AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Del Skrevet 13. juli 2017 Jeg hadde nylig en samtale med saksbehandleren min i NAV og han sa at etter nye regler kunne man ikke få AAP lenger enn 3 år, stemmer dette? Anonymkode: 2c464...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Del Skrevet 13. juli 2017 Det kan utvides, men grunnregelen er at man ikke får det i mer enn 3 år ja. Ei venninne er på aap for 5. Året nå så Anonymkode: 9d4fe...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Del Skrevet 13. juli 2017 Bare å lese på tråder på KG og Hønehjørnet, så ser du at folk går på AAP/dagpenger/trygd (You name it) i generasjoner. Anonymkode: 87145...ec9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #4 Del Skrevet 13. juli 2017 Man kan få det forlenget. skjønner ikke hvorfor de kutter ned på det. Jeg ble syk for 2 år siden, først sykemeldt 1 år, så har jeg hatt AAP i 1 år nå. Og jeg har akkurat startet utredning, på noen av sykdommene. Og akkurat behandling, på andre av sykdommene. Og ting tar lang tid i helse Norge. Og det tar jo alt for lang tid mellom hver time og, kan ta opp til 6 mnd, mellom hver time. Så ser jo ikke for meg, at jeg er ferdig behandlet om 2 år. Anonymkode: 90d23...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #5 Del Skrevet 13. juli 2017 Jeg har hatt AAP siden det ble innført våren 2010. Har akkurat fått innvilget enda et ekstra år frem til neste sommer. Venter på behandling. Anonymkode: cde38...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #6 Del Skrevet 13. juli 2017 Ja, lovendring fra 2018. Og det blir stadig skjerpede krav for å få AAP ut over maksperiode. Hilsen Nav- ansatt. Anonymkode: 5c5eb...996 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #7 Del Skrevet 13. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, lovendring fra 2018. Og det blir stadig skjerpede krav for å få AAP ut over maksperiode. Hilsen Nav- ansatt. Anonymkode: 5c5eb...996 Skal de fjerne muligheten for å søke om forlengelse? Det tviler jeg på Men selv om de gjorde det, så øker det bare andelen som blir for tidlig satt på trygd fordi man slipper ut av tid og NAVansatte, leger og psykologer har ikke lyst å sette syke folk på gata. Eventuelt vil andelen på sosialstøtte øke drastisk da det er der alle de syke og uavklarte vil havne. Anonymkode: a2529...d30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #8 Del Skrevet 13. juli 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, lovendring fra 2018. Og det blir stadig skjerpede krav for å få AAP ut over maksperiode. Hilsen Nav- ansatt. Anonymkode: 5c5eb...996 Hva skal folk gjøre da når det tar årevis å få utredning og behandling? Anonymkode: bca1a...781 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #9 Del Skrevet 14. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan få det forlenget. skjønner ikke hvorfor de kutter ned på det. Jeg ble syk for 2 år siden, først sykemeldt 1 år, så har jeg hatt AAP i 1 år nå. Og jeg har akkurat startet utredning, på noen av sykdommene. Og akkurat behandling, på andre av sykdommene. Og ting tar lang tid i helse Norge. Og det tar jo alt for lang tid mellom hver time og, kan ta opp til 6 mnd, mellom hver time. Så ser jo ikke for meg, at jeg er ferdig behandlet om 2 år. Anonymkode: 90d23...d9c Da pusher du sannelig ikke mye på selv når det kommer til behandling hvis du kun er på det en gang hver 6mnd og ikke begynt utredning før etter to år..Utredning skulle selvsagt startet for lenge siden, og det var opp til deg og legen din. NAV følger ikke folk til legen. Anonymkode: 36e8e...5b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #10 Del Skrevet 14. juli 2017 Hvis man virkelig er syk trenger man ikke å vente i 1-2 år på utredning og behandling, da er det frister å forholde seg til, og man kommer til kjapt. Har selv blitt henvist flere ganger og aldri ventet i mange måneder, men da har det selvsagt vært reell sykdom og ikke bare "orker ikke", "litt vondt her og der" o.l. Når du kan leve greit i to år uten behandling så kan du jammen meg jobbe i de årene også. Folk flest jobber faktisk selv om de er syke/under utredning, når det ikke er alvorlig nok til prioritert rett til helsehjelp, så burde det ikke gi en krone i aap heller. Folk må finne viljestyrken og presse seg litt mer, fremfor å syns synd på seg selv og strande på sofaen i selvmedlidenhet. Anonymkode: 9894d...b3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #11 Del Skrevet 14. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man virkelig er syk trenger man ikke å vente i 1-2 år på utredning og behandling, da er det frister å forholde seg til, og man kommer til kjapt. Har selv blitt henvist flere ganger og aldri ventet i mange måneder, men da har det selvsagt vært reell sykdom og ikke bare "orker ikke", "litt vondt her og der" o.l. Når du kan leve greit i to år uten behandling så kan du jammen meg jobbe i de årene også. Folk flest jobber faktisk selv om de er syke/under utredning, når det ikke er alvorlig nok til prioritert rett til helsehjelp, så burde det ikke gi en krone i aap heller. Folk må finne viljestyrken og presse seg litt mer, fremfor å syns synd på seg selv og strande på sofaen i selvmedlidenhet. Anonymkode: 9894d...b3d Følte du deg bedre nå? Anonymkode: 46891...c69 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 14. juli 2017 #12 Del Skrevet 14. juli 2017 Det blir kun mulig og utvide AAP med 2 år, så maks tid fra neste år blir 5 år til sammen. Det kan se ut som at mange syke havner på sosialstødnad... Det er vanskelig å få ufør også så undres over hvordan dette blir. Helsevesenet er jo for mange tregt så det må gjøres noe med behandlingskøer skal folk rekke å bli avklart med de nye reglene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #13 Del Skrevet 14. juli 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Følte du deg bedre nå? Anonymkode: 46891...c69 Syns du det er kjipt at noen forteller sannheten? Ikke så gøy å føle seg truffet? Er du reelt syk får du frist for påbegynt helsehjelp, er du det ikke venter du i to år og sutrer i mellomtiden. Anonymkode: 9894d...b3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #14 Del Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns du det er kjipt at noen forteller sannheten? Ikke så gøy å føle seg truffet? Er du reelt syk får du frist for påbegynt helsehjelp, er du det ikke venter du i to år og sutrer i mellomtiden. Anonymkode: 9894d...b3d Men nå er det sånn at ikke alle vet hva de lider av når de henvises til utredning. Anonymkode: e683e...f26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #15 Del Skrevet 14. juli 2017 Fra januar 18 er det maks 3 år. Og maks 2 års utvidelse/utsettelse. Anonymkode: 9e73d...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #16 Del Skrevet 14. juli 2017 3 timer siden, Raggy skrev: Det blir kun mulig og utvide AAP med 2 år, så maks tid fra neste år blir 5 år til sammen. Det kan se ut som at mange syke havner på sosialstødnad... Det er vanskelig å få ufør også så undres over hvordan dette blir. Helsevesenet er jo for mange tregt så det må gjøres noe med behandlingskøer skal folk rekke å bli avklart med de nye reglene. Absolutt. Det kommer ikke til å bli bra dette her Anonymkode: 9e73d...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #17 Del Skrevet 14. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man virkelig er syk trenger man ikke å vente i 1-2 år på utredning og behandling, da er det frister å forholde seg til, og man kommer til kjapt. Har selv blitt henvist flere ganger og aldri ventet i mange måneder, men da har det selvsagt vært reell sykdom og ikke bare "orker ikke", "litt vondt her og der" o.l. Når du kan leve greit i to år uten behandling så kan du jammen meg jobbe i de årene også. Folk flest jobber faktisk selv om de er syke/under utredning, når det ikke er alvorlig nok til prioritert rett til helsehjelp, så burde det ikke gi en krone i aap heller. Folk må finne viljestyrken og presse seg litt mer, fremfor å syns synd på seg selv og strande på sofaen i selvmedlidenhet. Anonymkode: 9894d...b3d Vet ikke hva som er verst av uvitenhet eller det å være totalt blottet for empati Anonymkode: 9e73d...be9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #18 Del Skrevet 14. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Da pusher du sannelig ikke mye på selv når det kommer til behandling hvis du kun er på det en gang hver 6mnd og ikke begynt utredning før etter to år..Utredning skulle selvsagt startet for lenge siden, og det var opp til deg og legen din. NAV følger ikke folk til legen. Anonymkode: 36e8e...5b9 Det er da virkelig ikke min feil, at det er lang ventetid på sykehuset. Henvisninger ble sendt ut, fra jeg ble syk for 2 år siden. Så har jeg måtte vente i flere måneder på time, og bare blitt sendt rundt som en kasteball i systemet. For ingen vil ha ansvaret for meg. Er først for ca 4 mnd siden, jeg kom til rett sted, og jeg fikk 2 timer raskt, for utredning. Men nå grunnet ferie, så tar det lang tid før neste time. Nå er og sykdommen, en sykdom jeg ikke kan bli frisk av. Jeg må bare teste ut medisiner, for å se hva som gjør at jeg kan leve best med denne sykdommen. Jeg er og hardt rammet, og de vet nok ikke helt hva de skal gjøre med meg. Jeg har gått privat og, fordi det i det offentlige tar så lang tid. Men det private er alt for dyrt, til at jeg kan ta alt av utredning, og behandling der. Den andre behandlingen går jeg til hver uke. Anonymkode: 90d23...d9c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #19 Del Skrevet 14. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da virkelig ikke min feil, at det er lang ventetid på sykehuset. Henvisninger ble sendt ut, fra jeg ble syk for 2 år siden. Så har jeg måtte vente i flere måneder på time, og bare blitt sendt rundt som en kasteball i systemet. For ingen vil ha ansvaret for meg. Er først for ca 4 mnd siden, jeg kom til rett sted, og jeg fikk 2 timer raskt, for utredning. Men nå grunnet ferie, så tar det lang tid før neste time. Nå er og sykdommen, en sykdom jeg ikke kan bli frisk av. Jeg må bare teste ut medisiner, for å se hva som gjør at jeg kan leve best med denne sykdommen. Jeg er og hardt rammet, og de vet nok ikke helt hva de skal gjøre med meg. Jeg har gått privat og, fordi det i det offentlige tar så lang tid. Men det private er alt for dyrt, til at jeg kan ta alt av utredning, og behandling der. Den andre behandlingen går jeg til hver uke. Anonymkode: 90d23...d9c Ikke gidd å forsvare deg mot sånne folk. Anonymkode: 9e73d...be9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #20 Del Skrevet 14. juli 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal de fjerne muligheten for å søke om forlengelse? Det tviler jeg på Men selv om de gjorde det, så øker det bare andelen som blir for tidlig satt på trygd fordi man slipper ut av tid og NAVansatte, leger og psykologer har ikke lyst å sette syke folk på gata. Eventuelt vil andelen på sosialstøtte øke drastisk da det er der alle de syke og uavklarte vil havne. Anonymkode: a2529...d30 Fra "skjerpede krav" til "fjerne muligheten" var vel litt drøyt, var det ikke? Vil for øvrig bare nevne at selv om mange får forlenging utover fire år, betyr ikke det at det er noen automatikk i det. Saksbehandler må oppdatere planer, arbeidsevnevurdering, innhente nye legeopplysninger, innarbeide eventuelle rapporter som har kommet og nærmest argumentere for sin sak. Dette merker ikke nødvendigvis den som har AAP noe til. Kanskje det er grunnen til at mange tror vi ikke gjør noe som helst på kontorene? Hilsen en annen NAV-ansatt - i to ukers ferie. Anonymkode: 61a01...d47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå