Gå til innhold

Klort av katt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble klort av en katt over magen, ble litt dypt noen steder, blir det arr av dette? :(

Anonymkode: f9014...ba6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan bli. Men altså hvem bryr seg? Hva er det som er så farlig med noen arr? Hysteri 

Anonymkode: 23a00...b25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det noe å si om det blir arr? 

For øvrig er det umulig å si om det blir arr eller ikke. Jeg har katter og har blitt klort flere ganger, den ene gangen fikk jeg et skikkelig dypt kutt på fingeren etter at den ene klorte meg, og det er ikke noe arr der. Har ingen arr etter alle andre gangene heller. 

Anonymkode: f646a...bd4

AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kan jo være. De gangene jeg har blitt klort av katt så har det vært arr i noen mnd også gått sakte bort. Hvis det blir et arr så har du et minne fra katten. 

Anonymkode: eaba7...367

AnonymBruker
Skrevet

grunnen til at jeg bryr meg er fordi det er midt på magen, hadde jeg fått det på låret, eller armen f.eks så hadde jeg ikke brydd meg. de er sånn halvveis dype og lange og 3 stk ganske spredt. Har kjøpt arr plaster mepiform, håper det hjelper på, noen som har erfaring med det ? 

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt klort under lek mange ganger, og aldri fått arr etter katt. Etter hund har jeg fått arr en gang, men da lot jeg ikke såret være i fred og pilla masse på det.

Anonymkode: b8a17...421

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har blitt klort under lek mange ganger, og aldri fått arr etter katt. Etter hund har jeg fått arr en gang, men da lot jeg ikke såret være i fred og pilla masse på det.

Anonymkode: b8a17...421

okei, har du blitt klort dypt av kattene? Jeg skal ihvertfall la vær å pelle på det! skal ha det dekket til så jeg ikke klorer borti om natta når det klør:P

Skrevet

Jeg fikk et par skikkelige dype klor av yngstepus i fjor (ikke med vilje, det var i forbindelse med at han ble vettaskremt av noe) og det ene var rett under tommelen på oversiden av håndleddet. Blødde som en gris og greier, så helt sykt ut.
Jeg kan ikke se at det har vært noe der i det hele tatt nå.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Minya skrev:

Jeg fikk et par skikkelige dype klor av yngstepus i fjor (ikke med vilje, det var i forbindelse med at han ble vettaskremt av noe) og det ene var rett under tommelen på oversiden av håndleddet. Blødde som en gris og greier, så helt sykt ut.
Jeg kan ikke se at det har vært noe der i det hele tatt nå.

okei, så bra, men hvis det på håndflaten under tommelen så tror jeg håndflaten ikke får så fort arr kanskje ? Min pus har aldri klort før han heller, han ble skremt av en hund som kom brått på når jeg holdt han i armene :( så fått et enda dypere kutt på under armen også, men det er ikke så farlig om jeg får arr der syntes jeg

Skrevet

Vask med pyrisept og/eller klorhexidin. Du kommer sikkert til å ha noen merker en stund, men de vil forsvinne med tiden.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Perle skrev:

Vask med pyrisept og/eller klorhexidin. Du kommer sikkert til å ha noen merker en stund, men de vil forsvinne med tiden.

Det vil ikke bli sånn at det blir hvite streker deg når jeg blir brun tror du ? :P 

Skrevet

Jo kansje i ett par år. Har hatt kjempemange kloremerker jeg har trodd ALDRI ville forsvinne, som med tiden har blitt helt borte, men det tok som sagt lang tid.

Skrevet

Du får smøre ekstra godt med solfaktor på omerådet. 

Skrevet
På 13.7.2017 den 22.03, AnonymBruker skrev:

okei, så bra, men hvis det på håndflaten under tommelen så tror jeg håndflaten ikke får så fort arr kanskje ? Min pus har aldri klort før han heller, han ble skremt av en hund som kom brått på når jeg holdt han i armene :( så fått et enda dypere kutt på under armen også, men det er ikke så farlig om jeg får arr der syntes jeg

Ikke på håndflaten, på *oversiden* av håndleddet, med andre ord mellom der klokkeskiva på armbåndsuret ditt er og det nederste tommel-leddet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...