Gjest Lexie Grey Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Hei. Jeg er ei jente på straks 20 år som har slitt med kviser og oljete hud i ansiktet hele livet. Har prøvd alskens produkter fra apotek og alt, uten noe særlig hell. Går nå på p-piller som skal gjøre dette litt bedre og det går sånn OK, men jeg kunne likevel vært mer fornøyd.. Tenker å bytte over til noen andre renseprodukter atter en gang, Tea-Tree serien fra The Body Shop, men velger å gi huden en liten pause før jeg vil begynne på nye produkter og renser nå kun med vann og evt. sminkeservietter etter bruk av foundation. Jeg skyller serviettene godt i vann før bruk for å få ut alle stoffer og slikt, fordi jeg vil ha det så "naturlig" og rent som mulig. Ei venninne av meg fikk ingen kviser når hun begynte å bare rense med vann, jeg så det jo selv. Så jeg er i tvil om jeg bare skal drite i alt av produkter eller hva jeg skal.. Noen der ute som har erfaring med å kutte ut renseprodukter til tross for uren hud, evt. noe som hjelper for denne hudtypen? Takker for alle svar
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #2 Skrevet 14. juli 2017 Høres i alle fall helt meningløst ut å skylle sminkeservietter i vann før du bruker dem - da kan du vel like gjerne bare spare pengene dine, og bruke en klut med vann? Anonymkode: 1d81f...f71 6
Gjest Lexie Grey Skrevet 14. juli 2017 #3 Skrevet 14. juli 2017 Jeg hadde noen billige liggende, så bedre å bruke de opp på den måten enn å hive dem..
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #4 Skrevet 14. juli 2017 Bare glem produkter fra apotek eller body shop. Disse funker bare på folk som ikke har problemer med huden. Jeg bruker exuviance rens, toner og krem, og dette har gjort mirakler med huden min. Kjøpes hos enkelte hudpleieklinikker. De er ikke spesielt dyre heller. Kan anbefales!! Anonymkode: 14f52...792
Gjest Lexie Grey Skrevet 14. juli 2017 #5 Skrevet 14. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare glem produkter fra apotek eller body shop. Disse funker bare på folk som ikke har problemer med huden. Jeg bruker exuviance rens, toner og krem, og dette har gjort mirakler med huden min. Kjøpes hos enkelte hudpleieklinikker. De er ikke spesielt dyre heller. Kan anbefales!! Anonymkode: 14f52...792 Høres merkelig ut men.. takk for tips vil helst ha så få/ billige produkter som mulig i og med at jeg ikke har inntekt for øyeblikket.
dillyduzit Skrevet 14. juli 2017 #6 Skrevet 14. juli 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare glem produkter fra apotek eller body shop. Disse funker bare på folk som ikke har problemer med huden. Jeg bruker exuviance rens, toner og krem, og dette har gjort mirakler med huden min. Kjøpes hos enkelte hudpleieklinikker. De er ikke spesielt dyre heller. Kan anbefales!! Anonymkode: 14f52...792 Feil. Jeg begynte på La roche posay produkter når det virkelig stod ille til med huden, det var rødt, sensitivt og et kviseutbrudd kun medsiner kunne ta knekken på. Huden din mangler fukt, og er dehydret - derav oljete hud. Effeclar H serien er meget fuktgivende, og har fett som ligner på hudens eget. Det produktet blir brukt av blant annet de som går på iso, tetra eller sliter med en svært dehydret hud.
