exictence Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Noen er kritiske til at f.eks slaktere selger skinn som brukes til skinnjakker, vesker, møbler, sko mm. Hvorfor det, egentlig? Det er bedre at alt på dyret brukes.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 Jeg går ikke med skinn eller pels fordi jeg ikke liker tanken på et dødt dyr på kroppen min. Kunne du noensinne brukt en nábrók? Slik føler jeg det hvis jeg har på et plagg laget av dyrelik. Anonymkode: e9192...0fc
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 Har aldri hørt noen være kritisk til salg av skinn? Anonymkode: 108d4...75f
Arabella Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går ikke med skinn eller pels fordi jeg ikke liker tanken på et dødt dyr på kroppen min. Kunne du noensinne brukt en nábrók? Slik føler jeg det hvis jeg har på et plagg laget av dyrelik. Anonymkode: e9192...0fc Hva er en nábrók?
exictence Skrevet 14. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne du noensinne brukt en nábrók? Slik føler jeg det hvis jeg har på et plagg laget av dyrelik. Anonymkode: e9192...0fc Hva er nàbròk? Ja, jeg synes det er helt greit å gå med f.eks skinnsko som er laget av ekte skinn. Jeg er opptattt av dyrevelferd. Synes alt på dyret skal brukes til noe nyttig. Det samme med mennesker. Endret 14. juli 2017 av exictence
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 3 minutter siden, Arabella skrev: Hva er en nábrók? 1 minutt siden, exictence skrev: Hva er nàbròk? Aldri hørt om det før jeg heller, men fant dette.https://en.wikipedia.org/wiki/Nábrók Ellers kan jeg si at jeg er enig i at når vi først skal ta livet av et dyr bør vi bruke hele dyret. Bein, tenner, skinn, innvoller, hjerte, kjøtt... Jo mer, jo bedre. Og når det kommer til sammenligningen mellom menneskehud og dyrehud vil jeg si det er stor forskjell. Vi spiser ikke hverandre. Derfor er det unaturlig (iallefall for min egen del) å bruke huden og annet fra et dødt menneske. Unntaket er organdonasjon, der det kan redde liv og forbedre livskvaliteten til de som lever. Dyr er annerledes. De er annerledes enn oss. Derfor er det mer naturlig å spise de og bruke deres kroppsdeler, enn det er å spise andre mennesker og bruke deres kroppsdeler. Men for all del, hvis et menneske selv velger å donere kroppen sin til kunst eller andre uvanlige ting får de gjøre det, så lenge det ikke er min kropp eller kroppen til noen jeg er glad i. Anonymkode: cbf6a...2dc
exictence Skrevet 14. juli 2017 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om det før jeg heller, men fant dette.https://en.wikipedia.org/wiki/Nábrók Ellers kan jeg si at jeg er enig i at når vi først skal ta livet av et dyr bør vi bruke hele dyret. Bein, tenner, skinn, innvoller, hjerte, kjøtt... Jo mer, jo bedre. Og når det kommer til sammenligningen mellom menneskehud og dyrehud vil jeg si det er stor forskjell. Vi spiser ikke hverandre. Derfor er det unaturlig (iallefall for min egen del) å bruke huden og annet fra et dødt menneske. Unntaket er organdonasjon, der det kan redde liv og forbedre livskvaliteten til de som lever. Dyr er annerledes. De er annerledes enn oss. Derfor er det mer naturlig å spise de og bruke deres kroppsdeler, enn det er å spise andre mennesker og bruke deres kroppsdeler. Men for all del, hvis et menneske selv velger å donere kroppen sin til kunst eller andre uvanlige ting får de gjøre det, så lenge det ikke er min kropp eller kroppen til noen jeg er glad i. Anonymkode: cbf6a...2dc Enig
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #8 Skrevet 14. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om det før jeg heller, men fant dette.https://en.wikipedia.org/wiki/Nábrók Ellers kan jeg si at jeg er enig i at når vi først skal ta livet av et dyr bør vi bruke hele dyret. Bein, tenner, skinn, innvoller, hjerte, kjøtt... Jo mer, jo bedre. Og når det kommer til sammenligningen mellom menneskehud og dyrehud vil jeg si det er stor forskjell. Vi spiser ikke hverandre. Derfor er det unaturlig (iallefall for min egen del) å bruke huden og annet fra et dødt menneske. Unntaket er organdonasjon, der det kan redde liv og forbedre livskvaliteten til de som lever. Dyr er annerledes. De er annerledes enn oss. Derfor er det mer naturlig å spise de og bruke deres kroppsdeler, enn det er å spise andre mennesker og bruke deres kroppsdeler. Men for all del, hvis et menneske selv velger å donere kroppen sin til kunst eller andre uvanlige ting får de gjøre det, så lenge det ikke er min kropp eller kroppen til noen jeg er glad i. Anonymkode: cbf6a...2dc Jeg finner ikke det å spise dyr naturlig, så det spørs jo helt fra person til person. Utenom det så spurte ts hvorfor noen var kritiske til å bruke skinn, og dette er da min grunn; fordi jeg ser på produkter av skinn litt på samme måte som hvordan du reagerte på menneskehudbuksene. Anonymkode: e9192...0fc
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #9 Skrevet 14. juli 2017 Nei, det er kjempe flott. Skinnindustrien hadde vært utrolig bra dersom det faktisk var sånn Anonymkode: a85c9...1a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå