Gå til innhold

Hva skal til for at man er forskjellig, og hva utgjør en forskjell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når mener dere selv at dere er forskjellige i fra noen, og hva avgjør det for dere?

Eksempel om meg selv:
Person 1: liker turer i skogen, elsker regnvær, er glad i brune puber og miljøet der, stemmer AP, ler av grove vitser osv.
Person 2: Liker ikke noe av det person 1 liker, og stemmer ihvertfall ikke AP. 

Hva mer skal til for at man er forskjellig og kan man ha noe til felles med noen man er forskjellig i fra?
Kan man omgåes de og bli venner med dem, eller vil ikke det la seg gjøre?

Anonymkode: 213fd...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ha masse til felles med noen som man er veldig forskjellig fra. Det er jo massevis av interesser, erfaringer og tanker, mulighetene er uendelige. Tenk på alt folk har til felles, men som man ikke får vite om før man blir kjent på et dypere plan

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg veganer, opptatt av miljøvern, stemmer SV, er minimalistisk, elsker å lese bøker, fotografere, glad i konserter og være sammen med venner.

Nå har jeg ingen venner som er som meg. Kjenner faktisk ikke en eneste veganer. Alle mine venner, spiser kjøtt, har bil, liker å shoppe. Men vi har fortsatt mye å prate om. Det kan og være spennende å diskutere politikk, med noen som ikke mener det samme som meg. Så lenge vi klarer å holde oss saklige. Og respekterer hverandre.

Men skal jeg ha en kjæreste, så ønsker ikke jeg en mann som stemmer Frp, kjører stor SUV, og er svært materialistisk. For det er en mann, som ikke passer sammen med meg. Og en mann, skal jo leve mye nærmere på meg, enn en venninne. Men han trenger ikke å være veganer, men det er en fordel om han kan spise vegansk middag, noen dager i uken. Ikke trenger han å stemme det samme som meg heller. Og igjen, tror jeg at man kommer en veldig lang vei med respekt for hverandre.

Anonymkode: 65b90...200

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er forskjellige når det gjelder hvor forskjellige mennesker de kan være venn med....

Anonymkode: 34d67...314

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er forskjeller i personlighet, interesser, hvordan man ønsker å leve sitt liv. Små ulikheter er det mellom alle; f.eks musikksmak og hvor utadvendt. Jeg tenker at like barn leker best, og ulikhetene blir et problem først når de er store. Både vennskap og kjæreste.

Hvis den ene elsker å ut på byen å danse og feste, den andre hater å ut og vil bare lese eller være i marka eller fokusere på religion. Den ene elsker å reise, sol og varme; den andre vil bare være hjemme max gå i fjellheimen. Hvis den ene er utadvendt og skravlete, den andre innadvendt og mutt. Den ene er interessert i samfunn og politikk, ambisiøs om utdanning; den andre ganske likeglad om begge og vil jobbe i butikk eller fagbrev i noe praktisk.

Små forskjeller gjør det bare interessant. Men man bør ha nok sammenfallende til at man har interessante samtaler og opplevelser for begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...