Santflows Skrevet 15. juli 2017 #7 Skrevet 15. juli 2017 På 14.7.2017 den 0.22, 97'girl skrev: Hei. Jeg er ei jente på straks 20 år som har slitt med kviser og oljete hud i ansiktet hele livet. Har prøvd alskens produkter fra apotek og alt, uten noe særlig hell. Går nå på p-piller som skal gjøre dette litt bedre og det går sånn OK, men jeg kunne likevel vært mer fornøyd.. Tenker å bytte over til noen andre renseprodukter atter en gang, Tea-Tree serien fra The Body Shop, men velger å gi huden en liten pause før jeg vil begynne på nye produkter og renser nå kun med vann og evt. sminkeservietter etter bruk av foundation. Jeg skyller serviettene godt i vann før bruk for å få ut alle stoffer og slikt, fordi jeg vil ha det så "naturlig" og rent som mulig. Ei venninne av meg fikk ingen kviser når hun begynte å bare rense med vann, jeg så det jo selv. Så jeg er i tvil om jeg bare skal drite i alt av produkter eller hva jeg skal.. Noen der ute som har erfaring med å kutte ut renseprodukter til tross for uren hud, evt. noe som hjelper for denne hudtypen? Takker for alle svar Altså, rense burde du gjøre uansett da det samler seg fett, smuss og møkk i porene din igjennom dagen. Høres ut som tea- tree serien, da spesielt rensen og toneren kan være noe for deg. Tea tree er antibakterielt og rensende, og jeg vet mange som sliter med urenheter og kviser er fornøyd med denne serien. Ellers kan du prøve kokosolje - det er helt naturlig og funker bra som sminkefjerner. Noen kan få mer kviser av det, mens andre ingen, så det er individuelt. Fukt er også viktig å tilføre ansiktet, og oljer skal også være bra selvom man har oljete hud. Så rens og fukt er viktig viktig!!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #8 Skrevet 16. juli 2017 Oppsøk dyktig hudpleier og få råd der. Å rense bare med vann er absolutt ikke nok. Ellers anbefaler jeg skincity.no der du kan sende inn hudpleietest helt gratis og få anbefalinger basert på denne. De selger bl.a Excuviance som nevnes over. Viktig med nok fukt! Jeg liker godt produktene til Paula's Choice, de har en Clear-serie for fet hud/kviser, tror jeg hadde bedt om anbefalinger fra den. Rens, toner, eksfoliering med BHA, serum, dagkrem eller 24-timers krem. Evt spesialprodukt i tillegg. Produktene er ikke av de dyreste heller. Anonymkode: 35b5b...746
Gjest Lexie Grey Skrevet 16. juli 2017 #9 Skrevet 16. juli 2017 12 timer siden, Santflows skrev: Altså, rense burde du gjøre uansett da det samler seg fett, smuss og møkk i porene din igjennom dagen. Høres ut som tea- tree serien, da spesielt rensen og toneren kan være noe for deg. Tea tree er antibakterielt og rensende, og jeg vet mange som sliter med urenheter og kviser er fornøyd med denne serien. Ellers kan du prøve kokosolje - det er helt naturlig og funker bra som sminkefjerner. Noen kan få mer kviser av det, mens andre ingen, så det er individuelt. Fukt er også viktig å tilføre ansiktet, og oljer skal også være bra selvom man har oljete hud. Så rens og fukt er viktig viktig!! Tusen takk for utfyllende svar. Er bare så lei av å prøve "alt" uten at det virker, og så har jeg som sagt sett andre som har fått nydelig hud etter å ha kuttet ut alt av produkter og bare gått over til rensing med vann, selv om personen hadde kviser og uren hud før.. Men men, det er vel nødvendig med rens for min hudtype som du sier, så jeg skal straks begynne på Tea Tree serien og håper det virker.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #10 Skrevet 16. juli 2017 Mitt beste tips er å gå til en dyktig hudpleier. De kan skreddersy et program til deg og anbefale produkter som vil hjelpe deg. Apotek og Body Shop sine produkter er ikke aktive og vil ikke fikse problemene dine Anonymkode: fe2fa...326
