AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 Hei! Hvor mye betaler dere for deres vaskehjelp? Og hvor stort areal vasker han/hun? Vi har rundt 80 kvadratmeter som jeg gjerne skulle hatt litt hjelp til, men greit å regne litt på det først.. Anonymkode: 808a1...61b 2
Pås Skrevet 19. juli 2017 #3 Skrevet 19. juli 2017 Vi betaler 1200 kroner for tre timer! Litt usikker på hvor mange km det er, men hun vasker kjøkken, to bad hver gang hun er der, annenhver gang er det stuen og annenhver gang er det hallen, kan tenke meg 150 km hver gang?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 Jeg betaler 300,- for ca 60 kvm. Tror hun bruker ca 1,5 - 2,0 timer Anonymkode: 2bfe0...744 1
Villa Villekulla Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 350,- Kr pr time inkl mva. Betaler mellom 1100-1200 pr gang, da vaskes hus på ca 130m2. To bad, kjøkken, stue, tre soverom, gang, trapper.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 Jeg betaler 450 kr. Huset er i underkant på 250 kvm. Alt er helt ryddig når hun kommer og huset har store åpne flater. Hun støvsuger gulver, vasker lett over gulv, tar enkel støvtørking, vasker hovedbadet godt. Hun skifter ikke på senger og vasker ikke barnas soverom. Hun bruker ca 1.5 til 2 timer på dette. Jeg betaler svart og med kontanter. Jeg vasker selv grundig enkelte rom etter behov og jevnlig, skifter på senger, støvsuger møbler og pusser vinduer. Så vaskehjelpen jobb er kun å gå enkelt over overflater i huset. Anonymkode: 9dfb3...af5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 19 timer siden, Pås skrev: Vi betaler 1200 kroner for tre timer! Litt usikker på hvor mange km det er, men hun vasker kjøkken, to bad hver gang hun er der, annenhver gang er det stuen og annenhver gang er det hallen, kan tenke meg 150 km hver gang? I all verden for en stiv pris?!?! Dette er jo mye mer enn jeg tjente når jeg jobba fagutdanna. Dette må vel være gjennom firma? Vet du hvor mye vaskehjelpen får av de pengene? Anonymkode: 8ec0c...e0f 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #8 Skrevet 20. juli 2017 Vi har 100 kvadrat og betaler 180 kr timen, så bruker hun ca 2-3 timer. Vasker alle flater grundig. Anonymkode: 8ec0c...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 Vi betaler 500 pr gang. Rekkehus på 120 kvadratmeter. Hun støvsuger og vasker de fleste gulv + trapper. Vasker bad og kjøkken. Samt litt støvtørking/vaske småbord. Hun bruker ca 2,5 time. Betaler svart. Anonymkode: 93105...622 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #10 Skrevet 20. juli 2017 Betaler 150,-kr timen. Superdyktig! Anonymkode: 36205...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #11 Skrevet 20. juli 2017 145kr/time. Vasker hele huset, samt vinduer når der trengs, og rydder i ca 7 timer hver 14.dag. Vidunderlig!! Anonymkode: f7c83...118 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #12 Skrevet 20. juli 2017 Har prøvd svart på en fastpris 300 pr gang for våre 150 kvadrat. Og har prøvd på firma for 750,- inkl pr gang som fastpris. Begge har brukt ca 2 timer hos oss. Mer fornøyd med firma da jeg føler meg mer sikker med de. Om noe skulle ryke eller behandles feil får jeg erstatning. På svart arbeid opplever jeg at hun ikke kan bestandig, det er ikke så veldig faste dager og at det da kan dukke opp en dags varsel på at hun plutselig kan. Så jeg syns det å betale ekstra for et firma er mye bedre og tryggere. Anonymkode: e2ba9...0f4 1
Prinsesse788 Skrevet 20. juli 2017 #13 Skrevet 20. juli 2017 Bruker citymaid, 2 ganger i måneden. 60kvm for 1000,- (i måneden).
Gjest Magnifiq Skrevet 20. juli 2017 #14 Skrevet 20. juli 2017 Betaler rundt 1200kr per gang. Selvsagt gjennom firma, da jeg ikke vil bidra til sosial dumping.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #15 Skrevet 20. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: 145kr/time. Vasker hele huset, samt vinduer når der trengs, og rydder i ca 7 timer hver 14.dag. Vidunderlig!! Anonymkode: f7c83...118 Rydder hun også? Isåfall er du komfortabel hvis det blir snoket i tingene dine? Skulle gjerne hatt hjelp til å rydde også men redd for det og at ting kommer på feil plass, vanskelig å finne igjen ting feks Anonymkode: d2d9a...448 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #16 Skrevet 20. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rydder hun også? Isåfall er du komfortabel hvis det blir snoket i tingene dine? Skulle gjerne hatt hjelp til å rydde også men redd for det og at ting kommer på feil plass, vanskelig å finne igjen ting feks Anonymkode: d2d9a...448 Så lenge man spør på forhånd om at det er hushjelp man er ute etter så går det nok bra. Som tidligere renholder har jeg kun reagert når de først har bedt om renholder. Også har det kommet frem ettertid at de vil jeg skal rydde/tømme søppel. Det er noe annet. Renholder går på renhold, hushjelp er på alt 😊 skifter da senger, tømmer søppel, henger opp tøy ved behov. Rydder barneleker. Anonymkode: e2ba9...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #17 Skrevet 20. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rydder hun også? Isåfall er du komfortabel hvis det blir snoket i tingene dine? Skulle gjerne hatt hjelp til å rydde også men redd for det og at ting kommer på feil plass, vanskelig å finne igjen ting feks Anonymkode: d2d9a...448 Nei, jeg skrev litt dårlig utfyllende ser jeg. Hun rydder ikke i tingene våre, det er min/vår oppgave. Hun rydder f.eks dersom skoene er slengt i en haug, håndklærne ikke ligger pent i hylla eller sofaputer/tepper. Men jeg har stort sett alltid ryddet slike ting før hun kommer, så jobben er i hovedsak å vaske Anonymkode: f7c83...118 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #18 Skrevet 20. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rydder hun også? Isåfall er du komfortabel hvis det blir snoket i tingene dine? Skulle gjerne hatt hjelp til å rydde også men redd for det og at ting kommer på feil plass, vanskelig å finne igjen ting feks Anonymkode: d2d9a...448 Jeg rydder der jeg er vaskehjelp. Den første gangen viste hun meg hvor hun pleier å oppbevare ting, så jeg vet hvor det meste hører hjemme. Ting jeg er usikker på plasserer jeg på en fast plass, slik at hun kan sette der det hører hjemme. Snoker ikke i tingene hennes, og holder meg unna nattbordsskuffer og papirer på skrivebordet og andre mer steder. Tror nok man blir flink til å ikke la veldig personlige saker ligge og slenge når man har noen som er hjemme hos en og rydder. Anonymkode: 07d73...3ef 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #19 Skrevet 20. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg rydder der jeg er vaskehjelp. Den første gangen viste hun meg hvor hun pleier å oppbevare ting, så jeg vet hvor det meste hører hjemme. Ting jeg er usikker på plasserer jeg på en fast plass, slik at hun kan sette der det hører hjemme. Snoker ikke i tingene hennes, og holder meg unna nattbordsskuffer og papirer på skrivebordet og andre mer steder. Tror nok man blir flink til å ikke la veldig personlige saker ligge og slenge når man har noen som er hjemme hos en og rydder. Anonymkode: 07d73...3ef Hushjelp er vel kanskje et riktigere begrep for det jeg gjør. Jeg rydder, bretter klær, vasker kjøkken og bad, tørker støv der det trengs, vasker vinduer, støvsuger og vasker gulv. Gjør også de mer sjeldne oppgavene som nøye støvtørking i bokhyller, vasker skuffer og skap på kjøkkenet, vasker sofaen og stekeovnen f.eks. Anonymkode: 07d73...3ef 2
Pås Skrevet 20. juli 2017 #20 Skrevet 20. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: I all verden for en stiv pris?!?! Dette er jo mye mer enn jeg tjente når jeg jobba fagutdanna. Dette må vel være gjennom firma? Vet du hvor mye vaskehjelpen får av de pengene? Anonymkode: 8ec0c...e0f Ja det er gjennom et firma! Nei jeg vet ikke hva vaskehjelpen tjener, men vet at hun får sykepenger, svangerskapspenger og pensjonspoeng! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå