Gå til innhold

Hva kan jeg vaske dusjen med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg må legge ny silikonlist i dusjen. Vet jeg bør få vasket den gamle listen godt før jeg legger på ny og vet jeg kan bruke rødsprit, men jeg takler ikke lukten så tenkte bruke noe annet? Lurte på å vaske med eddik. Noen som har andre alternativer til noe annet en rødsprit, evt vet om eddik er ok og hvilket blandingsforhold jeg skal bruke?

Anonymkode: dfdc9...9cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vasket over med en blanding av eddik 11% og zalo - da får du vekk fett og såperester. Deretter ville jeg la det tørke, og så evnt. stryke over rødprit for å være på den sikre siden.

Anonymkode: 59e5e...bb5

AnonymBruker
Skrevet

Du må bruke noe fettløsende når du skal lime den til gulvet. Rødsprit er bra, holder du ikke ut litt lukt?

Anonymkode: 248bb...8e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vasket over med en blanding av eddik 11% og zalo - da får du vekk fett og såperester. Deretter ville jeg la det tørke, og så evnt. stryke over rødprit for å være på den sikre siden.

Ok, høres bra ut! Hvilket blandingsforhold bruker jeg da (zalo/eddik)? Skal jeg vaske med vann etter eddik/zalo eller bare la det tørke?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, høres bra ut! Hvilket blandingsforhold bruker jeg da (zalo/eddik)? Skal jeg vaske med vann etter eddik/zalo eller bare la det tørke?

Alltid skyll bort såperester/ eddikrester/ annet med rent vann.

Anonymkode: acc1b...3b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bruke noe fettløsende når du skal lime den til gulvet. Rødsprit er bra, holder du ikke ut litt lukt?

Anonymkode: 248bb...8e3

Jeg bare stresser litt med sånt som lukter og er brannfarlig/giftig og sånt, så unngår det hvis jeg kan:P 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alltid skyll bort såperester/ eddikrester/ annet med rent vann.

Anonymkode: acc1b...3b5

Ok, men hvor mye eddik og hvor mye zalo ca i forhold til hverandre?

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men hvor mye eddik og hvor mye zalo ca i forhold til hverandre?

Jeg pleier å bruke kanskje 3/4 eddik og 1/4 zalo sånn ca. Synes det funker fint som fettløser og egentlig til å vaske det meste - noen ganger blander jeg ut med litt vann (f.eks. til vindusvask), men i dette tilfellet ville jeg brukt bare eddik+zalo, og skylt vekk etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å bruke kanskje 3/4 eddik og 1/4 zalo sånn ca. Synes det funker fint som fettløser og egentlig til å vaske det meste - noen ganger blander jeg ut med litt vann (f.eks. til vindusvask), men i dette tilfellet ville jeg brukt bare eddik+zalo, og skylt vekk etterpå.

Ok:) Tusen takk! Da prøver jeg det og tror jeg bare dropper rødspriten helt.:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...