Gå til innhold

Føler at jeg ikke passer inn noe sted. Flere der ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så nede. Jeg ser rundt meg, på jobb, i samfunnet at så mange trener som om de skulle fått lønn for det. Det er fokus på kosthold hele tiden, og på sjekkeapper og på jobbintervjuer etterspørres det at man trener. Så lenge jeg sier" jada", så er det aksept. Mer trenger jeg ikke å utdype, for så lenge jeg bekrefter, er det greit. 

Alle drar til samme feriesteder og poster bilder av venninnegjengen i pastellfarger og lager et sånt " peace" - tegn med fingrene og lager trutmunn. De er brune og har bleket håret, bleket tenner og alle ser så happy ut med hver sin stråhatt( livredde for å bli avbildet med capsen som gikk av moten for 2 år siden.)

Jeg ser innom instagram, og ser der hva andre liker. Igjen er det de samme type bildene av det " perfekte anno 2017" som vises og likes i fleng. Og nå er det snart Festivaltid...

Ligger her og skal prøve å trene og spør meg selv om jeg trener for mitt eget vel og ve. Dårlig samvittighet er grunnen til at jeg kommer meg ut. Vil bare pakke å reise, men ikke dit hvor alle disse brune nordmennene befinner seg om dagen, men langt bort til et sted hvor jeg ikke føler meg som en komplett outsider. Et sted med litt større variasjon og lavere skuldre. Et sted hvor livsnyting i større grad er akseptert og hvor trening er noe man gjør for sitt eget vel og ve, ikke for å søke aksept hos andre. som feks.. tindermatchen eller ny sjef. Klarte i flere år å være del av en slik gjeng, men jeg orker det ikke mer.  Det kjipe er kanskje det å føle seg avvist av menn mer enn før,  fordi jeg er så " unormal". Jeg sluttet å stripe håret. Jeg bruker fortsatt sminke. Jeg trener moderat.

Jeg savner kysten. Jeg vokste opp med helt andre verdier og blir bare helt motløs av å aldri være bra nok og det å se de jeg vokste opp med strebe etter en livstil som er så fjern fra den de egentlig kommer fra. Savner fokus på mennesket, på familien og latter.

Men, det er jo ikke de rundt meg som er problemet, det er meg. Så de gjør nok rett i å følge strømmen. Det er kanskje lettest.

Jeg var rene tomboyen. Jeg var med faren min ut i båt og hadde alltid møkk under neglene. Jeg var barn, uformet og komplett uviten om kjønnsroller osv.. Jeg klarer også å fake, men blir trist og tom. Jeg har ikke noe ønske om å være noe guttejente, men skulle så ønske at det var mulig å være seg selv og at flere kunne gi litt mer f...Utrolig rart at absolutt alle synes at de samme aktivitetene plutselig er morsomme og at den samme maten smaker godt og at alle stuene ser helt like ut. Alt er så likt og er man ikke der, så er man en hipster eller freak, eller kjip...

Også har vi menn. De trener også. Må da være mer givende for en mann å bygge sitt eget hus, jobbe ekstra og tjene litt mer, skravle med kompiser over noen saftige burgere.. leve litt mer, dyrke sine interesser, skape noe,  istedenfor å bruke 360 timer av året på et treningssenter..og 3600kr på proteinpulver.Alt er så forvridd, eller kanskje er det bare jeg som er helt forvridd. 

Anonymkode: 54e58...2e8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bør søke andre miljøer, kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din.

Anonymkode: b4c10...e65

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme problem her. Bor i et rikt, materialistisk område, og det er ikke noe hjelp å bytte miljø for alle de forskjellige miljøene her er slik i varierende grad. Har bodd andre steder, så merker stor forskjell. 

Anonymkode: a2975...024

AnonymBruker
Skrevet

Flytt på deg, reis bort! Jeg følte meg som deg og samlet mot til meg og flyttet alene uten noen plan bortsett fra en enveisbillett og det er det beste jeg noensinne har gjort. Enten du blir i utlandet eller ikke, så er det så viktigt å oppleve andre kulturer og kanskje finner du et sted hvor alle puslebitene bare faller på plass, slik jeg til slutt har gjort :) 

Anonymkode: f717e...d2e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt på deg, reis bort! Jeg følte meg som deg og samlet mot til meg og flyttet alene uten noen plan bortsett fra en enveisbillett og det er det beste jeg noensinne har gjort. Enten du blir i utlandet eller ikke, så er det så viktigt å oppleve andre kulturer og kanskje finner du et sted hvor alle puslebitene bare faller på plass, slik jeg til slutt har gjort :) 

Hva med jobb og penger? Er ikke TS, men kunne like gjerne vært det. Kjenner meg heeelt igjen! I feel you, TS. Føler meg som  en slags semi-hippie om jeg skal sette en merkelapp. 

Anonymkode: 58d9d...64d

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva med leilighet? Eide du her osv? Mye praktisk å tenke på før man gjør noe sånt.

Anonymkode: 58d9d...64d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg passer heller ikke inn i det du skisserer her, men dette er jeg faktisk helt uvitende til da jeg ikke oppsøker de samme arenaene som deg. Jeg er ikke på instagram, søker ikke etter menn som er opptatt av trening og kosthold (det at de i det hele tatt spør meg om det er et hint i seg selv) og har aldri vært på et eneste jobbintervju der trening har dukket opp. Ingen av vennene mine er opptatt av sosiale medier, følge trender eller annet du nevner. 

Så, jeg skjønner godt at du føler det du gjør når du befinner deg på disse arenaene. Du bør heller bryte ut av dette og finne likesinnede, for de er det mange av, men ikke like godt synlige. 

Anonymkode: 5d14e...8a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri brydd meg om hva som er på moten eller "in". Det gir jeg rett og slett litt faen i😂  jeg kjører min egen skute, har aldri vært helt a4. Ja, jeg liker å trene, men jeg gjør det for min egen del, ikke for andre sin del 😊 du bør kanskje slutte å fokusere på hva alle andre gjør og tenker, gjør heller din greie 👌 du kommer langt med det! 

Anonymkode: 561fd...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Vi burde opprette vår egen organisasjon! 

Organisasjonen for de "Upassende" eller noe sånn...    

:nordvesta:

Anonymkode: a2ea3...b14

• Liker 1
Gjest Khloe
Skrevet

Sånn som jeg leser det virker det som at du er litt opphengt i hva som fremstilles på sosiale medier. Men tenk på at det bare er de 2-3 mest positive prosentene av disse menneskene sin hverdag. Ingen trener dagen lang eller er perfekte, men i dagens samfunn er folk flinke til å fremstille seg selv som perfekte bilder av seg selv. Men det vi ikke får se, er hva som skjer bak kameraet resten av dagen.

Det at folk tilsynelatende liker det samme har vel noe med at vi er vanedyr, og liker det som er kjent og kjært blant alle. Det er også trygt. Likevel, selv om samfunnet har en viss ''normal standard'' er det ingen som sier at du trenger å følge denne. Det er opp til deg å bygge deg opp styrken til å være deg og leve ut deg selv. Du kommer ingen vei hvis du da skal drive å se etter hvor annerledes du er ''alle andre''. Og har du lyst til å reise vekk? Gjør det da! Det er bare det selv som stopper deg fra å gjøre det.

Vær deg, og begynn å gi litt faen i alle andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...