Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har planer om å dra med Kielferga men passet er utløpt og rekker ikke skaffe pass i tide. Er det passkontroll ved innsjekking før ombordstigning i Oslo? Holder det evt med vanlig leg? Er et par år siden jeg har tatt ferga men kan ikke huske å måtte vise pass noen gang.

Vet forresten at Color Lines retningslinjer sier man må ha med pass så det trengs ikke sies.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, 37157115 skrev:

Hei. Har planer om å dra med Kielferga men passet er utløpt og rekker ikke skaffe pass i tide. Er det passkontroll ved innsjekking før ombordstigning i Oslo? Holder det evt med vanlig leg? Er et par år siden jeg har tatt ferga men kan ikke huske å måtte vise pass noen gang.

Vet forresten at Color Lines retningslinjer sier man må ha med pass så det trengs ikke sies.

Er det verdt å teste ut? Pass er nødvendig. 

Anonymkode: b3d6c...bee

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke å komme inn igjen i Norge jeg er redd for. Politiet utviser som regel skjønn. Det er det å i det hele tatt komme seg på skipet jeg er redd for.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kjetil E skrev:

Dro til Kiel for 2 uker siden, både i Kiel og Oslo sa de over høytalerannlegget at det var passkontroll. Så ingen kontrolør hverken i Kiel eller Oslo.

Når tid de "spretter" frem og ber om passet vet bare passkontrollørene selv. Blir man plukket ut til tollkontroll så er passet og obligatorisk å fremvise.

Anonymkode: b3d6c...bee

Skrevet

Reiste forrige helg. Ingen kontroll ved ombordstigning i Oslo og ingen kontroll på vei inn til Kiel. Når vi skulle ombord igjen på fergen i Kiel ble det sjekket av Color Line personale. Vi hadde med pass men vet ikke om vi hadde kommet ombord med bare norsk ID. Ingen kontroll i Oslo men det er jo ferietid så politiet har nok ikke ressurser til å prioritere dette. Når man ankommer med Color Line i Larvik spør politiet om pass eller legitimasjon.

Skrevet

Ja, du trenger vanligvis pass ved innsjekking, påstigning i Kiel om du går av båten, og avstigning i Oslo når du går av igjen. Mulig det er mindre bemanning i sommerferien, men det er dette som er vanlig når det er økt grensekontroll. Vanlig leg som bankkort eller førerkort holder ikke. 

Skrevet
57 minutter siden, Kjetil E skrev:

Dro til Kiel for 2 uker siden, både i Kiel og Oslo sa de over høytalerannlegget at det var passkontroll. Så ingen kontrolør hverken i Kiel eller Oslo.

Bra for deg? Det er lite fett å ikke ha med seg pass når det blir kontroll. Dessuten, hvordan din personlige opplevelse være representativt for alle tur/retur kontrollene? Ta med pass når det står at du skal ha det med.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Svartedauden skrev:

Bra for deg? Det er lite fett å ikke ha med seg pass når det blir kontroll. Dessuten, hvordan din personlige opplevelse være representativt for alle tur/retur kontrollene? Ta med pass når det står at du skal ha det med.

Det er så, men TS rakk ikke her å få ordnet pass i tide.

AnonymBruker
Skrevet

Vi tok Kielferga i forrige uke. Vi måtte vise pass på vei inn i båten i Kiel, ellers ikke. Men vet ikke om jeg hadde tatt sjansen (hvis du ikke tenker å gå i land i Kiel), ikke sikkert det vi opplevde er representativt. 

Anonymkode: 48d37...302

AnonymBruker
Skrevet

Forrige gang jeg tok den (åtte år siden eller noe) måtte vi vise pass da vi gikk ombord i Norge og i Kiel. Viste pass ved innsjekk 

Anonymkode: bff73...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...