Gå til innhold

Gi et barn allergi medisin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal telle til 10 og roe deg ned. Det finnes verre ting i verden du kan bruke energien din på. Barn som sulter i Nigeria feks. Ta deg sammen.

Anonymkode: a9aaf...01c

Hjelp så enkel du høres ut. Ikke sjans at du får meg med på den tåpelige mentaliteten der, minimalisere egne problemer for det finnes jo noen som har det værre. News flash: du finner alltid noen som har det verre uansett hvilken situasjon du befinner deg i, men det betyr ikke at egne problemer forsvinner/ ikke er verdt en løsning. Det går nemlig an å ha to tanker i hodet på samme tid, de sultne barna i Nigeria OG allerigiproblemer. 

Anonymkode: abc1e...589

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7/14/2017 den 7.01, Minlillelykke skrev:

Vel, nå får han medisin hver dag som avtalt med lege, og blodprøvene er negative men han reagerer uansett. Det må faktisk være lov å ikke like å gi medisin til små barn. På lik linje som at jeg ikke liker å gi annen medisin ved sykdom. Det betyr ikke at vi ikke gir det. Jeg sitter da ikke å ser på at sønnen vår har plager. Det er stor forskjell på å ikke like og ikke gi.

Ellers kan du sitte og takke alle du kan at de lager noe medisiner som kan hjelpe stakkars barn som har hyper pollen allergi.  For en idiotisk ting å reagere over.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange regner allergimedisiner/antihistaminer som ufarlige og uskyldige. Men det er faktisk både barn og voksne som har fått psykiske bivirkninger (psykose) av antihistaminer. Det er skjeldent men det betyr ikke at en skal gi denne typen medisiner i tablettform ukritisk. Det er en balansegang mellom plager og medisinering med tabletter eller miskstur. 

Anonymkode: 2ae13...6b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Hei  kjapt spørsmål.

Hva tenker du om å gi et barn allergi medisin UTEN  å snakke med legen og i det hele tatt teste barnet for allergi.  

Er der nå greit å bare putte piller i barnet bare fordi man trur at barnet er allergisk?

Jeg har ikke barn men har opplevd dette flere ganger.  Sier ingenting til foreldrene men lurer derfor på hva dere andre foreldre tenker.

Anonymkode: c7f7c...9b8

Det er IKKE greit! Foreldre er ikke leger. Det kan ligne på det og det, men være noe helt annet.. Si klart og tydelig ifra. Jeg hadde ikke sett på når foreldre selvmedisinerer barna sine..kvalmt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Outlander skrev:

Ellers kan du sitte og takke alle du kan at de lager noe medisiner som kan hjelpe stakkars barn som har hyper pollen allergi.  For en idiotisk ting å reagere over.  

Nå ser det ut til at det er roet seg, så det går nok helt fint. Flott at noen synes det er uproblematisk å gi medisin, jeg liker det ikke. Hverken til barnet eller neg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt har pollenallergi. Han får selvsagt medisiner på resept, men han får ikke alltid. I år har han ikke tatt noe. 
For et par år siden var han på leir og hadde gnagd på noen kvister (de lagde seljefløyter) og hovnet opp i halsen. Da spurte lederne meg - på telefon - om han kunne få en cetrizin. Det sa jeg selvsagt ja til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...