AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Når mener dere det er innafor å la barn få TV på rommet. Våre barn kommer ikke til å få på noen år, de er 6 og 8. Men har nylig kjøpt hus, og barna så jo at se barna som bodde her før hadde, og de var begge yngre enn mine. Dette gjør at særlig 8åringen maser fælt nå. Har ikke tenkt å gi etter for mas, men lurer på hva andre mener om saken? Anonymkode: a53a2...4ec
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Forhåpentligvis aldri. Vi har en loftsstue, og de får vel sett det de vil se på PC, iPad, telefon osv uansett på rommene sine. Når det gjelder TV maser de på at vi skal se sammen med dem (samme alder som dine). Anonymkode: 57416...f3c 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 Om man fremdels bor hjemme når man er 18 så kan man få tv på rommet. Anonymkode: f567e...f50 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 Når de er 18 og kan bestemme selv, da er det greit med tv på soverommet.
Supernova17 Skrevet 13. juli 2017 #5 Skrevet 13. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forhåpentligvis aldri. Vi har en loftsstue, og de får vel sett det de vil se på PC, iPad, telefon osv uansett på rommene sine. Når det gjelder TV maser de på at vi skal se sammen med dem (samme alder som dine). Anonymkode: 57416...f3c Enig i denne. Men hvis dere ikke har loftstue eller lignende bør TV på rommet gå an. Det kommer an på om dere vil la de se på TV i stua heller, så får ikke foreldrene se i det hele tatt...
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #6 Skrevet 13. juli 2017 Vi har kjellerstue med TV, så det er ikke noe behov i det hele tatt, godt å se at ikke alle gir barna TV på rommet. Tror egentlig de som bodde her før var over gjennomsnittet glad i TV. Det var TV på alle rom utenom bad og vaskerom. TS Anonymkode: a53a2...4ec 1
QQbaby Skrevet 13. juli 2017 #7 Skrevet 13. juli 2017 Folk i tråden her er syke om de mener at barna må bli 18 år for å få egen TV. Stakkars barn, vi lever i 2017 og ikke i middelalderen. Dere som mener barna må være 18, mener dere at det kanskje er bedre at barna erobrer familie/felles TVen for å spille TV spill. Mener dere det er bedre at alle i huset skal krangle om hvem som skal få bruke TVen. Ærlig talt, vi lever i en moderne verden omgitt av nymotens teknologi, og da blir det helt amish tilstander å nekte barna TV fordi de ikke er myndige. 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #8 Skrevet 13. juli 2017 Min sønn er 6 og kommer nok til å få det snart. Vi har ikke loftstue, kjellerstue eller noe sånt da. Men å ha tv på rommet betyr jo ikke at han skal få se så mye han vil. Bare at noe av den tiden han ser på tv så gjør han det på rommet i stedet for i stua. Anonymkode: bb643...11a 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #9 Skrevet 14. juli 2017 Ikke hos oss. Da er det greit med et tvrom/stue. Med tv på rom blir det sene kvelder. De vil uansett slå på Anonymkode: 4e4f8...293
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #10 Skrevet 14. juli 2017 Datteren min fikk det da hun var 12 år, hun hadde mast om det før da. Lillebroren fikk det da han var 9 år, men det var fordi han spiller en del tv spill, og har venner på besøk nesten daglig. Og da måtte de sitte på stua med meg, og spille. Og det var litt slitsomt når jeg kom hjem fra jobb, også satt det flere bråkete gutter i sofaen, og spilte tv spill. Anonymkode: 2cae4...3a5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #11 Skrevet 14. juli 2017 11 timer siden, QQbaby skrev: Folk i tråden her er syke om de mener at barna må bli 18 år for å få egen TV. Stakkars barn, vi lever i 2017 og ikke i middelalderen. Dere som mener barna må være 18, mener dere at det kanskje er bedre at barna erobrer familie/felles TVen for å spille TV spill. Mener dere det er bedre at alle i huset skal krangle om hvem som skal få bruke TVen. Ærlig talt, vi lever i en moderne verden omgitt av nymotens teknologi, og da blir det helt amish tilstander å nekte barna TV fordi de ikke er myndige. Må du trolle i alle tråder på kg? Anonymkode: 0b789...b09 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #12 Skrevet 14. juli 2017 11 timer siden, QQbaby skrev: Folk i tråden her er syke om de mener at barna må bli 18 år for å få egen TV. Stakkars barn, vi lever i 2017 og ikke i middelalderen. Dere som mener barna må være 18, mener dere at det kanskje er bedre at barna erobrer familie/felles TVen for å spille TV spill. Mener dere det er bedre at alle i huset skal krangle om hvem som skal få bruke TVen. Ærlig talt, vi lever i en moderne verden omgitt av nymotens teknologi, og da blir det helt amish tilstander å nekte barna TV fordi de ikke er myndige. Det er ingen menneskerett å ha TV på rommet. Det er faktisk ingen menneskerett å ha TV i det helle tatt. Anonymkode: f567e...f50 6
Wit Skrevet 14. juli 2017 #13 Skrevet 14. juli 2017 Datteren min fikk TV på rommet når hun var 6 år. MEN, det var for å se på DVD sammen med venner. Da hadde vi kun TV i stua.Vi styrte over TVen og det var egentlig aldri noe problem. Nå har hun ikke TV på rommet lenger fordi hun har TV på loftsstua som er "hennes". Jeg tenker at det ikke er noe rett eller galt her. Hver enkelt bør vurdere ut fra egne behov. Men, det kan være greit å ha mulighet til å styre TVen litt sånn at ikke ungene blir sittende hele dagen og kvelden på rommet foran TVen. 3
QQbaby Skrevet 14. juli 2017 #14 Skrevet 14. juli 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må du trolle i alle tråder på kg? Anonymkode: 0b789...b09 Jeg mener alvor. Er det så vanskelig for deg å begripe at ikke alle MÅ være enige med deg? 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen menneskerett å ha TV på rommet. Det er faktisk ingen menneskerett å ha TV i det helle tatt. Anonymkode: f567e...f50 Nei, men å si at man må være myndig for å ha TV blir for dumt. Skulle trodd folk her diskuterte røyk. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #15 Skrevet 14. juli 2017 Tv på rommet bør da ikke være noe problem, så lenge man begrenser bruken litt? Muligheten for å ha venner med og se film/spille tv spill på rommet er mye bedre enn å okkupere stua der hele familien er. Anonymkode: 418b9...909 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #16 Skrevet 14. juli 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Når mener dere det er innafor å la barn få TV på rommet. Våre barn kommer ikke til å få på noen år, de er 6 og 8. Men har nylig kjøpt hus, og barna så jo at se barna som bodde her før hadde, og de var begge yngre enn mine. Dette gjør at særlig 8åringen maser fælt nå. Har ikke tenkt å gi etter for mas, men lurer på hva andre mener om saken? Anonymkode: a53a2...4ec Det er aldri innafor å gi barn tv på rommene deres. I dag inneholder "tv" så mye uegnet for barn at det hører ikke hjemme på,et barnerom. Barna kan ha sin egen tv stue med tv, der foreldrene kan ha en viss kontroll på hva de ser på. Anonymkode: 67afb...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #17 Skrevet 14. juli 2017 Eldste fikk da hun var 7, yngste fikk nå når hun er 5. De ser lite på tv, de er i bruk maks et par ganger i uka, men det er fint å ha når de først vil se på noe. Må legge til at vi aldri har måttet begrense skjermbruk for våre barn da, de er for det meste ute og leker med venner, så litt TV en gang i blant tenker jeg er HELT ufarlig. Anonymkode: b5b8b...c41
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #18 Skrevet 14. juli 2017 Må også legge til at vi ikke har kabel-tv eller noe hjemme. Alle tv'ene er enten Smart-tv eller kobles med Chrome-cast. Minste har kun NRK-Super lastet ned, så det er kun derfra det spilles. Anonymkode: b5b8b...c41
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #19 Skrevet 14. juli 2017 Ingen har behov for TV på rommet. Bruk soverom til søvn og lek. Jeg hadde aldri TV på rommet da jeg var mindre. Har aldri vært noe savn heller fordi vi hadde tv-stue. Vil presisere at jeg ikke er en gammel kjerring på 50 år som lever i gamle dager, men en kvinne i tidlig 20-årsalderen så jeg lever litt i den moderne verdenen. Anonymkode: a6c7a...927 1
Trolltunge Skrevet 14. juli 2017 #20 Skrevet 14. juli 2017 Mine har hatt tv på rommet siden de var rundt 8 år. Ekstremt lite brukte tv'er! Var stas å få, men de vil sitte i stua med meg. Selv nå når de er tenåringer. Bare av og til har de sett en film på rommet, med venner. Gutten bruker imidlertid sitt til spill ca en time dagen. Men kun de siste to årene. Før det var også slikt noe som okuperte tv i stuen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå