Gjest Katrine-Therese Skrevet 14. juli 2017 #1 Skrevet 14. juli 2017 (endret) Er det bare meg som syns undertøy er mye mindre i forhold det størrelsen sier sammenliknet med den størrelsen man bruker?? Jeg er som regel en 36 i vanlige klær, noen ganger 38 fra livet og ned. Men når det kommer til truser... da holder det ikke med 36/38.. må jo opp i 40-42 eller L for at det skal passe og føles komfortabelt. Er ikke dette rart? Kanskje bare rumpa mi som er stor i forhold til resten.. Og hvor vanskelig må det ikke være for de som er litt større? Skjønner ikke logikken i det her.. Endret 14. juli 2017 av Katrine-Therese
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 Nei, jeg opplever ikke dette. Men det er jo klart. Det er ikke slik at alle kropper er utformet slik at man har lik størrelse på alle klesplagg. Dersom du må opp i L i truser når du vanligvis er en 36 kjøper du enten undertøy som er veldig små i størrelsen, du har generelt brede hofter og stor rumpe eller en kombinasjon av begge. Anonymkode: 3ab2c...492 2
Mr. Kilmister Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 12 minutter siden, Katrine-Therese skrev: Er det bare meg som syns undertøy er mye mindre i forhold det størrelsen sier sammenliknet med den størrelsen man bruker?? Jeg er som regel en 36 i vanlige klær, noen ganger 38 fra livet og ned. Men når det kommer til truser... da holder det ikke med 36/38.. må jo opp i 40-42 eller L for at det skal passe og føles komfortabelt. Er ikke dette rart? Kanskje bare rumpa mi som er stor i forhold til resten.. Og hvor vanskelig må det ikke være for de som er litt større? Skjønner ikke logikken i det her.. Der er typisk mote vettu. Jeg kjøper alltid romslige boksershortser, tror jeg, men ballene vil liksom aldri være der inne. Faen...
Miss.Wildfox Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 (endret) Denne samtalen hadde jeg med en venninnegjeng for litt siden, og konklusjonen var klar: undertøysstørrelsen har endret seg fra tidligere. De oppleves mindre, mulig snitt og fasong er av betydning. Vi har alle ulik kroppsfasong, ingen store rumper på noen av oss og flere har hatt tilsvarende lik kroppsfasong og vekt som skulle tilsvare at man kan opprettholde trusestørrelse over tid. Så helt enig med deg. Endret 14. juli 2017 av Miss.Whitefox
Gjest Katrine-Therese Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 Ah, takk for forståelsen. Et lite irritasjonsmoment i hverdagen. Og takk til Hemmingroad for verdifullt innspill
Solivagant Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 Merker truser er trangere enn andre klesplagg, men må ikke opp mer enn en størrelse.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #7 Skrevet 14. juli 2017 Opplever kun at bhene er så små, trusene passer fint i str 38 som jeg alltid bruker. Anonymkode: aa4c5...21d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #8 Skrevet 14. juli 2017 Det er vel ikke noe problem. Bruk den størrelsen som passer for deg, uansett om det er 36 eller 44 Anonymkode: 8d6cc...f7d
Perelandra Skrevet 14. juli 2017 #9 Skrevet 14. juli 2017 Min erfaring er motsatt. Truser er gjerne så elastiske i stoffet at jeg kan bruke mindre størrelse i trusene enn i klær ellers. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #10 Skrevet 14. juli 2017 Jeg synes det samme. Og det og finne truser som ikke kryper inn i rumpa, er jo bare umulig. Nå har jeg veldig stor rumpe, og mer slank midje, så her så blir trusene store i livet, skal de passe på rumpen. Og jeg bruker mye større størrelser i truser, enn i andre klær. Anonymkode: 680b4...b97
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #11 Skrevet 14. juli 2017 10 timer siden, Katrine-Therese skrev: Er det bare meg som syns undertøy er mye mindre i forhold det størrelsen sier sammenliknet med den størrelsen man bruker?? Jeg er som regel en 36 i vanlige klær, noen ganger 38 fra livet og ned. Men når det kommer til truser... da holder det ikke med 36/38.. må jo opp i 40-42 eller L for at det skal passe og føles komfortabelt. Er ikke dette rart? Kanskje bare rumpa mi som er stor i forhold til resten.. Og hvor vanskelig må det ikke være for de som er litt større? Skjønner ikke logikken i det her.. Dette er med undertøy som med annet tøy variabelt fra merke til merke. Kommer og an på om undertøyet hovedsaklig er beregnet på og produsert med tanke på Normenn, Amerikanere eller folk fra østen. Anonymkode: 219cd...06c
Gjest Solsmil Skrevet 19. juli 2017 #12 Skrevet 19. juli 2017 Ja, dette har jeg også merket! Kjøper jeg truser i den størrelsen jeg vanligvis bruker i bukser, så er de så trange at jeg ikke klarer å bruke dem. det verste som finnes er for trangt undertøy. Så jeg kjøper gjerne 2-3 størrelser større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå