matheatb Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Hei. Var igår og hentet en kattunge. Har forståelse for at det vil ta tid for den katten jeg har fra før og godta henne. Men jeg tar gjerne imot råd på hvordan jeg skal gå frem. Begynte igår med å ta inn ett teppe med lukt fra kattungen, og den var hun ikke særlig interessert i, men når jeg kom inn med henne så ble det mye fresing på hver sin kant av rommet. Hun har også begynt å frese til meg når kattungen er i nærheten, så da får jeg ikke komme nær henne uten at hun freser til, selvom jeg gir hun like mye oppmerksomhet som tidligere? Kom gjerne med tips og råd!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 Gamlepus er sint på deg. Du har dratt en intrenger inn i hans/hennes kongerike. Dette varer så lenge pus føler for det og du må nesten bare vente det ut Her tok det omtrent 2 uker før gamlepus lot meg kose som vanlig Anonymkode: 36c4a...70b
matheatb Skrevet 14. juli 2017 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2017 Såpass ja! Da får jeg bare holde ut Hadde kattungen på eget rom i natt, så de får bare være sammen under tilsyn fremover. Katten jeg har fra før sov i senga i natt, og godtok kos da uten og frese, så får vel bare håpe de kan godta hverandre etterhvert :-)
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 Å fy flate som jeg gruer meg til denne prosessen Anonymkode: ecd3f...80e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 http://www.dbbh.no/index.php/katt/goderaad Råd nummer tre på denne listen er veldig bra, la kattene være på separate rom de første dagene. Ikke forhast deg med at kattene skal møtes. Etter et par dager kan man sette noe i dørsprekken slik at døren står fast et par cm på gløtt. Da kan kattene se og lukte hverandre men også trekke seg tilbake når de ønsker. Noen tror at det er greit eller nødvendig at kattene sloss for å finne sin plass. Det er feil, og det bør man for all del unngå. Da kan man risikere at de får et livslangt dårlig forhold. Anonymkode: 8108d...0fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå