AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Hei! Jeg bodde tidligere sammen med kjæresten min, som ordnet alt av det elektroniske, inkludert lydanlegg. Jeg bor nå alene og ønsker å høre på musikk, men "vet" nesten ikke hva og hvordan jeg skal kjøpe det. Jeg trenger høyttalere, men hva annet? Må man ha forsterker? CD-spiller eller noe annet å spille av fra? Tidligere hadde jeg og ekskjæresten min et system der man kan caste musikk til høyttalere fra telefonen, hva trenger man da? Og hvor mye penger må jeg forvente at et ok musikkanlegg koster? Bør man kjøpe brukt, eller er det litt skummelt for en som har såpass lite greie som meg? Hjelp hjelp jeg har virkelig ikke greie på dette!! Anonymkode: 2309e...da7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 De hjelper deg i butikken elkjøp, Lefdal, Expert, sound osv Anonymkode: b9675...d3e
Tillion Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 https://swsg.no/lyd-og-bilde/stereo/minianlegg/pioneer-x-hm26d-minianlegg-med-dab-sort Vil tro det er noe slikt du er på jakt etter? Ellers kan du absolutt kjøpe brukt ja. Har selv et gammelt brukt anlegg uten bluetooth eller noe annen moderne teknologi innabords. Man får kjøpt adapter til både bluetooth, dab, nettradio osv. så det er ikke noe problem hvis du finner et godt tilbud på brukt anlegg.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #4 Skrevet 15. juli 2017 Du må finne ut hva slags behov du har og hvor mye du er villig til å betale. Vil du ha innebygd radio/dab+? Bluetooth? Wifi? Skal du koble på TVen og bruke den til film også? Er utseende viktig? Skal det passe inn noen steder, en spesiell hylle eller benk? Har du en liten leilighet kan det holde i massevis med f.eks. en Sonos-høyttaler hvis du bare skal høre på musikk og radio. Sonos er fint fordi du har alt i appen på mobilen, men du må koble på Wifi. Les tester, sjekk nettsidene til f.eks. Spaceworld Soundgarden, dra innom og prat med folk i butikker. Og igjen, bestem deg for hvor mye du er villig til å betale. I butikk vil de stort sett alltid vise deg noe som er innafor budsjettet, og så "men hvis du er villig til å betale litt mer vil du jo få veldig mye mer lyd for pengene med denne", også viser de deg noe dyrere. Anonymkode: bf0d8...353
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå