AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #1 Del Skrevet 13. juli 2017 Har du noen gang blitt stoppet i tollen, etter en dagstur til Sverige? Jeg er ofte i Sverige, men tørr ikke å smugle. Kjøper 10 bokser snus hver gang. Men hva skjer hvis jeg f.eks har med 20 bokser snus? Hvor mye må man da betale? Har du noen gang blitt stoppet? Hvor mye hadde du, og hvor mye måtte du betale? Jeg kjøper som alltid 20 bokser. Hvis mamma ikke kjøper øl. For jeg bruker hennes kvote. Hvis hun kjøper øl, så blir det bare 10. Anonymkode: f1cbb...b54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #2 Del Skrevet 13. juli 2017 Har blitt stoppet med 2 kartonger røyk for mye, 3 brett øl og 6 liter vin mer enn kvota. Skjedde ingenting faktisk, måtte ikke betale noe. Var ærlig når han spurte da, og sa hvor mye jeg hadde. Anonymkode: 18450...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #3 Del Skrevet 13. juli 2017 Herregud, bare last ned toll-appen og betal de 20 ekstra kronene for det du har har lyst å ha med ekstra. Ikke noe stress med det. Anonymkode: 59015...9d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #4 Del Skrevet 13. juli 2017 Jeg er ofte i Sverige siden vi bor rett ved grensa. Tror jeg har blitt stoppet to ganger, den ene gangen sjekket de bak i bilen fordi jeg sa at jeg hadde med alkohol, men smuglet ikke. Den andre gangen spurte han bare hva jeg hadde gjort i Sverige. Ellers så har jeg tatt med meg for mye øl, sånn type 6 bokser. Men har ikke blitt stoppet da. Det er veldig sjelden de stopper nordmenn. Men dum sjanse så ta om man har mye ulovlig selvfølgelig. Anonymkode: 661b8...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 13. juli 2017 #5 Del Skrevet 13. juli 2017 (endret) Last ned toll-appen. Jeg hadde med meg 40 bokser snus fra utlandet, fullstendig lovlig. Må betale litt i fortolling, men det er fortsatt sykt mye billigere enn å kjøpe på butikken. Forøvrig har jeg og noen venner blitt stoppet på svenskegrensa når vi var på fyllatur. Hadde med oss kanskje 25 bokser snus for mye og en kasse øl (tilsammen på 3 stk). Ca. Tolleren spurte oss, vi var helt ærlig å sa at vi hadde noe for mye. Vi fikk bare beskjed om å ikke smugle, men at de hadde viktigere ting å gjøre - og han avsluttet med 'kos dere ungdommer!''. Tollerne er stort sett ute etter narkotika og storsmugling, ikke et par bokser snus for mye. Endret 13. juli 2017 av boblevann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2017 #6 Del Skrevet 13. juli 2017 Tar en Harry-tur sånn en gang i måneden, - og 'ja' har blitt stoppet. Ble bare spurt hvor jeg kom fra, og svarte som sant var at jeg kom fra Nordby. Damen lurte på om jeg hadde shoppet? Nei, det hadde jeg ikke. Hadde vært over og kjøpt snop til katten. Responsen var da syntes hun jeg skulle kjøre hjem og gi katten litt snop. Hadde ikke med noe utover kvota. Anonymkode: 66aee...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #7 Del Skrevet 14. juli 2017 Det er tollregler for alt. Over kvoten så er det 4x reglen for endel varer. F.eks. 4x tobakskvote på forenklet forelegg (gebyr og inndragning), etter det er anmeldelse og evt. fengsel. På øl og enkelte andre varer kan du ta med nesten 10x kvoten før du havner der. Anonymkode: 484c0...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
betrevitaren Skrevet 15. juli 2017 #8 Del Skrevet 15. juli 2017 https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2008-12-17-1502/KAPITTEL_15#KAPITTEL_15 § 16-9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 16. juli 2017 #9 Del Skrevet 16. juli 2017 Som innleggene over sier, du skal ta med ganske mye før det blir noe sak ut av det. Tar man jevnlige turer er det bare å ta med seg godt over kvoten. Man blir så sjeldent tatt for det, selv om de fersker deg med for mye slipper man ofte videre. Så man vil fort spare inn den lille boten man må ut med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå