AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Skrevet 13. juli 2017 Boretslaget jeg bor i har inngått fellesavtale med Canal Digital så alle fikk en dekoder denne uken. CD satte den opp, men jeg må altså aktivere den inne på Cd sine sider, dette er gratis. Jeg har monitor med apple tv koblet til i stuen, det var den CD koblet dekoderen til. Det jeg lurer på er om de da sender til NRK at jeg har en aktiv dekoder? Gidder ikke betale lisens, da pakker jeg den heller vekk. Noen som har erfaring med det? Anonymkode: a17fc...ef8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Skrevet 13. juli 2017 Jepp, det gjør de. Alle som mottar tv-signaler må betale lisens Anonymkode: e9fef...c9b
Gjest To the stars Skrevet 13. juli 2017 #3 Skrevet 13. juli 2017 Canal digital varsler ikke nrk. Nrk har ikke tilgang til canal digital sitt data system. Bare kos deg med den nye decoderen din 😊
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #4 Skrevet 13. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Boretslaget jeg bor i har inngått fellesavtale med Canal Digital så alle fikk en dekoder denne uken. CD satte den opp, men jeg må altså aktivere den inne på Cd sine sider, dette er gratis. Jeg har monitor med apple tv koblet til i stuen, det var den CD koblet dekoderen til. Det jeg lurer på er om de da sender til NRK at jeg har en aktiv dekoder? Gidder ikke betale lisens, da pakker jeg den heller vekk. Noen som har erfaring med det? Anonymkode: a17fc...ef8 Canal Digital sender ikke beskjed til noen, men NRK lisensavdelingen har fått politikernes tillatelse til å "vaske" sine registre mot leverandørene av kabel tv sine abonnementslister. På den måten får de vite at du har tv boks hos CD, og du vil få lisens faktura for både det halvåret som nå har gått, dersom du fikk koblet opp før ny periode 1.7. Samt faktura for neste halvår 2017. Når brl har inngått fellesavtale hjelper det ikke å pakke boksen bort for å slippe lisensen. Derfor går enkelte brl over til å ha bare internett på fellesen og lar hver enkelt leilighet bestemme hvordan de vil ha tv. Anonymkode: ddedf...e22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå