Gå til innhold

Årsavgift - hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei ! 

Jeg kjøpte for en liten stund siden en gammel bil. Årsavgiften på denne bilen skulle vært betalt (ifølge annonse og avtale mellom kjøper og selger så var årsavgift inklusiv) , men har nå fått brev fra vegvesenet om at jeg må betale årsavgift. Trodde ikke man trengte å betale årsavgift når denne var betalt tidligere i år av tidligere eier? Eller tar jeg helt feil? 

Hilsen ei som vet litt for lite om bil 

Anonymkode: 80160...d45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei ! 

Jeg kjøpte for en liten stund siden en gammel bil. Årsavgiften på denne bilen skulle vært betalt (ifølge annonse og avtale mellom kjøper og selger så var årsavgift inklusiv) , men har nå fått brev fra vegvesenet om at jeg må betale årsavgift. Trodde ikke man trengte å betale årsavgift når denne var betalt tidligere i år av tidligere eier? Eller tar jeg helt feil? 

Ta kontakt med den som solgte bilen og få svar om. Forrige eier har sikkert ikke betalt, og nå har du et problem.

Anonymkode: 83b82...bf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ba du om å få se kvitteringen på betalt årsavgift, eller stolte du bare på han?

Anonymkode: 0ffbf...9b8

Skrevet

Den skal ikke betales på nytt når bilen får ny eier. Han har nok lurt deg.

Du kan sjekke om årsavgiften er betalt på linken under. Du avtalte å kjøpe bilen etter å ha fått forklart at årsavgiften er betalt, så du burde kontakte den forrige eieren. Han kommer sikkert ikke til å gjøre det, men han kan ikke slippe unna sånn :O !

https://www.skatteetaten.no/no/Person/bil-og-andre-kjoretoy/arsavgift/sjekk-betalingsstatus/sjekk-betalt-arsavgift/

Skrevet

Du har dessverre blitt lurt. Du er nok ikke den første som har blitt det ved et bilsalg.

Du får bare bite i det sure eplet og betale årsavgiften selv. Tviler på at du kommer noen vei med å forsøke og hente pengene hos selger.

• Liker 2
Skrevet
På ‎14‎.‎07‎.‎2017 den 8.02, AnonymBruker skrev:

Hei ! 

Står det ingenting om det i kontrakten? Du kan gå inn og søke på registreringsnummer og finne ut om det er heftelser på bilen.

AnonymBruker
Skrevet

Er tidligere eier som får kravet, men du som blir avskiltet. 

Anonymkode: a259c...05e

Skrevet

Den som kjøper bilen er selv ansvarlig for å undersøke om det er gjeld o.l på bilen en kjøper.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjøpte bil hos forhandler, årsavgift stod dokumentert i kontrakt at den var inkludert i den totale sum. Det de glemte å si var at jeg som ny eier fikk årsavgift tilsendt i posten og måtte komme innom med den, slik at forhandler fikk betalt. Er det noe slik som kan ha hendt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...