Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mann er det interessant å følge med på kvinners besettelse av KREMER. Ansiktskrem, øyekrem, håndkrem, hudkrem, fuktighetskrem, fotkrem, nattkrem og dagkrem. For å nevne noen. Min mannehud henger fortsatt på, etter flerogførti år, til tross for at den aldri har blitt smurt med annet enn tilfeldige doser av solkrem. Jeg lurer derfor på: Trengs egentlig alle disse kremene? Virker de? Er det farlig å blande, f.eks å ta nattkrem på føttene midt på dagen, eller legge en splatt fotkrem på øyelokkene...? Mvh nysgjerrig Norre 🙂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt bruke nattkrem på føttene når som helst i døgnet. Ikke bruk fotkrem rundt øynene. Fortkrem har ofte sterkere ingredienser som den tynne huden rundt øynene ikke tåler :) 

Anonymkode: 4caab...9a5

• Liker 1
Skrevet

👍🏻😄

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om noen som brukte analkrem under øynene mot rynker. Hvor heldig det er, vet jeg ikke.

Anonymkode: f9ba2...d7f

• Liker 1
Skrevet

Men, hvis huden faktisk flasser av uten konstant påsmøring av fuktighetskrem, holder det ikke da egentlig med EN krem som funker overalt? MÅ man ha elleve forskjellige?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hørt om noen som brukte analkrem under øynene mot rynker. Hvor heldig det er, vet jeg ikke.

Ble glatt i blikket da?? 😄

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at det er så forskjellig er for å si det veldig kort, hvor fete/"rike" kremene er. Også har de selvfølgelig andre ingredienser. Men en øyekrem er lett og legges faktisk bare rundt øye, ikke på øyelokket. En fotkrem er veldig fet, putt den på ansiktet og du vil skinne i mange dager. En nattkrem er "rikere" enn dagkremer, de bruker lengre tid på å trekke inn. I tillegg til andre ingredienser. 

Om man trenger det? Sikkert ikke. Men det er stor forskjell på gode og dårlige ingredienser om man har litt problemhud.

Anonymkode: 421c3...aad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En fotkrem kan ha peelende egenskaper eller mye olje/fett. Ville ikke hatt det på øyelokket, da kan man få oljer og/eller syrer inn i øyet. Øyekremer er som regel veldig dyre og selges i bittesmå tuber, så jeg ville ikke brukt det på føttene.

Virker ALLE kremene? Kort sagt nei. Solkrem er viktig for å motvirke solskader og kreft. Vitaminer må vi helst innta gjennom munnen for at det skal ha noen virkning. A vitamin (retinol) får huden til å flasse og kan sånn sett bidra til at man ser yngre ut, etterpå vel og merke. Noen kremer har syrer i seg, eller blekende eller fargende stoffer. Noen stoffer kan få huden til å trekke seg sammen eller svulme opp. Disse kremene har en (midlertidig) virkning man kan se på huden. Ellers er det meste markedsføring og smørning som gjør at huden kjennes mykere og fuktig.

Trenger man det? Solkrem, ja. Ellers, egentlig ikke, men det er veldig mye som føles godt som vi ikke trenger.

Anonymkode: ad61d...6b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hemoroidekrem ja. Den trekker sammen blodårene og fjerner noe av hevelsen. Jeg har aldri prøvd det under øynene også er den laget på vaseling, så det frister ikke akkurat. 

Skrevet

Takk for svar og info, folkens! Jeg er litt klokere. 👍🏻🙂 Men hvorfor har vi menn hud i årevis uten at vi bruker fuktighetskrem? Er damehuden tørrere enn mannehuden?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Norre skrev:

Takk for svar og info, folkens! Jeg er litt klokere. 👍🏻🙂 Men hvorfor har vi menn hud i årevis uten at vi bruker fuktighetskrem? Er damehuden tørrere enn mannehuden?

Det kan være logisk at den noen ganger blir det siden kvinner bruker sminke som da også må bort om kvelden. Det blir da mer gnukking og vasking, noe som kan tørke ut huden.

Anonymkode: 4caab...9a5

• Liker 1
Skrevet

Ser den. 👍🏻🙂

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Norre skrev:

Ikke alle bruker masse kremer da. Jeg bruker lite. Har en del i skapet, men bruker dem sjelden. Bruker stort sett en for ansiktet også har jeg en bodylotion. Vi klarer jo oss uten, men liker den velværen som kommer med gode og duftende produkter. 

Menn generelt trenger jo fuktighet de også, noen menn er jo livredd fuktighetskrem og det er jo dumt.

AnonymBruker
Skrevet

Damer bruker kanskje produkter på huden som skal få den til å se bedre ut (rens, skrubb, retinol som jeg nevnte, sminke), men som også gjør huden tørr. Da bruker man kremer etterpå, for å løse et problem man selv har skapt, fordi skjønnhetsindustrien har fortalt en at man ikke ser bra nok ut. :fnise: Menn blir ikke utsatt for sånn markedsføring. Det er lite forventning om at ansiktshuden deres skal være på en spesiell måte, og de bruker også lite sminke.

Anonymkode: ad61d...6b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske stor forskjell på å få fotkrem i øyet, som du spør om, og å ha det rundt øyet. 

Anonymkode: 1911a...2b4

Skrevet

Må være slitsomt å være dame. For oss menn holder det med dusj, tannpuss, deo og rene klær. 🙂 Men jeg må jo innrømme at velduftende, velpleide damer er delikat og fint! 👍🏻😁

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske stor forskjell på å få fotkrem i øyet, som du spør om, og å ha det rundt øyet. 

Anonymkode: 1911a...2b4

Hehehe, skrev bare overskriften sånn for å fange oppmerksomheten til folk. 😉

Skrevet
26 minutter siden, Norre skrev:

Det er også mange menn som sliter med tørr hud og derfor jevnlig bruker fuktighetskrem, spesielt etter dusjing.

Det er antagelig blitt slik fordi mennesker sitter mer inne i tørr luft enn de gjorde før, og ikke minst vasker seg mer. Så vidt meg bekjent dusjer og vasker kvinner seg mer enn det menn gjør.

Dessuten har det blitt kultur i det moderne samfunnet at alle mennesker dusjer oftere enn det huden egentlig tåler. Det er det nok den viktigste årsaken til at forbruket av fuktighetskrem har eksplodert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...