Jeg er overvektig, har ingen problemer med å finne bukser/klær HM, KappAhl, Cubus og alle slike butikker. BikBok kan jeg bare glemme, finner aldri noe som passer der. Verken bukser eller andre klær. Har virkelig gitt de et forsøk når de har klesplagg jeg har hatt skikkelig lyst på, men måtte bare glemme det

Anonymkode: 25769...c09

Jeg var også overvektig på mitt største. Er normalvektig igjen nå, men har hovedposjonen av vekta mi på underkroppen. Jeg ville nok vært overvektig om overkroppen min matchet underkroppen, og undervektig om underkroppen matchet overkroppen. Jeg finner jo bukser på HM (har ikke prøvd bukser på de andre kjedene du nevner), men da må jeg opp i mye større størrelser enn jeg må hos Bikbok.

Men det kan jo være at det er fordi Bikbok sine bukser er veldig stretchy i stoffet. Men siden de er så stretchy i selve stoffet er jo båndet helt øverst den eneste delen som ikke er stretchy. Så hvis den passer i midjen vil den passe ellers også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...