Gå til innhold

Veitvet! Hjelp noen Som vet hvordan det er der?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med forferdelig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er visst ikke så godt egnet for barn i følge en venn 

Anonymkode: 29914...d74

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd rett  ved adressen i artikkelen i et år. Har trives godt, men har ikke hatt barn. Ser det alltid er mye barn som leker der. Jeg flytter nå for å få kortere vei til sentrum

Anonymkode: c3b0d...6ab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Veitvet, og jeg flyttet hit fordi faren min bor her, og han har bodd her i 30 år. Er selv oppvokst et annet sted i Groruddalen, men bodd utenfor Oslo i ca 20 år, og så flyttet tilbake igjen til Oslo i fjor og valgte da Veitvet. Boligprisene er overkommelige her.

Jeg trives i grunnen veldig godt her. Det er selvsagt typisk Groruddalen, som medfører en høy andel innvandrere i befolkningen. Polakker, indere, pakistanere. Tåler du det, vil du sikkert trives greit her.

Det tar 14 minutter med t-banen til Jernbanetorget (sentrum). T-banene går hvert 7. minutt, hele tiden. Busser går fra Trondheimsvegen, 31-bussen går hele døgnet.

Veitvet ligger også nær marka, det er bare noen minutter å gå opp til skogkante. Lett å ta seg en skogstur når du vil det. Masse gangveier og stier innover i marka.

Butikker; Rema og Kiwi på Veitvet. Apotek. Legekontor.

Post-utlevering på Rema, eller på Coop matbutikken på Linderud senter. Tar noen få minutter å gå til Linderudsenter fra Veitvet. Legekontor der også, samt en hel del butikker, fra Eurosko til H&M og Jernia, pluss diverse som Princess og de vanlige. Som nevnt også Coop matbutikk, stort supermarked.

Anonymkode: 6a37d...3d6

• Liker 6
Gjest Råkkenråll
Skrevet

Jeg kjenner flere som bor i den retningen, og de har ikke sagt annet enn at de trives. 

Men den boligen ligger såpass nært motorvei at jeg ikke hadde gått for den selv, det er både mye støy og forurensing. Om du ikke har kjøpt enda hadde jeg heller tatt en av de som ligger mer skjermet i samme område.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på Veitvet.

Jeg er storfornøyd med å bo der. Da jeg var gravid og permisjon var dette et perfekt sted å bo😊 Helsestasjon på Veitvetsenteret to minutter unna min leilighet. Der hadde de mammatrimmen hver tirsdag kl 11:00, hvor man kunne få gratis trening en time med baby. Gratis kvinnetrim der en gang i uka. Åpen barnehage. Kiwi og Rema, restaurant. Alt på Veitvetsenteret. Skrubbelund barnehage nedenfor som er ny og veldig fin, vi fikk dessverre ikke plass der til mini. Veitvet skole ved barnehagen som er nybygget. Linderudsenteret med Hennes&Mauritz og andre butikker. Syklubb for damer på kveldstid. Jeg syns ikke det er så mange utlendinger der. Jeg stortrives og har blitt kjent med fler 😀 Jeg ser mange norske i nabolaget, mange barnefamilier. 

Anonymkode: fd3ae...b42

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke bodd på Veitvet men jobbet på Veitvet (Legemiddelverket) i en periode og jeg synes det er et svært undervurdert område. Det er fint, faktisk passe grønt, veldig nærme sentrum - 10 min med t-bane, og leilighetsprisene ligger på halvparten av prisene i andre områder. Pluss at det er endel veldig familievennlige boliger på Veitvet, type rekkehus og townhouse leiligheter, og ikke bare mange høye blokker. Jeg synes det så veldig hyggelig ut. Så mange barn på vei til skolen. :) 

Anonymkode: fbfa8...48f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger hjelp! Kommer evt til å bo der med en liten nyfødt og frem til skolestart.

Er det helt forferdelig der?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=99774214

Anonymkode: 8ea9b...021

Tror det er kvinnefengsel der. Huff, høres ut som et kriminelt barnevernssted du bør holde deg unna! 

Anonymkode: 5b221...119

AnonymBruker
Skrevet

Det er et fint område, men det er mye innvandrere. Jeg bor selv på Tonsenhagen, og var ofte på Veitvet da jeg var gravid og året etter. Vet ikke hvordan du stiller deg til det etnisitet blant befolkningen. Noen ønsker et sted med overvekt av etniske nordmenn, andre liker steder hvor det er godt og blandet, og noen liker overvekt av innvandrere. 

Veitvet skole har 78,9% minoritetsspråklige, men skolen har vel ikke så mye å si ettersom det du skriver at dere tenker å evt bo der til skolestart. Ellers er det som sagt et fint område, med stort idrettsanlegg, nærme lillomarka, t-bane rett til byen, Linderudsenteret i gangavstand.

Anonymkode: b6d27...f63

AnonymBruker
Skrevet

Med en baby og frem til skolestart kan man jo nærmest bo hvor som helst, men aldri om jeg ville hatt barns mine inn på Linderud skole!

Anonymkode: eabad...f1a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner to som er vokst opp der og er kjempefornøyde!

Anonymkode: e3b19...55e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med en baby og frem til skolestart kan man jo nærmest bo hvor som helst, men aldri om jeg ville hatt barns mine inn på Linderud skole!

Sikter du til innvandrerandelen der? For isåfall ligger de ikke langt unna Veitvet. Linderud har 82,4%.

AnonymBruker
Skrevet

Det du bør se på med den leiligheten er økonomien. Fellesgjelden er meget lav, og da er det ikke uvanlig at brl. Skal rehabilitere enten utvendig, eller røropplegg eller andre større prosjekter sombetyr opptak av ny fellesgjeld. 

Her ville jeg tatt en telefon til styreleder eller bedt om å få ut siste to års generalforsamlingspapirer og lest med lupe. 

Anonymkode: cba60...765

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et fint område, men det er mye innvandrere. Jeg bor selv på Tonsenhagen, og var ofte på Veitvet da jeg var gravid og året etter. Vet ikke hvordan du stiller deg til det etnisitet blant befolkningen. Noen ønsker et sted med overvekt av etniske nordmenn, andre liker steder hvor det er godt og blandet, og noen liker overvekt av innvandrere. 

Veitvet skole har 78,9% minoritetsspråklige, men skolen har vel ikke så mye å si ettersom det du skriver at dere tenker å evt bo der til skolestart. Ellers er det som sagt et fint område, med stort idrettsanlegg, nærme lillomarka, t-bane rett til byen, Linderudsenteret i gangavstand.

Er slitsomt med alle muslimene.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er slitsomt med alle muslimene.

Det er ikke alle som bryr seg om det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikter du til innvandrerandelen der? For isåfall ligger de ikke langt unna Veitvet. Linderud har 82,4%.

Ja, 82,4% er alt for høyt. Når  man skal bo i Oslo så er det helt fint at barna blir kjent med andre kulturer, men 80% er heftig mye, FOR mye. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er kvinnefengsel der. Huff, høres ut som et kriminelt barnevernssted du bør holde deg unna! 

Det er ikke på Veitvet. Bredtvet tenker du på nå. Men jeg vet ikke om det eksisterer/er i funksjon lenger en gang.

Anonymkode: 6a37d...3d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...