Gjest Lexie Grey Skrevet 16. juli 2017 #11 Skrevet 16. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mitt beste tips er å gå til en dyktig hudpleier. De kan skreddersy et program til deg og anbefale produkter som vil hjelpe deg. Apotek og Body Shop sine produkter er ikke aktive og vil ikke fikse problemene dine Anonymkode: fe2fa...326 Om jeg bare hadde hatt råd til en fancy, god serie med ørten produkter å forholde seg til, så hadde jeg nok gjort det men.. akkurat nå prøver jeg det som er litt rimeligere men samtidig ser troverdig ut, så vi får se. Takk uansett
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #12 Skrevet 16. juli 2017 2 minutter siden, 97'girl skrev: Om jeg bare hadde hatt råd til en fancy, god serie med ørten produkter å forholde seg til, så hadde jeg nok gjort det men.. akkurat nå prøver jeg det som er litt rimeligere men samtidig ser troverdig ut, så vi får se. Takk uansett Litt av poenget med å gå til en flink hudpleier er å få hjelp til å finne ut av hva slags hudtype du egentlig har, så du kan velge produkter ut fra det. Da er det enklere å velge riktig også fra hudpleieserier som ikke koster skjorta. Jeg slet f. eks. veldig med kviser, og ingen av produktene mot uren hud hjalp i det hele tatt. Og jeg prøvde mange. Til slutt gikk jeg til hudpleier, og fant ut at problemet mitt egentlig ikke var uren hud i hele tatt, men fryktelig sensitiv hud. Når jeg begynte å bruke de mildeste produktene jeg fant i stedet for de som skulle ta knekken på kviser og hudormer ble jeg sakte men sikkert bedre, og nå har jeg kommet dit at jeg bare får en sjelden kvise i ny og ne. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er tilfelle for deg, bare prøver å understreke viktigheten av å kjenne hudtypen din så du ikke gjør vondt verre. Og det er egentlig det viktigste en hudpleier kan gjøre for deg, så kan du heller tilpasse produktvalget etter lommeboka. Anonymkode: 643ef...5aa 2
Gjest Lexie Grey Skrevet 16. juli 2017 #13 Skrevet 16. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt av poenget med å gå til en flink hudpleier er å få hjelp til å finne ut av hva slags hudtype du egentlig har, så du kan velge produkter ut fra det. Da er det enklere å velge riktig også fra hudpleieserier som ikke koster skjorta. Jeg slet f. eks. veldig med kviser, og ingen av produktene mot uren hud hjalp i det hele tatt. Og jeg prøvde mange. Til slutt gikk jeg til hudpleier, og fant ut at problemet mitt egentlig ikke var uren hud i hele tatt, men fryktelig sensitiv hud. Når jeg begynte å bruke de mildeste produktene jeg fant i stedet for de som skulle ta knekken på kviser og hudormer ble jeg sakte men sikkert bedre, og nå har jeg kommet dit at jeg bare får en sjelden kvise i ny og ne. Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er tilfelle for deg, bare prøver å understreke viktigheten av å kjenne hudtypen din så du ikke gjør vondt verre. Og det er egentlig det viktigste en hudpleier kan gjøre for deg, så kan du heller tilpasse produktvalget etter lommeboka. Anonymkode: 643ef...5aa Så bra du fant ut av det da ☺ du skal se jeg også har misforstått hudtypen min helt, tar det bare som en liten selvfølge at jeg har uren/ fet hud da jeg er relativt blank i t-sonen og får så og si regelmessig kviser.. Men takk for gode hint, det skal jeg ta med meg.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #14 Skrevet 16. juli 2017 1 minutt siden, 97'girl skrev: Så bra du fant ut av det da ☺ du skal se jeg også har misforstått hudtypen min helt, tar det bare som en liten selvfølge at jeg har uren/ fet hud da jeg er relativt blank i t-sonen og får så og si regelmessig kviser.. Men takk for gode hint, det skal jeg ta med meg. Du kan godt ha begge deler, det har jeg. Fet underhud, tørr overhud og sensitiv som fy. Jeg har måttet finne meg i å leve med at jeg blir blank i ansiktet utover dagen, men det er tross alt bedre enn å se ut som en kjøttkake slik jeg gjorde. Men underhuden har også blitt mye bedre med milde produkter, siden den ikke trenger jobbe så hardt med å erstatte alt jeg vasket, renset, tørket ut og skrubbet vekk med alt for sterke produkter. Så får jeg heller friske opp sminken litt i løpet av dagen. Og det virker som det bare er jeg som legger merke til hvor blank jeg er, andre ser bare rart på meg når jeg snakker om det. Anonymkode: 643ef...5aa
Gjest Lexie Grey Skrevet 16. juli 2017 #15 Skrevet 16. juli 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan godt ha begge deler, det har jeg. Fet underhud, tørr overhud og sensitiv som fy. Jeg har måttet finne meg i å leve med at jeg blir blank i ansiktet utover dagen, men det er tross alt bedre enn å se ut som en kjøttkake slik jeg gjorde. Men underhuden har også blitt mye bedre med milde produkter, siden den ikke trenger jobbe så hardt med å erstatte alt jeg vasket, renset, tørket ut og skrubbet vekk med alt for sterke produkter. Så får jeg heller friske opp sminken litt i løpet av dagen. Og det virker som det bare er jeg som legger merke til hvor blank jeg er, andre ser bare rart på meg når jeg snakker om det. Anonymkode: 643ef...5aa Det er jo en velkjent ting det ja, at man er den eneste som legger merke til det negative ved seg selv på grunn av egen usikkerhet.. men bra du har blitt fornøyd og funnet løsninga på problemet ☺ Jeg er skeptisk til å ha mange produkter å forholde meg til, nettopp fordi jeg ikke vil "slite ut" huden så den må jobbe så hardt og evt. bli enda verre fordi jeg ødelegger den normale produksjonen av olje og det. Hvor får du tak i produktene du bruker? Hudpleier, apotek eller?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #16 Skrevet 16. juli 2017 9 minutter siden, 97'girl skrev: Det er jo en velkjent ting det ja, at man er den eneste som legger merke til det negative ved seg selv på grunn av egen usikkerhet.. men bra du har blitt fornøyd og funnet løsninga på problemet ☺ Jeg er skeptisk til å ha mange produkter å forholde meg til, nettopp fordi jeg ikke vil "slite ut" huden så den må jobbe så hardt og evt. bli enda verre fordi jeg ødelegger den normale produksjonen av olje og det. Hvor får du tak i produktene du bruker? Hudpleier, apotek eller? Jeg handler fremdeles hos hudpleieren som hjalp meg å løse problemene, men kunne sikkert prøvd andre ting nå om jeg ville. Bruker bare rens, serum, øyekrem og dagkrem (Harmonie og Micellar oil fra Decleor passer huden min godt). Det er dyrt, men for meg er det verdt det og jeg har råd. Det høres ikke ut som du har like store problemer som jeg hadde, så du kan sikkert slippe billigere unna. Og så er det jo også en god sjanse for at du trenger noe helt annet enn meg. Anonymkode: 643ef...5aa
Gjest Lexie Grey Skrevet 16. juli 2017 #18 Skrevet 16. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg handler fremdeles hos hudpleieren som hjalp meg å løse problemene, men kunne sikkert prøvd andre ting nå om jeg ville. Bruker bare rens, serum, øyekrem og dagkrem (Harmonie og Micellar oil fra Decleor passer huden min godt). Det er dyrt, men for meg er det verdt det og jeg har råd. Det høres ikke ut som du har like store problemer som jeg hadde, så du kan sikkert slippe billigere unna. Og så er det jo også en god sjanse for at du trenger noe helt annet enn meg. Anonymkode: 643ef...5aa Godt du har funnet noe som passer for deg da ☺ Jeg vil ikke si jeg har ekstreme hudproblemer akkurat, men de periodene jeg får en del kviser på en gang, som er ganske store og vonde, så er det ganske slitsomt. Har også en del arr igjen i ansiktet som jeg skjemmes ganske over. Håper de også forsvinner med tiden.. Hvis jeg renser og smører ansiktet på morgenen og skal sminke meg på ettermiddagen, ser det ut som jeg har smurt inn t-sonen min med olje så jeg må rense på nytt før jeg legger sminken. Men nå prøver jeg først Tea Tree serien, så får jeg ta med meg tipsene videre som jeg har fått av deg ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå